/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skal det være sådan Kandu
Fra : flemlone
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 04-03-05 17:43

Hej Alle kandu brugere
Har været igang her på Kandu i 8 dage nu og er ved at surfe lidt rundt i junglen af spørgsmål og svar. Kan så konstaterer at der står afsindig mange åbne spørgsmål med "gode" point, som er æld gamle ( nogle er set 6-7 md gamle). Kunne det ikke lade sig gøre at når et spørgsmål ikke var afsluttet efter en vis tid, så skulle Kandu fjerne spørgsmålet. Eller har andre en bedre idet til at få ryddet op, så overskueligheden kom bedre til sin ret.
Det kunne måske også være dem som fremsatte pointene og spørgsmålene der ikke ved hvordan man afslutter en"sag".
Måske Kandu skulle frem på banen med et lille kursus.? Hvad mener alle hardcore kanduerne ? debat !!!
Alle har vel brug for at få ryddet op på sit skrivebord en gang imellem.
MVH
Ny bruger af Kandu.dk ( IKKE FOR POINTENES SKYLD )
Flemming

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-05 17:51

Jeg er meget enig med dig. Jeg har sendt forslag til Kandu-teamet om problemets løsning. De har takket mig og siger de vil tage det med i deres overvejelser i forbinddelse med NYT NYE KANDU. Et system som de nu har arbejdet på i 1½ år. I mellemtiden har jeg forfattet min egen lille brugervejledning som jeg af og til sender til folk der i mine øjne er LIDT længe om at lukke deres spørgsmål. Jeg viser den lige her:
Citat
Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Der er dog mange gamle Kandu'er der ikke deler min holdning til dette spørgsmål. De kommer nok ind her og fortæller om det. Arne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 04-03-05 17:53

Kandu bør naturligvis rydde op i ældgamle åbne spørgsmål efter en velegnet afslutningsdato! Mon ikke de selv følger med i udviklingen af programmet?

Syrena

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 17:54

Shit, der var et par snublefejl. (eller også er der en ko der har jokket på mit tastatur)

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 17:55

Hvis du lukker et spg. som der står i dit citat..
Så dem der køber det de bliver jo på en måde "snydt"..
Fordi det jo ikke er et reelt svar..

Godkendelse af svar
Fra : flemlone

Dato : 04-03-05 17:56

Tak for svaret arne.jakobsen.
Det var lige det jeg skulle vide, nu vil vi ikke træde mere i denne sag, lad os komme videre.
tak for hjælpen
Flemming

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-05 17:57

Man skal aldrig acceptere et svar med mindre det er brugeligt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 17:58

enig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-05 17:59

Du har helt ret cdripper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 18:01

Nemmerlig! Et lukket spg. koster point og det er synd at snyde nogen til at købe en information der ikke findes, hvis spørgsmålet ikke er besvaret fyldestgørende, men selvfølgelig ville det være rart hvis åbne spørgsmå forduftede efter en periode.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:02
Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 04-03-05 18:05

Til div. ovenfor
Jeg kunne godt have ladet flere komme til fadet, men når nu dette kun var for at få et par enkle tips omkring det som andre åbenbart ikke har forstår om at lukke sine spørgsmål i tide. Var Arnes svar for mig udmærket.
MVH Flemming

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 18:05

bentjuul

Hurtig debat.

arne.jakobsens svar var lige det, som flemlone havde brug for.

(tsk. tsk.) tror de bytter point

flemlone, det var lidt hurtigt du lukkede spørgsmålet, der blev jo ikke tid til at brugerne kunne komme med deres kommentarer.

Du er da velkommen til at fortsætte her http://www.kandu.dk/dk/spg/60836

Det er gratis at deltage, da spørgsmålet endnu ikke er lukket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:06

BjarneD ->

Citat
Accepteret svar

Fra : Kandu.dk Dato : 22-04-03 01:37

Efter 1 mnd. stilles alle spørgsmål til fri afbenyttelse for alle.
Denne regel er vist nok ikke indskrevet i vore regler.
Det bliver det snart.

mvh
Teamet bag Kandu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 18:12

Molo, det vidste jeg selv om det ikke kan læses, men inden for een måned kan mange få en "lang næse".

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 18:18

Fra et svar er accepteret til det er frit tilgængeligt går der 2 måneder.

Det er testet flere gange.

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 04-03-05 18:18

Kære Bent Juul
Det var også ment som et bevis på at et spørgsmål kan besvares enkelt, og at det kan lukkes af den som spørger, hvornår han vil. Og ikke hvornår du synes.
kan se I har haft en ivrig debat på http://www.kandu.dk/dk/spg/60836
Det er sgu ikke lige seriøst det som der bliver sagt om hverandre på disse kommentarer. Men nå bjørnen er skudt......
Er ikke begyndt at bruge smileys endnu, men bare vendt !!!!!
Flemming
Nå min kone siger jeg skal spise nu så farvel for idag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 18:19

Flemming. Nu har du så også lært at: Selvom du har lukket dit spørgsmål, vil du stadig modtage email's hver gang der kommer en kommentar til det. Det er nemlig muligt for alle at kommentere et lukket spørgsmål.
Du får imidlertid 2 email's for hver kommentar. Det kan du undgå ved at fjerne fluebenet nede i bunden og trykke send. Når spørgsmålet så popper up igen skal du lukke med Alt-F4 eller trykke på X i øverste højre hjørne. Så får du i fremtiden kun én email for hver ny kommentar.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-05 18:31

Flemming > Jeg foreslår ikke en bruger at lukke et spørgsmål det lader jeg brugeren om, for det er kun brugeren der kan afgøre hvornår et svar er brugeligt.
At du nu syntes at du har fået et enkelt svar af arne.jakobsen, er ikke ensbetydende med at det er rigtigt

//bentjuul
PS Deltager ikke her mere her da det vil koste 10 point at komme ind, og det er svaret ikke værd.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 18:32

Nej

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 18:35

flemlone

Du vil snart opdage det virkelige liv på kandu.

Det er nemlig ikke arne.jakobsens regler, der er de gældende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 18:37

Jeg fjerner også fluebenet.

Vil heller ikke give 10 point for at læse svaret

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 18:38

Okay så er det altså heller ikke værre at han spørger!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:41

ans -> Nej for pokker da ! Det er jo MINE ...og lidt emesens regler der tæller

tedd er dygtig dreng, men har ikke noget at skulle have sagt !

</HYDR>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:44

cdripper er også begyndt at blande sig liiiige rigeligt nok ...men det er sgu Ok., tipper-topper og i orden for mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:45

[hør]Jeg mener : ALLE har da noget at skulle ha' sagt : http://www.kandu.dk/Img/diverse/double.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 04-03-05 18:50

JEg siger jo hvad jeg mener ligesom dig.. Det er jo også det du gør nu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-03-05 18:55

Der findes ingen regler om, at et spørgsmål skal lukkes.
Og det er ikke god tone, at minde folk om at lukke, da det bliver opfattet som "skrabe-point-sammen-jagt".

Men det man nogen gange savner, er en accept af, om de svar man giver, var noget spørgeren kunne bruge.
Det synes jeg var det mindste man kunne forlange.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 18:56

cdripper -> Jeg må med sorg i sinde (..og som noget af en kuriositet, ..meget mod min vilje, natur & mit væsen) ..nødtvungent; ............give dig ret !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 18:57

dova

Enig, men ikke alle har det på den måde.