/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
GPS ??
Fra : kid
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 08-03-05 13:29

Jeg skal købe mig et navigations system til bilen, der skal guide os sydpå i ferie...

Produktet jeg skal købe SKAL indholde bilholder, navigator, gps modtager/sender og europa kort - gerne flere...
Hvad er BEDST og billigst ??

Har kigget på en garmin 3600 pda med nav. - men nogen der har et bedere forslag og måske knapt så bekosteligt???

Med venlig hilsen riko

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-03-05 13:32
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-05 13:42
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-03-05 16:09

Jeg købte en fujitsu siemens 410 inde i bilka i sommers til ca 3100 med Xroad navigator.. og med alt det man nu ellers skal bruge.. hvis man dog skal bruge kort over flere lande end danmark skal man regne med at indvistere i et udvidelses-kort.. feks 512mb SD kort da alene kortet over danmark fylder en hel del... der er mange der siger at man kun skal vælge tomtom.. og jeg tror jeg vil gi dem ret da jeg ret ofte har problemmer med Xroad.. dog kun små problemmer.... gå efter et system med trådløs gps antenne eller indebygget gps antenne da det hurtigt blir enormt træls i længden med den ledning..
jeg kender en der har købt en "MIO 168 XX0205 til ca 3000" for et par mdr siden.. og han er godt tilfreds udover at installationen af tomtom drillede en del...
håber du kan bruge det til noget..
->Brommi

Accepteret svar
Fra : hidane

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-05 18:07

Navigationsprogrammet TomTom har fået mange gode (prof) anmeldelser som overskueligt, præcist og nemt at bruge..som Brommi også ganske rigtigt siger

Det kan så fås både som en hel installation med hardware, kan så kun anvendes til navigation eller som program til en pda (personal digital assistent = sådan en lille kalender-fætter, som fx Palm, HP eller andre), hvor man så altså oven i købet får en hel masse ekstra (kalender, adressebog, notatmuligheder og ofte også mp3-afspiller, video osv) for nogenlunde samme pris...

Stort udvalg - men gå efter TomTom...http://www.tomtom.com/

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-03-05 18:16

hehe.. ja.. såen en PDA kan mange sjove ting.. har et komisk eksempel på at en PDA ikke altid er den bedste løsning... Jeg skulle ud og handle ind og havde derfor skrevet en indkøbsliste på min pda. (den var ny og dermed enormt sjov at skrive på).. men det var knap så fedt da jeg kom ind i supermarkedet og skulle rende rundt med den pda i håden og passe på at jeg nu ikke tabte den.. hehe.. så er den analoge måde nu mere praktisk (et stykke papir).. men bruger da stadig kalenderen og adresse listen en gang imellem i kombination med Xroad... min mening = køb det pga GPS faciliteten og ikke pga de andre sjove ting selvom de ofte er nyttige.... Må da erkende at de få spil der er derpå har underholdt mig mange gange hvor jeg kedede mig
->Brommi

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-03-05 18:52

Brommi - så er det nok ikke en Palm du har haft, for det er et suværent stykke værktøj, hvor man kan få (og købe!) TONSVIS af software til...hvis den har infrarød kan der fås software, så den kan bruges som fjernbetjening til alverdens apparater; du kan få overført e-mails eller nu endog også gå på nettet med den via Hotspots (ligesom med en bærbar) eller et andet trådløst netværk osv. osv......

Palm fås også i dag med mobiltelefon indbygget (=Treo), og også i billigudgave, som faktisk er set (spritnye) på nettet (i DK!!) helt ned til 250 kr.!!! (Palm Zire)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-03-05 21:47

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 02-04-05 13:41

Tak for svaret hidane.