/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
exesy.exe - måske med ukendt virus
Fra : jabco9240
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 04-03-05 20:11

Vores computer bliver ved med at skrive, at exesy.exe måske er inficeret med en ukendt virus og harddisken kører på højtryk - hvad kan vi gøre ved det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 20:41

Tror du har en del snavs!

Hent hijackthis hos www.arlet.dk under Spybot/hijackthis og send en logfil ind!

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 20:44

logfil:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:03:06, on 04-03-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\tp4mon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Exesy.exe
C:\Programmer\FSI\F-Prot\F-Sched.exe
C:\Programmer\FSI\F-Prot\F-StopW.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\FSI\F-Prot\fpavupdm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Jan Bredgaard\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updates] Exesy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FRISK FP-Scheduler] C:\Programmer\FSI\F-Prot\F-Sched.exe STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [F-StopW] C:\Programmer\FSI\F-Prot\F-StopW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: F-Prot Antivirus Update Monitor - FRISK Software - C:\Programmer\FSI\F-Prot\fpavupdm.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 20:57

Ser nu ikke så galt ud!

Prøv at hent

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
og kør det
Sæt flueben i
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik
All local drives og Scan all files

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:00

Og Tryk derefter på Scan

Hav tålmodighed da der godt kan gå et stykke tid med det!

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 21:30

Scanningen gav intet resultat. Der blev ikke fundet virus.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 21:30

Scanningen gav intet resultat. Der blev ikke fundet virus.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 21:30

Scanningen gav intet resultat. Der blev ikke fundet virus.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 21:31

Tedd -> Filen ligger i hijackthis!!

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updates] Exesy.exe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:39

Ja arlet! Men så i en log inde på spywarefri hvor der osse var en Execy.exe at msav fjernede den.
Så jeg tænkte bare man ligesågodt kunne tage en scanning
Det var den her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11455𔉩

Men ok så fjern den via hijackthis og send en ny logfil ind!

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 21:39

Hej arlet

Jeg forstår ikke det du skriver. Hvad mener du, at jeg bør gøre?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 21:41

jabco9240-> Kør du bare den scanner, som tedd anviste dig...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:45

sæt flueben i O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updates] Exesy.exe
og tryk på Fix checked!

Send ny log ind!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:46

genstart først og send ny log ind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 22:04

Hmm? Kan se du osse har gang i dette spørgsmål! http://www.kandu.dk/dk/spg/61906 Du må hellere lade arlet hjælpe dig! Han er superexperten inden for sikkerhed!

Kommentar
Fra : FreeGeG

Dato : 17-03-05 21:46

exesy.exe spærre også internettet nogengange, fandt lige ud af det :/

jeg ved dog ikke om jeg skal fjerne den, da den er alletiders til at spærre internettet, når jeg ikke ville have ungerne ser på afklædte damer :0)