/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Søger pallebhansen til yderligere eksper~
Fra : steno
Vist : 450 gange
41 point
Dato : 01-03-05 18:02

Hej jeg havde tidligere mit spørgsmål kørende om min knallert der kører baglæns
og fik et ellers udmærket svar fra pallebhansen om at det var min not i svinghjulet der var gået, men det viste sig at den havde det fint, så står tilbage med samme problem, hvis ikke den not hvad kan så være galt

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 01-03-05 18:17

står for højt i tænding.
eller hvad siger Palle!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-03-05 19:06

Jeg vil gætte på din CDI box er kommet ud af kurs,

men det er svært det her, når der ikke kan måles, altså herfra hvor jeg sidder.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-03-05 19:06

Jeg vil gætte på din CDI box er kommet ud af kurs,

men det er svært det her, når der ikke kan måles, altså herfra hvor jeg sidder.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-03-05 22:20

men hvad kan være grunden til at mit tændrør er kul ragende sort også selv hvis jeg tager olie slangen af , kan det også forekomme pga tændings problemer ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-05 22:58

Ja, så må vi jo på den igen, og de ærede medsvarer er inde på noget af det rigtige:
Dog mener jeg det hedder for lavt i tænding, men i alle tilfælde er der tale om for tidlig tænding, altså tænding langt før stempelet når toppunktet.
Og hvad det skyldes, kan nærmest kun være 4 ting:

1. Enten Keldds svar, og så var det jo smart hvis man kunne låne en CDI (THansen tager varer tilbage hvis du er utilfreds eller "den ikke lige passede" hæ hæ) men så skal den jo ikke leveres tilbage indsvinet i olie.

2. Eller Pickupen er blevet forskubbet, måske hele grundpladen, men det må du kunne se, om noget har ramt/ridset pickup eller andet grej derinde, nu hvor du har svinghjulet af.

3. Krumtappen er drejet, mellem de 2 balanceklodser, det er den aksel hvor rullelejet sidder på (Så vil hele motoren ryste voldsomt når/hvis den kommer op i omdrejninger) og begge aksler vil "slinge"
Den lille aksel er jo presset på, så der er jo altid en risiko for den kan dreje løs fra balanceklodserne.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=418204608&n=903717800&pn=1393921753

4. Rulleleje ved krydspind eller rullelejet imellem balanceklodserne (På krumtappens lille føromtalte aksel) er kørt i smadder, og derfor er stempelet ikke i top når gnisten kommer, og derfor slår den tilbage/går baglæns. Men det kan undersøges ved at få cylinderen af, og trække/skubbe på stempelet.

Satans osse, det havde været nemmere med den notløsning ikke?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-03-05 19:37

jo det havde været klart lettere hvis noten havde været problemet selvom den ikke lige er til at få fat i alle steder, så da jeg pillede det af håbede jeg virkelig at det var det ,, men det du siger med at den vil ryste når den kommer i omdrejninger" den kan ikke komme i omdrejninger, det er jo et af hovedproblemerne" så jeg tror heldigvis ikke det er noget med krumtappen, der er noget galt med, men jeg ku godt tænke mig til at det ku være cdi'en, så jeg tror da jeg vil gøre som du siger og ta ud til thansen og "låne" en af dem :D:D:D ....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-05 15:44

Nej jeg tror ikke rigtig på CDI fejlen. Den kan ikke lave en gnist før den får impuls, derimod kan den forsinke gnisten, men det giver ikke en motor der går baglæns.
Efter nærmere eftertanke er jeg nået frem til:

1.Enten har noget drejet sig ved tændingen, enten pickuppen (Den kan normalt ikke stilles) Grundpladen (Den kan normalt ikke stilles) Eller selve svinghjulet (Magnetsvinghjulet) som tit har magneter mm der er nittet på. Altså noget i svinghjulet der er drejet.

2.Eller plejlstangen er bøjet.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 03-03-05 17:30

ja jeg tror du ret palle!! slør i lejer kan sku nemt være problemet, en tommel fingerregel med cdi_er, enten virker de ellers gør de ikke.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-03-05 18:59

jeg har lige haft svinghjulet af og jeg har renset det hele for det var fyldt med olie og nu kører motoren fremad, men den hoster og sprutter, som tegn på for meget olie og der kommer flammer ud af udstødningen ( eksplosioner ) så jeg har prøvet at skrue blandings skruen helt ud og den laver stadig det samme , men motoren kører fremad, og det er da det første trin, og der kommer alt muligt "oliesnask" ud af udstødningen, som let ses på den ny faldne sne ;), men hvad kan problemet være med det den laver nu

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-03-05 19:01

skal lige siges at mit tændrør er helt sort ....

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-03-05 19:01

skal lige siges at mit tændrør er helt sort ....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-05 15:36

Jamen du har ikke fundet problemet med baglænskørselen.
For du kan jo da ikke først sige at du kontrollerede at noten ikke var gået.
For så senere at sige at nu er det helt fyldt med snask (Du har jo lige haft svinghjulet af for at se til noten, og var den da ren?)
"haft svinghjulet af og jeg har renset det hele for det var fyldt med olie og nu kører motoren fremad", jamen olie får den ikke til at køre baglæns, så der må jo være løse magneter eller andet i det svinghjul?
Det ser nærmest ud som der er 2 problemer:
1.Tændingstidspunktet på grund af svinghjulet.
2. På grund af forkert tænding er der sket explotion helt ned i krumtappen, der har skudt simmerringe ud, bl.a. bag tændingens grundplade, og olie benzin blæses ud og ind af simmerringshullet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-03-05 20:13

ja det er rigtig det er mig der forklarer mig dårligt for jeg rensede svinghjulet da jeg kiggede på noten , og det var det der fik den til at ku køre fremad igen, men jeg har et lille forsøg igang for jeg fik for nogen tid siden en dunk benzin hvor der var iblandet olie og min knallert ku bestemt ikke køre med det, og jeg har også prøvet det benzin på min vens knallert og han måtte gennemrense hele tanken og kaburatoren for at få den til at virke igen, så jeg har tænkt på om det kan være den lille måske halve liter der har ligget i tanken som gør at den får så meget olie så tændrøret bliver oversmurt med så meget olie at den på den måde kan gøre tændingen så uregelmæssig, ku det ikke være muligt ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-05 23:01

Det syntes jeg ikke er sandsynlig at den går baglæns af for meget olie, men at tændrøret og udstødningen drypper af olie er jo nok derfra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-03-05 23:24

jeg mener heller ikke selv det burde ku lade sig gøre men jeg udelukker det ikke for min knallert har vist sig frem på mange underlige måder, så det ville ikk komme bag på mig hvis det ku være det, men den bliver mere og mere underlig for på nuværende tidspunkt er det ikke engang hver gang den køre baglæns, nogen gange køre den perfekt fremad andre gange perfekt men baglæns og ellers som den for det meste står den og hoster og sprutter, så efter min mening bliver det mere og mere ulogisk

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-03-05 23:27

men mit tændrør drypper ikke af olie den er knas tør og helt sort,

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-05 23:39

Jeg har set det nummer før. En DKW, for et par dage siden ganske vist, men han startede den og satte i gear, og

kørte baglæns. Så måtte han stoppe, og starte igen, indtil den kørte forlæns. Han fandt så på at løbe den igang.

Var dreng dengang, og kan ikke huske hvordan historien endte.

Men lad endelig være at lukke spørgsmålet før løsningen er der.
Keldd.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-03-05 00:46

ja jeg ville meget gerne høre hvordan det endte, men jeg det kan godt være problematisk at løbe en automat gears knallert igang så skal jeg først ha skruet koblings-skålen fast og sådan noget, men jeg har heller ikke i sinde at lukke spørgsmålet, for gør jeg det når jeg aldrig frem til et svar ;)

Kommentar
Fra : steno

Dato : 08-03-05 19:00

hej igen jeg har lige købt en racer cdi til min knallert, og den køre ganske vist ikke baglæns, men køre kan den heller ikke, jeg kom til at tænke på at jeg måske ikke har fået oplyst en vigtig detalje, for min knallert kørte som sagt fint, men alle mine problemer er opstået efter jeg har fået en cylinder med 9 skyllekanaler på, den jeg havde før var en Airsal 47.6 cylinder med nær så mange kanaler+ jeg havde et Athena Racing/Evo topstykke, men jeg har tænkt på om dens problem nu kan være kompression, for jeg syntes kickstarteren er lidt hård at træde, og den laver stadig de næsten samme eksplosioner ud af udstødningen, men dog afdæmpet i forhold til før

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 19:15

Om den har 9 skyllekanaler eller ej, har kun noget med ydelsen at gøre.
Og du skal være glad for en kraftig kompression, men den kræver så også en god gnist, så måske skal du slå elektroderne tættere sammen på tændrøret.
Men du må da kunne se om der er gnist med den nye CDI, og om der var med den gl.
Du skriver ikke hvilken udstødning du har, og det bør da være en god racermodel med tuncylinder.
Hvilken opsætning har du efterhånden?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 08-03-05 21:34

Ja det var maaske et godt sted at starte, ja ta dig ikke lige af at jeg ikke kan bruge de sidste tre bogstaver i alfabetet, men jeg forsoger paa at finde en version af Linux der kan overtage min WinXP, men jeg har endnu ikke fundet en der kan understotte exe filer, men nu ikke mere om det vi maa forholde os til vores knallert sag :P ..
Jo altsaa jeg har en 21mm dellorto paa med en dyse 95 i (som jeg altid har brugt), saa har jeg en Hebo New Generation variomatic, en topperformance krumtap, saa havde jeg en malossi membran som saa ikke er i mere for pladerne knak fordi jeg kom til at tabe den, ja tingene kan jo lande uheldig, og det skete desverre, saa nu er der standard membran, og sidst men ikke mindst er der en Polini no smoke udstodning paa, og jo selfolgelig ogsaa den cylinder som foer omtalt...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 09-03-05 01:08

Men jeg kan jo se ud af din profil at det ogsaa lader til at du har med edb at gore saa du kan maaske gi et lille tip om det nu vi er igang, men selfolgelig kommer knallerten i forste raekke, for det er jo trods alt snart sommer, men hvis du kender et styresystem som kan kore de programmer man normalt bruger i Windows ogsaa inklusive spil, for ja lidt legebarn er man vel altid, saa ville det jo vaere herligt og saa faar du selfolgelig nogle point oveni de point fra dette sporgsmaal som du hojt sandsynligt lober afsted med.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 09-03-05 07:15

red--hat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-05 20:58

Det er alt for bøvlet at bruge Linux, og jeg har kun haft et par rigtig gamle dosspil, der ikke ville køre med XP.
Og at begynde at lægge Linux (Feks. Redhat) ind på samme harddisk er kun at indvitere til øretæver. Selvfølgelig kan alt lade sig gøre, men mit råd er altså: Lad være, det er ikke godt nok, og ikke udbygget nok endnu, og slet ikke til de millioner af spil/programmer der kører Windows. Så hvorfor dog ikke forsætte med XP?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-03-05 00:03

ja tror jeg desvaerre ogsaa jeg maa gi dig ret i, men jeg havde bare haabet paa at jeg ku faa et styresystem uden alle de indgreb som Microsoft har lavet i deres, for XP er ellers et skidegodt styresystem problemet er bare deres preinstallerede programmer, og de er jo som bekendt ikke lige til at slette, men jeg maa vel nok indse at drommen om et andet styresystem godt kan bli langsigtet, men du skal ha tak for svaret, selvom det jo desvaerre ikke bragte mig naermere mit maal, men det maa jeg jo saa bare leve med indtil de finder paa noget andet, men nu for at vende tilbage til den snart beromte knallert :P, jeg har lige taget motoren af min knallert saa jeg ordentlig kan se til problemerne, og det forste jeg saa var at det ser ud til at der er gaaet en toppakning, men kan det ha noget med sagen at gore ???
efter det tog jeg ogsaa min cylinder af, og mit stempel er gennemsmurt af olie og ligeledes er cylinderen, men alt det kan vel ikke skyldes en skide toppakning? Eller?
Jeg ved ikke om du ud fra de oplysninger kan konkludere et eller andet.
Ja det havde selfolgelig vaeret lettere hvis man havde haft dig som nabo, ville slet ikke undre mig hvis den saa var lavet efter 5min, men verden kan jo ikke altid vaere lige god mod en,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 00:21

deres preinstallerede programmer? Jamen hvis det er Windows Media Player eller Paint osv. så er det jo bare at lade det program der skal overtage funktionen (Feks. billedbehandling) overtage alle formater, så ser man ikke mere til windows eget program. Ligeledes kan Internet Explorers funktioner overtages af et andet browserprogram.

Nå tilbage til knallerten: Nu da den er skilt ad, er det jo med at mærke om der er noget med lejer stempelringe osv.
Og at den er smurt ind i olie, skyldes jo nok at den har pumpet en masse benzin ind der ikke er blevet forbrændt, og har efterladt olien efter fordampning.
Og at toppakningen er gået er der nok heller ikke noget at sige til, hvis explotionen er sket for tidlig, så opstår der et voldsomt tryk.
Passer din tændrørslængde til topstykket?
Jeg har den mistanke at der har stået en hel masse benzin i krumtaphuset:
Kontroller at karburatoren ikke svømmer over: Hold den vandret, giv gas så gasspjældet er helt åbent, og sug i vaccumslangen, så der løber benzin til den, kig så ind, så må benzinen ikke løbe over strålerøret( Der hvor gasspjældets nål går ned)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-03-05 01:47

jeg bruger det taendror som jeg altid har brugt til min knallert, enden af taendroret ender ca der hvor buen i topstykket begynder, saa vidst ikke det, men hvordan faar jeg det benzin i krumtaphuset ud ???
naar jeg tager luftfilteret af og kigger ind i kaburatoren er den helt vaad indeni,og den er ogsaa vaad op langs selve spjaeldet, jeg ved ikke om det har en betydning, men med hensyn til vaccumslangen ved jeg ikke lige hva for en du mener jeg har en slange der gaar fra tank til en vaccum og fra den til kaburatoren men nu har jeg jo motoren af fra stellet saa hvilken vaccum ??? ja jeg sporger maaske dumt men ved man det ikke kan man jo lede laenge,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 16:27

Under tanken sidder en automatisk benzinhane, den er faktisk en automatisk lukkeventil, der lukker for benzinen til karburatoren, når motoren stanses.
Den har monteret 2 slanger, somregel en tyk og en tynd.
Den tykke skal føre benzinen ned i karburatorens svømmerhus.
Den tynde (Vaccumslangen)er altid tom for benzin.
Hvis knallerten går eller der trædes på kickstarteren eller starteren slæber motoren rundt, dannes der vaccum i indsugningen mellem membranen (På krumtaphuset) og karburatoren/luftfilteret.
Den tynde vaccumslange som sidder på en lille studs på karburatorens vaccumside (Motorsiden af karburatoren), får således vaccum når motoren drejer, og åbner derved udløbet af benzin i den store slange ned til karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-03-05 20:09

men jeg har kun en slange fra min vaccum ting, for den anden er revet over, men sådan har den altid været..
så jeg har kun en slange til benzinen, men at der ligger en masse benzin inde i kaburatoren når jeg kigger ind kan det ikke ha noget med det du snakker om ??, og hvis det er tilfælde hva kan jeg gøre for at det kommer i orden ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 23:15

Ja, hvis der kommer benzin ned uden at vaccumslangen er på, så er benzinhanen(Dåsen) defekt, men derfor skulle den jo kunne starte alligevel. Men den har så langt størrer riciko for at blive forslugt ved at der kan løbe benzin over strålerøret og ned i krumtappen, hvis der sætter sig skidt i karburatorens svømmerventil, eller hvis knallerten står på sidestøttefod.
Der er vist ingen tvivl om at der er stået og løbet en hel masse benzin ind. Og når du så forsøger at starte er blandingen blevet så fed, at det vanskeligt kan antændes, og hvis der skulle komme en explotion så brænder det også ude i udstødningen.
Få en ny benzinhane på, se efter at karburatoren ikke løber over når den står vandret, ellers er nåleventilen ikke tæt, men skal renses eller udskiftes.
Men hvis du gerne vil have lidt liv i den nu, så skift cylinderpakninger, træk slangen af karburatoren (Sæt en rund stjerneskruetrækker spids i slangen for at lukke for benzinudløb) og bliv så ved at kickstarte til der kommer liv i motoren), for så ved du at den er udluftet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-03-05 01:43

ja der tror jeg du er inde på noget af det rigtige for min knallert virkede fint, så satte jeg den, MEGET skråt op ad en mur så den næsten lå ned, og da jeg ville bruge den en halv times tid efter ku den bare ikke, det var sådan det hele startede..men jeg har lige sat nye pakninger på som du siger og har smækket cylinderen på for jeg har fået tjekket krumtappen på alle leder og kanter og den fejler intet, så jeg vil da prøve at få lortet startet imorgen, så håber jeg det virker, og så må jeg bare lige ud og ofre lidt penge på en ny hane.men så skal jeg vel også ha en ny slange ??? men heldigvis har jeg lidt ekstra kaburator dele liggende, så jeg prøver bare at sætte en ny nåleventil i med det samme.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-05 16:48

Ja ny slange skal der jo til, da den skal være hel og tæt.
Pas nu på ikke at bøje noget af ophænget på svømmeren, der skal gå op og lukke nåleventilen.
Nåleventilen er kun 1 cm lang og skal måske kun renses.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-03-05 22:23

hej palle jeg har lige skiftet ventilen ud med en anden jeg havde liggende men når jeg træder på kickstarteren, sprøjter benzinen ud af kaburatoren og vælter ned i motoren så det fosser ud af udstødningen, skal lige sges at jeg kun har forrør på så den har selfølgelig lettere ved at lade vandet den vej, men er det ventilen der så er skyld i det ??? eller ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-05 22:42

Jeg tror at du har sat slangen der fører benzin fra benzinhanen til på det forkerte sted på karburatoren, så det ikke løber i svømmerhuset, men ind i studsen hvor vaccumslangen skulle sidde.
Så prøv lige at udluft og forsøg start uden benzintilførsel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-03-05 23:53

ja det sku man næsten tro men det har jeg ikke, jeg har sat slangen det sted jeg altid har sat den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 02:27

Hvis den benzinhane virker, så skal den ikke kunne give noget benzin fra sig hvis du river vaccumslangen af.
Du er 100% sikker på du ikke har byttet rund på de 2 slanger.
Hvis ovenstående er i orden, ligger fejlen i karburatorens svømmernål som er utæt, eller du har bøjet ophænget på svømmeren, eller du slet ikke har en dyse i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-03-05 17:52

jeg er helt 100 på at jeg har sat det rigtigt,og jeg har også dyse i, men jeg tror det er svømmenålen som du siger , men det vil jeg lige undersøge, så kommer jeg lige med en tilbagemelding når det er tjekket,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 23:03

Man tager bunden af karburatoren løfter forsigtig svømmeren op medens der er åben for benzinen (suger i vaccumslangen) Så må svømmernålen ikke give benzin.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 13-03-05 19:09

hej igen, jeg har tjekket ventilen og den sluttede bestemt ikke tæt så jeg har sat en anden i og benzin løber regelmæssigt, men den laver stadig eksplosioner, kan det være pga den lille dyse i kaburatoren, hoveddysen fejler intet men den lille dyse ved siden af er knækket kan det ikke være en mulig forklaring ???
VH Steen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-03-05 20:59

Knækket?, det gør ikke noget skruetrækkerkærven er defekt, der må bare ikke kunne komme mere benzin gennem den end dens hul giver tilladelse til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 13-03-05 22:27

den ser ud til at være defekt et langt stykke ned

Kommentar
Fra : steno

Dato : 14-03-05 15:20

jeg har lige lånt en kaburator af en af mine venner, hvor det hele fungerer, men jeg kan ikke starte knallerten kun hvis jeg piller luftfilteret af og holder en hånd for luftindtaget, men når den starter går den igen ud med det samme, hvad kan det skyldes???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-05 19:17

Det er fordi din knallert vil have mere benzin i forhold til luft, og det er svært at holde hånden så den lige får det den skal have. Endvidere kan det være du ikke har en autoschokker på den "nye" karburator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 14-03-05 22:03

ja jeg har en autochoker, men jeg har fundet ud af at den tabte benzin, det skete da jeg sku trække min knallert over til en som bor omkring en halv kilometer fra hvor jeg bor, jeg havde trukket den hele vejen men først da jeg drejede ned af hans indkørsel begyndte benzinen at vælte ud, så nu er motoren hjemme på arbejdsbordet igen, for en mekaniker jeg kender snakkede om at det ku være en stempelring der var gået, "der er 2 ringe på mit stempel, men de ser fint ud men har prøvet at bytte om på dem, ikk fordi jeg tror det betyder noget, men jeg ved snart ikk hvad jeg kan gøre ved den...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-05 22:55

Taber benzin, på grund af en stempelring, ja den har jeg godt nok ikke hørt før?
Der er 2 grunde til at din knallert løber med benzin, den ene er at din benzinhane ikke lukker automatisk, og den anden er at der er noget galt med karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 14-03-05 23:43

nej jeg fik nok lige formuleret mig lidt forkert, mente at stempelringen er grund til at den laver alle de eksplosioner i udstødningen...

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 15-03-05 18:04

har du husket at skifte dit Tændrør efter du har druknet den Adskellige gange....så køb et nyt. jeg er overbevist om at palle kan foreslå hvor du skal købe et nyt. :)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 41 point
Dato : 15-03-05 18:40

Ja det kan købes ved feks. thansen.
Er du sikker på det stempel passer til cylinderen?
Der er ikke filet i udstødningsporten, i cylinderen?
Og der er ikke skiftet krumtap?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-03-05 22:02

nej jeg har ikke skiftet krumtap jo for længe siden kom der en racer krumtap i, men den har virket fint, og nej der er ikke lavet noget med portene, og stemplet er det som fulgte med kittet, så det lyder ikke helt sandsynligt

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 16-01-06 01:15

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-01-06 09:34

Hvad Steno,strittede du den i havnen, eller fik du den til at køre??
Keldd