/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Oversæt "asafoetida"
Fra : mulberry
Vist : 4701 gange
100 point
Dato : 26-02-05 17:41

Hej
Jeg skal til at lave en ret, min opskrift er på engelsk, jeg skal bruge "asafoetida powder", et eller andet krydderi, men hvad hedder det på dansk ?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 26-02-05 17:45

Jeg ved ikke hvad det hedder, men det er verdens stærkeste krydderi

http://www.natco-online.com/acatalog/Spices_A_to_M.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-02-05 17:55

asafoetida eller hing skulle være betegnelsen for dette stærke krydderi.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-05 17:58

det er et indisk blandings kryddei .

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-02-05 18:05

Jeg har fundet en beskrivelse, noget med at det er udvundet fra en kæmpefenninkels rod, en slags der vokser vildt i østen, det bliver udvundet på nogenlunde samme måde som opium fra valmuer, der skæres ridser, som der løber noget gummiagtigt saft ud af der skrabes af og tørres i solen, Det fås i indiske kolonialforretninger.
Det giver smag som hvidløg/sharlotteløg, jeg tror jeg tager noget alm. hvidløg.
Tak for at prøve at hjælpe.

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 26-02-05 18:07

Tak for svaret jakjoe. Ja, der kunne jeg jo købe det til næste gang.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-02-05 18:28

Tak siger jeg.
Pas nu på med "verdens stærkeste krydderi".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-05 22:02

På dansk hedder det Dyvelsdræk, og det er udvundet af en asiatisk skærmplante.
Det er en slags tørret harpiks.

mvh dova