/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC genstarter umotiveret
Fra : nogoodbadguy
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 04-03-05 16:32

Hej, min computer er begyndt at genstarte lige pludselig, det sker midt i spil eller bare ved et museklik på skrivebordet. Det er behyndt at ske efter der er kommet nyt hardware i

Systemet består af:
Winxp pro sp2.
Helt nyt asus bundkort K8V-V. Ca. 25 grader.
64bit AMD processor. Ca. 32 grader.
256mb Nvivdia GeForce FX 5700LE.
Helt nye 1024mb dual ram pc3200.
300watt PSU.
2 ATA harddiske 20gb og 120gb.
DVD og cd brænder.
BIOS er opdateret.
Windows er opdateret.
Har ikke virus, det er testet.
På 120gb hardisk er der en sidefil på 1500-3000.

Har prøvet at slå automatisk genstart fra ved fejlmelding men så kommer der blå skærm, fordi der mangler sidefil på C:

Håber der er nok oplysninger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 16:47

Vælg Start->Kør..-> skriv shutdown -a

..og tryk [Ok] retur/enter

HUSK mellemrum mellem shutdown og -a (minus a)

Derefter tager du lige en tur omkring : http://housecall.trendmicro.com

Ps. Slå evt. systemgendannelse fra, før du scanner/sletter : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

Sasser orm ????

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 16:51

Der er testet for virus og andet skrammel, det har jeg også skrevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 16:56

Testet for virus ? Javel... med hvad, om man må ha' den frihed at spørge ?

Hvad siger Everest om din hard-/software problemer ?

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 16:57

Ps. ...og hvilken ny hardware har du installeret ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 17:06

Helt nyt asus bundkort K8V-V. Ca. 25 grader.
64bit AMD processor. Ca. 32 grader.
256mb Nvivdia GeForce FX 5700LE.
Helt nye 1024mb dual ram pc3200.
DVD og cd brænder.
Kører Bullguar AV, men har testet med Housecall uden den fandt noget.
Men det ser tilsyneladene ud til at det er holdt op midlertidig efter FreeRAM XP Pro 1.40 er deaktiveret?
Men vil da lige prøve Everest .

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 17:35

Det hjalp ikke alligevel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 17:37

Rart at høre der er fremskridt

FreeRAM XP Pro 1.40 har en inbygget monitor, der godt kan lave kludder (--slå denne option fra hvis du vil fortsætte med at benytte dette udmærkede program)

Tror den sætter sig på nogen interrupts, den gætter sig til er fri ?

Altså; softwarekonflikt ! Glæder mig til at høre hvad Everest har at melde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 17:42

Skal jeg lige prøve at køre en hardware test og kopiere den ind her på siden.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 17:50

Når jeg prøver at starte FreeRAM XP Pro 1.40 genstarter computeren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 17:57

Sorry .... spisetid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 18:03

Nu var det Bullguard der kom med en fejlmeddelelse, og så genstartede den.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 04-03-05 20:56

Giv mig en stor hammer.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-03-05 10:12

Som novice vil jeg foreslå en virusscan med OPDATEREDE definisionsfiler.
Dernæst vil jeg hente Adaware og Spybot og scanne med dem. Fjerner spionfiler, der kan forårsage mange sjove ting.
VH
Leif

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-03-05 11:32

Har fundet ud af det, det var RAM-fejl i nye ram.
Bare rolig jeg har tjek på det dem spyware, vira og trojanere.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-03-05 11:33

dem=med

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-03-05 11:35

Har efterhånden haft computer i 7 år nu, så må da have lært lidt om sikkerhed.
Det var hjardwarefejl.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 07-03-05 16:14

Men noget andet er at den kun kører PC2700, og alle forhold til at køre PC3200 er i orden.
http://anders_75.homepage.dk/ linket Report er en Everest test.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:05
Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:06
Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:06
Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:07

Hvad sker der?

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:12

Her er et nyt link >>>> http://duffbeer.homepage.dk/

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-05 15:19

Tillykke nogoodbadguy

..så løste du jo problemet. Men det er alligevel meget anset at lukke spørgsmålet. Ca. her : >>>>>>------------------------------------^

..ovenover til højre for kommentaren

Evt. ved at trække lod mellem svarene eller give point til den kommentar der hjalp dig bedst på vej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:25

Selvfølgelig skal i point for jeres indsats.
Men ved ikke hvordan man deler pointene, så det bliver molokyle der løber med de 50 point denne gang.

Godkendelse af svar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 08-03-05 15:27

Tak for svaret molokyle.

Men hvis du gider at gennemgå min test fra Everest, og svare på hvorfor den kun kører PC3200.
Eller skal jeg oprette et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-05 15:40

Selvtak

Gider godt ....har ikke tid, men du er da altid velkommen til at oprette et nyt spørgsmål

...så ka' det også være der kommer 'nye' på banen

</MOLOKYLE>