/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
lsass.exe - virus??
Fra : jabco9240
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 04-03-05 16:39

Er lsass.exe en virus eller noget andet snavs?

Programmet ligger på min bærbare computer, der for ganske nylig er blevet omformateret.

Når jeg sætter netkablet i min bærbare computer dukker følgende meddelelse op:

"systemprocessen c:\windows\system32\lsass.exe afsluttede uventet med statuskode 1073741819. Systemet lukkes og genstartes."

Hvad er dog dette? Hvorfor gør den det? og hvad kan jeg gøre for at undgå det?

Jeg bruger Windows XP og min bærbare computer er tilsluttet et hjemmenetværk.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-03-05 16:44
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-03-05 16:44
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-03-05 16:45
Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 16:51

Ikke helt sikker på, at jeg forstår meldingen, taliskoko.

Betyder det, at man skal ha' filen slettet - eller er den harmløs? Den lukker jo trods alt systemet ned på en eller anden måde....

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 16:51

øh jeg mener ikke filen - programmet,naturligvis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 17:07

Filen er ægte, men noget driller den. Skal og kan ikke slettes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 17:09

Har du opdateret din Windows?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-03-05 17:34

Tjek om du har fået besøg af Sasser ormen: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Hent og kør Stinger

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-03-05 18:29

så ville den have et s mere på lsass.exe altså lsasss.exe i stedet for men den skal være der når der kun er 2 ss er

mvh cbsjanten

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 18:31

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Så kan vi se hvad vi er oppe i mod..

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 18:34

vi har lavet en cmd: shutdown -a for at stoppe nedlukningen, så vi kan få fred til at downloade virusprogrammerne, men nu kan vi ikke genstrate computeren - noget råd? En anti-cmd?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 18:37

Hvordan genstarte??

Hvad sker der når du starter computeren???

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 18:49

Vi kan hverken genstarte eller lukke computeren - der mangler simpelthen et lukkeikon nu...

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 18:49

Vi kan hverken genstarte eller lukke computeren - der mangler simpelthen et lukkeikon nu...

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 18:52

Er i inde i windows nu, altså på skrivebordet???

Så gør følgende:
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 19:13

Det er vi igang med lige nu, Arlet, men det tager sin tid - vi vender tilbage......

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 19:34

Nu er den færdig, Arlet - men der er stadig ikke noget lukke-ikon - skal vi bare "tvangslukke" og prøve at starte op igen eller?

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 20:13

Vi tvangslukkede - og startede op igen. Nu bliver computeren ved med at skrive, at exesy.exe måske er inficeret med en ukendt virus og harddisken kører på højtryk - hvad kan vi gøre ved det?

(Lukke-ikonet er tilbage)

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 20:13

Skal vi lave en highjackthis - hvis vi kan komme til det?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 21:29

Ja lav en hijackthis

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 04-03-05 21:42

I forbindelse med at computeren lukker og genstarter, kommer der en meddelelse frem der siger at." Lukningen er iværksat af NT:AUTHORITY/SYSTEM" kan denne oplysning bruges til noget???

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-05 21:45

Ja, men se om du ikke kan nå at lave den hijackthis..