/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
programmer bliver væk ???
Fra : gamle61
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 04-03-05 12:00

har xp edition og har hele tiden troet at min pc var en maskine der bare gjorde hvad jeg bad om og ikke andet - har nu opdaget at jeg tager fejl -på et eller andet tidspunkt inden for den sidste måned har den selv fjernet både paint og min lommeregner
har været i søg og lede , den giver det svar at de er i windows/systm /servispackunistall , og der kan jeg ikke finde dem,
har så været på nettet for at finde en ny lommeregner , det vil heller ikke lykkedes for mig - er vist ikke lige min dag idag - er der nogen herinde der kan hjælpe - så jeg igen kan komme til at bestemme hvad der skal gemmes eller slettes - på forhånd tak - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:15

Prøv Start - Kør - skriv calc - klik OK
Hvis den kommer frem nu er det kun genvejen der mangler.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-03-05 12:20

Put din XP cd i drevet. Under Start - Kør - Åbn skriver du sfc /scannow (husk mellemrum) og taster OK. Nu retter dette de fejl der måtte være i din installation. Bare rolig den sletter ikke noget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:26

X fingre for, at den ikke forlanger en anden CD

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-05 12:52

Ellers prøv at lav en systemgendannelse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-03-05 12:55

bentjuul, havde helt glemt at foreslå det først,

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-05 20:06

i kør kan du oss skrive:
mspaint
ellers er de under
kontrol panel(skriv i kør control)-tilføj/fjern programmer
klik på tilføj/fjern windows kompunenter
find tilbehør og funktioner/tilbehør sæt x i lommeregner og paint

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 05-03-05 00:02

anyway - vil ikke kendes ved home edition - siger det er forkert cd - har altid duet før
BjarneD - kommer frem og siger at den ikke findes
bentjuul - hjalp heller ikke , mon borte har taget den , tingene kan sgu da ikke sådan gå og blive væk
men i får mange tak for at i har gidet arbejde med det

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 05-03-05 00:07

Tak for svaret xou. - var lige det der duede - nu er de tilbage og på plads og duer begge to brugte din sidste løsning og vingede af ved tilbehør - og bingo så var de der - fatter bare ikke at de skulle på udflugt - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-05 00:10

(anden version af det samme som xou)Kontrolpanel - Tilføj Fjern programmer - Vælg tilføj fjern Windows komponenter - Db. klik På tilbehør og funktioner - db. klik på Tilbehør - Marker det du mangler.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-05 00:11

Nemmerlig!

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 05-03-05 00:30

godt jeg har jer - alting er så nemt og ligetil , når man bare får at vide hvad man skal gøre - hvis jeg så bare kunne huske alle de guldkorn jeg får , ville jeg med tiden blive en klog mand - den husker er desværre blevet lidt utæt med tiden - tak til jer - m.v.h. gamle 61