/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp til at opsætte sekundær mailserver
Fra : chris13ml
Vist : 407 gange
200 point
Dato : 01-03-05 19:38

Hej...Nu kan jeg se at port 25 er blevet lukket, jeg har lige fået tele2 bredbånd og vil gerne oprette en ny e-mailadresse hos dem, men det kan jeg ikke pga. at port 25 er lukket. Så har jeg læst noget med at man skal sætte mail-relay.tele2.dk op som sekundær mail server for at få det til at virke, og det kan jeg ikke finde ud af...Jeg kan godt sende mails, men jeg kan ikke modtage, og skal lige sige at jeg ikke er særlig klog på dette område, så vil blive meget glad hvis der er en der gider at fortælle mig trin for trin hvad jeg skal gøre for at få brugt den der mail-relay.tele2.dk, så jeg kan modtage e-mails igen : )

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 01-03-05 19:41

Kan også se at der står at jeg skal sætte den der, mail-relay.tele2.dk - skal sættes som MX-record med lavere prioritet. Dette vil jeg også meget gerne have hjælp til. Og ps. Det er outlook express jeg gerne vil have hjælp i.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-03-05 23:29

kører du med egen mail server ???
for det er typisk her du skal sætte en sekundær mail (mail-relay.tele2.dk) op.

det lyder mere som du har angivet forkert i "indgående mail"

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 04-03-05 13:54

Ja har lige fundet ud af at jeg sagtens kan sende, men jeg kan ikke modtage en skid, vil gerne have at vide hvad jeg skal skrive her http://www.brughjelmen.dk/upload/Unavngivet980.JPG for at kunne modtage e-mails igen. ps. jeg bruger tele2 :D

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-05 14:40

hejsa
ifg. info fra tele2 hj.side
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_support&t2page=privat_internet_support

ingående post (pop3) = pop3.tele2.dk
udgående post(smtp) = smtp.tele2.dk

du skal skrive det som jeg har skrevet efter =

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-05 14:51

det du læser på deres hj.side vedr. port 25
kan jeg så fortælle at, både tdc og cybercity har haft lukket for denne port i snart flere år.
og at det ikke har nogen indflydelse på din mail mv.

Tele2 lukker for
port 25
For at begrænse mængden af spam,
virus og orme lukkes pr. 1. marts 2005
for udgående port 25. Dette kan have
betydning for brugere der kører egne post-servere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:52

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?