/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hyper threading
Fra : frederikshavn
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 08-03-05 12:57

jeg har lige købt et nyt board (ASUS P4C800E-DELYXE)og en ny cpu(p4 3200),inde i min bios er der en funktion der hedder Hyper threading,hvad er det,og hvordan virker det,bruger xp pro sp2

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-03-05 13:12

der står noget om det her:
http://www.intel.com/technology/hyperthread/

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-03-05 13:18

hej lidt på dansk for de dansk talende (og læsene):
Populært sagt går hyper-threading ud på at benytte processorens ressourcer bedst muligt, så der ikke er alt for mange dele af den, der ikke laver noget. Det gøres ved at sende to tråde, altså arbedsopgaver, igennem processoren samtidig. Pointen er, at hvis den ene tråd ikke udnytter en bestemt del af processoren, så kan den anden jo gøre det.
se mere info her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3865

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-03-05 13:21
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 08-03-05 15:13

det skal bare slåes til!

Accepteret svar
Fra : imbrdk

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-05 15:26

Hej

Jeg fandt denne forklaring på nettet.

Det er noget Intel har udviklet så en processor kan køre som to!! En normal processor kan kun afvikle en ting af gangen hvor en P4 med hyperthreading kan afvikle 2 ting af gangen!! Giver fra -10% til ca 30% mere regnekraft alt efter om programmet er optimeret til at køre med det! Grunden til de -10% er hvis programmet ikke er optimeret eller anden måde ikke rigtig er kompatibel med hyperthreading!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-03-05 16:48

Men du skal lige købe en processor som kan udnytte det.
prescott
Northwood
Jeg mener ikke Celeron D (ellers en god cpu) udnytter det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-03-05 17:29

AMD Hypertrading :
CPU snakker med Nordbroen meget hurtigere og begge veje på samme tid.
Athlon 64 : Komunikerer med RAM direkte, uden at skulle igennem Nordbroen.
Socket 754 : Singel RAM
Socket 939 : Dual RAM
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-03-05 18:15

Tak for svaret imbrdk.det var da en forklaring man kunne forestå