/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke køre xp hvorfor
Fra : dandelwatson
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 05-09-02 21:21

jeg har købt en ny pc uden operativsystem så ville jeg installere xp og det gik også fint med at installere det men da jeg skulle til at køre det gik pc'en i sort hvert andet minut jeg har så installeret win 98 og der er ingen problemer hvad kan der være i vejen.

p.s pc'en er en 1000 mhz pentium 4

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 05-09-02 21:40

hvilken xp er det ?? home eller prof og hvilket sprog er den på ?? hvormange ram har du i ??
og har du prøvet at smide xp cdén i nu efter at du har installeret win98 for nu skulle du gerne kunne opgradere til win xp
men det tyder på at du sikkert har io problemmer evt. med dit skærmkort

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 20:30

> det gik pc'en i sort hvert andet minut jeg har så installeret win 98 og
> der er ingen problemer hvad kan der være i vejen.
Svært at svare på med så få oplysninger, men det kan være, at noget af dit
HW mangler drivere til XP og den reagerer kraftigt "crasher" på det
mvh Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 20:38

"dandelwatson" <dandelwatson.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:M0Od9.54320$ww6.3992762@news010.worldonline.dk...
> jeg har købt en ny pc uden operativsystem så ville jeg installere xp og
> det gik også fint med at installere det men da jeg skulle til at køre
> det gik pc'en i sort hvert andet minut jeg har så installeret win 98 og
> der er ingen problemer hvad kan der være i vejen.

Du skal have _alle_ dedikerede drivere til ALT, ellers virker det ret
sikkert ikke...

-M

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-09-02 23:29

Hej

Prøv at gå ud i bios og find noget omkring OS fx "win98/win2000" det skulle der gerne stå... Men det KAN være at der står "win95" eller other (linux etc.)
Ellers må du bestemme "First Boot Device" til at være "Cd-Rom" IKKE Floppy (Diskette drevet)

Held og lykke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 22:05

> p.s pc'en er en 1000 mhz pentium 4

P4 er slet ikke lavet i 1000 Mhz

Mvh sls

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 13:51

> P4 er slet ikke lavet i 1000 Mhz

lol

kom med nogen flere oplysninger om systemet ellers kan vi overhvedet ikke
hjælpe dig

--
Sparre

Accepteret svar
Fra : elist

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-02 10:21

Hej Dandelwatson, jeg har selv oplevet samm eproblm med en ny PC, og det viste sig at problemet ikke kom fra selve PCen, men fra det tilkoblede udstyr far HP. Da jeg frakoblede printer og Scanner viste det sig at jeg kunne installere XP uden problemer. Efterfølgende blev printer og scanner intstalleret uden problemer.

Så prøv dette.

elist

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-09-02 11:53

Hej Dandel

hvis du ikke ved hvilket bundkort du har, ka' du køre dette her program... --> "Bios Wizard"... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... her ka' du så kopier følgende, som i eksemplet her nede under... så du ka' sætte det ind på siden her, så vi ka' kigge på det...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

programmet er hentet fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

ellers er det en ren installation af WinXp eller er det en opgradering fra en anden version af windows til XP?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 08-10-02 23:07

Det lyder som for få ram, eller en dårlige kopi af xp. se også Caine's og strarup's kommentar.

Kommentar
Fra : Yamic

Dato : 16-11-02 13:08

kan det være noget så simpelt som at den går i standby ell. dvale
det gjorde min efter en opdatering fra win 98 til xp
hvis ja er det jo hurtig ordnet.
med venlig hilsen
Yamic