/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan man "chatte" internt fra en PC til e~
Fra : jpaludan
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 04-03-05 18:17

Hej. Jeg har en bærbar og en stationær forbundet med hinanden i trådløst netværk. Kan man sende besked fra den ene til den anden...? ...jeg forestiller mig noget i retning af et lille program (messenger eller andet...?) hvor man kan skrive til hinanden indbyrdes....kan det lade sig gøre ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 18:40

ja det kan man bla med messengere !

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 18:41

Du kan da bare bruge MSN Messenger og bare have 2 email-kontier

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 18:44

eller yahoo messenger

cdripper..... du mener vel at der skal være to mailkonti til messengeren - lol

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 18:46

ja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-05 18:47

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 18:52

Ja, men alt det forgår via Internettet. Jeg har i min egenskab af system-programmør i vort EDB-firma lavet et program, der gør det muligt for alle virksomhedens ansatte at sende meddelelser og svar til hinanden via virksomhedens interne net. Altså også selvom Internettet skulle være nede. Et tilsvarende program findes sikkert "derude".

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-03-05 19:05

Hej hvad bruger du windows 95, 98, ME, 2000, Nt, Eller windows xp??? Her er evt. nogle programmer til det:
http://www.lantalk.net/

Men ellers er der en indbygget funktion i windows NT, windows 2000 og windows xp som hedder "net send" bare søg på www.google.dk så for du masser viden om net send!

I windows 95, 98, ME er der noget der hedder winpopup du kan bruge det ved at åbne Start --> Kør og så skrive winpopup og trykke på Enter! Ellers søg på www.google.dk efter winpopup så kommer der sikkert også en masse guider om det!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-03-05 19:27

win 98/ME/2000/XP har indbygget netmeeeting.
start>søg>filer og mapper>skriv netmeeting>søg
dobbeltklik på mappen Netmeeting>klik på conf.exe (globus)
Nu indstallerer du programmet.

Og så skal du lige rette nogle indstillinger i Netmeeeting:
funktioner>indstillinger>fanen generelt>indstillinger for adresseliste>
[V] vis ikke mit navn på...............
[ ] log på en adresseliste...........

Du kalder den anden comp sådan:
skriv compnavn i det sorte felt og tryk på telefonen.

Benytter du skrivebordsdeling hopper du fra ved at røre en tast.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 17-03-05 12:56

Du kan chatte over Bluetooth. Så er det gratis.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 15:09

tbayj - det er da også gratis via msn - yahoo -netmeeting - for den sags skyld skype osv - (hvilket vist ikke lige er meningen - det hele koster jo ikke mere end hvad man betaler for opkoblingen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 15:09

jpaludan har du fået svar på dit spørgsmål ??????????????

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 17-03-05 15:20

Det er jo dumt at bruge skype eller messinger over trådløst når man kan bruge Bluetooth. Hvis du skal chatte fra en pocket pc over gprs koster det penge. Hvis : jpaludan vil bruge det så han kan chatte mellem hans bærbare og den stationere, så er Bluetooth da det optinale synes jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 15:34

nu er det jo ikke lige sikkert at han har bluetooth og vil investere i den vel

nupper lige et flueben

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 17-03-05 15:43

Ja, det kan du jo have ret i. Det var jo bare en idé