/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Afspilning af DVD
Fra : BentHadsund
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 26-02-05 16:16

Hej.
Hvilket gratis program kan anbefales til afspilning af DVD-film på pc´eren, (har en bærbar DELL med XP.
M.v.h.
Bent

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-02-05 16:30

Windows mediaplayer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-05 16:36

Men det kræver en DVD plug-in
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/getmore/plugins.aspx#DVDDecoder
Du kan også hente et lille program, der tjekker om du har en brugbar DVDDecoder Plug-in til Windows mediaplayer
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BentHadsund

Dato : 27-02-05 09:37

Hej Pallebhansen.
Jeg mangler tilsyndeladende den der DVD plug-in som du skriver om, hvor får jeg så en sådan fra ?
M.v.h.
Bent

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-05 23:40

Bare tryk foroven til højre for at hente version 10: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.aspx
Når den er installeret, mener jeg DVD-plug in er inkluderet.

Eller hente den manglende DVD plug in for Windows Media Player her:
http://www.soft32.com/download_2592.html
Den er på 1,35 MB og hedder WM9Codecs.exe
Men jeg tror den kun skal hentes hvis du bruger WMP mindre end version 10.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BentHadsund

Dato : 28-02-05 14:04

Hej.
Så langt og så godt, nu får jeg så den besked "Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der ikke er installeret en kompatibel dvd-dekoder på computeren", så hvad nu ?

M.v.h.
Bent

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 16:28

Hentede du version 10?
Og har du et DVD drev på computeren?, kan den også brænde DVD.
Har du et brændersoftwareprogram som feks. Nero (Version) på computeren, kan det også brænde DVD?
Jeg kan se jeg har "Nero fast CD-burning plug-in" på min WMP
http://msmvps.com/chrisl/articles/10633.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-05 15:09

eller den helt gratis metode.......

Hejsa

klik start >>kør >>regedit >>
gå til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Settings
ny >>streng værdi
som skal hedde EnableDVDUI >> dobbeltklik på værdien og skriv yes
eller højreklik på værdien og rediger og skriv yes

du skal sansynligvis genstarte computeren før det virker