/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal turen gå hen?
Fra : dlw
Vist : 642 gange
60 point
Dato : 08-03-05 11:37

Jeg søger lidt inspiration til vores næste 2 ferier. Jeg er løbet tør for gode ideer....
I april ville vi gerne afsted i 3-4 dage, hvad kan anbefales til sådan en miniferie?
I august vil vi gerne længere væk i 2-3 uger, hvad er der af gode forslag?
Jeg vil meget gerne høre fra folk som har afprøvet rejsen og kan anbefale den videre.
Kom med alle jeres gode forslag.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-03-05 11:38

Sådan 3-4 dage er det jo både billigt og spændende at tilbringe i Polen, fe.eks. Stettin. Der er heller ikke så langt.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 08-03-05 12:26

amager strand

Kommentar
Fra : katho

Dato : 08-03-05 12:29

Jeg tror det er lidt vigtigt om det er en alenerejse, parrejse, rejse med børnene osv osv.
Ellers er Italien jo et godt sted. Rom kan man godt tilbringe 3-4 dage i ( osse mere ). I norditalien er der et skønt sted ved Gardasøen, det ligger blot længere oppe i bjergene ved en sø der hedder Ledro sø. Go mindre campingplads og muligheder for hoteller. Man får det norditalienske isæt og slipper for Gardasøens turisme.
Og Ledro søen er dejlig kold at bade i.

Tyrkiet - Bitez, Godrum osse suverænt. Ikke den almindelige Tyrkiet-rejsesteds-larm. Gæstfrihed og billigt.

Prag kan jeg godt tilslutte mig. Ungarn ved Belaton er osse ok sted, i det hele taget er Ungarn et godt sted, gæstfrihed, flot arkitektur, billigt.

Indien kan man osse nå på 3 uger, selv om jeg vil tilråde mere tid.

Men nu ved jo ikke så meget om hvad du egentlig vil, mm hvem du rejser med osv, men her var i grove træk lidt inspiration

Katho

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-05 12:49

Vil i køre selv?

Indland/udland?

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 08-03-05 12:50

Dejligt med jeres forslag...kom bare med mange flere
Vi er et par som skal afsted, mig og min kæreste.

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 08-03-05 12:58

Alt har interesse....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-05 12:59

http://www.hetspinnewiel.nl/ dejligt lille hotel, bag de gamle borgmure. Der tales et godt Engelsk. Flere gode spisesteder. Ca 6 timer fra den dansk/tyske grænse. Nemt at nå flere storbyer, f. eks. Rotterdam, Amsterdam. Se Schipol. Eller kør til Normandiet og se de strande hvor de allierede gik i land. Kør til Arnhem og se Airborn Museum. Tag på kanalsejlads med vandtaxaen eller vandbussen. Forkæl jer selv og spis luxusmiddag på De Poort. Få hotellet til at reservere, så bliver i virkelig forkælet (uden at det koster en arm). Hyggeligt og billigt land at feriere i.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-05 13:01

Katho's forslag med Bodrum kan jeg tilholde mig. Hyggelig by. Husk at få en sejltur med en skonnert til Aquarium og Camel Beach. Hvis i vil derned har jeg et par fif!

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-03-05 13:19

Hvis det skal være lidt "alternativt" og måske samtidigt billigt i udlandet, så kør en tur ned gennem Polen via Berlin (enten igennem på sightseeing eller udenom), og kør til Wroclaw, Katowice, Krakow dejlige byer, nemme og billige overnatningsmuligheder (de fleste steder omkring 4-500 kr. for et dobbeltværelse pr. nat).

Har I lyst, så fortsæt videre helt ned til Przemysl, og tag over grænsen til Ukraine og oplev forskellen...(kræver dog visa)...der er endnu billigere i Ukraine, og det er generelt nogle fantastisk søde mennesker..kan klart anbefales. Og laver de superdejlig mad...i Ukraine spiser man nemt for under 50 kr. for 2 personer - afhænger typisk af byens størrelse. Har været på café og fået frokost inkl. sodavand til 12 personer, og betalt ca. 110 kr.!! Og alle var mætte...

Jeg giver gerne flere tips, hvis mit forslag lyder interessant??

Accepteret svar
Fra : mall

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-05 14:10

Hvis I kører selv, er Sydfrankrig et rigtig lækkert sted. Jeg har selv sammen med min kæreste kørt til Sydfrankrig de sidste to somre, hvor vi var der i tre uger. Vi opholdt os mest i området Provence. Der er virkelig så mange spændende ting at se. Både naturen og kulturelle seværdigheder. Der er noget helt specielt over Provence. Vi havde telt med. Det er ret hyggeligt at bo på campingpladser, man kan nemt komme til at falde i snak med nogen. Vejret er også perfekt, så det kan næsten ikke blive bedre.
Håber I finder ud af, hvad I vil.
God tur

Godkendelse af svar
Fra : dlw

Dato : 10-03-05 15:10

Tak for svaret mall.

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 26-04-05 10:30

tak for alle svarerne