/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Redelegere indkomne mails. ???
Fra : Eyvind
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 01-03-05 21:13

Status:
Mailserver på lokalnet lukker grundet spærring fra ny udbyder.
Det er gratisdns.dk som håndterer vores mails.
Spørgsmål:
Kan indkomne mails redelegeres til anden mail-adresse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-05 22:09

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-05 02:17

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51 ??????????????

har ramt puden NUUUUUUUUUUUUU

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-03-05 10:03

Hejsa
skal det forstås sådan at:
den nye udbyder ikke tillader man har sin egen web/mail server kørende ??

som jeg lige pt kan se det så, skal du have en ny "fast ip" fra din nye udbyder, og indsætte
denne under "A" (navn ip adresse) xxx.xxx.xxx.xxx på gratisdns.
for kan du ikke have din SME server kørende som web (www) hos din nye udbyder
kan du heller ikke få mail til dine domæner.

efter du har ændret ip adressen går der op til 24 timer før det funker
jeg kan pt ikke huske om det også gælder hvis du kun ændre mail backup

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-03-05 10:06

alternativ bruger du bare en anden port på Sme serveren til mail......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-05 16:50

Hej dk - vil du lige forklare mig lidt om det du siger.
Er det gratisdns der skal sende og så vores ruter/server der skal modtage på en anden port.
Hvis man kan det så bliver vi lykkelige.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-05 18:41

damm der kommer ikke nogen mail fra kandu.......

har du fået ny fast ip adresse ??
for skal du bare ændre det inde på gratisdns til den nye ip

lidt læsestof her

http://sme.swerts-knudsen.dk/index.html?frame=http%3A//sme.swerts-knudsen.dk/howtos/howto_14.htm

og her

http://contribs.org/modules/pbboard/viewtopic.php?p=92247#92247

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-05 20:59

Tak for svaret dk.
Vi har "løs" IP lige nu men skal ha' fast IP og vil så prøve dit råd.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-03-05 13:01

får du mail fra kandu ?? jeg får ingen pt.

Jeg kører selv med TDC, og de har jo også lukket for port 25 men men men
kører man med egen mail server er de ligeglade, forstået på den måde at de kan ikke lukke
denne port på min server, skal den lukkes ja så skal det gøres på min server.

jeg har nu i længere tid kørt med SME som web/mail server uden router fra tdc
SME kan jo også funke som router, dejligt man ikke skal boxe med den s.... router mere

lige så snart du har fået den nye faste ip skal du bare ændre til denne hos gratisdns, og
vente 12 -24 timer før det funker.