/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebordsikoner
Fra : stilke
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 26-02-05 11:20

Hvordan får man skrivebordsikonerne gennemsigtige i Windows XP Home Edition? - - Jeg ved at i Win.-98 kan fåes program til dette, men det skulle ikke være nødvendigt i Xp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-05 11:26

tror det er EasyWallpaper 3.0 der kan gøre det - prøv at finde den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-05 11:27

ps du kan finde den her:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diverseutilities&order=&page=15

hvordan man selv kan gøre det i xp - hmmm ville jeg også gerne vide sådan bare for sjov hvis jeg da forstår dig rigtigt

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 26-02-05 16:40

Jeg har selv et program som hedder TRANS TEKST, men så skal jeg deaktivere ACTIVE DESKTOP, og det ved jeg heller ikke hvordan gøres.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-03-05 12:46

Jeg har experimenteret udfra forslag jeg har fået andetsteds fra og har selv besvaret mit spørgsmål, jeg lader klummen stå et stykke tid, inden jeg lukker den, så alle som følger spørgsmålet, kan nå at se den.- gør som følger:

Åben denne computer og tryk på "vis systemoplysninger" ude i venstre side. Tryk på fanebladet "avanceret", tryk på "indstillinger" under "ydeevne". Sæt prik ud for "juster til bedste udseende", tryk anvend og derefter OK. Og vupti så er den der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 20:27

skriv det som tips

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-03-05 20:36

Jeg har overvejet det, men syntes ikke da det jo er en så lige til ting. Jeg har nok point, så jeg vil overlade det til den som vil, som måske er lidt betrængt med point.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 20:43

HAH - så er du på den stilke - ser ingen her der der jager point

ps.... eftersom ingen gav dig hvad du søgte efter er det måske nok slet ikke så lige til når alt kommer til alt

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-03-05 21:01

Nej men hvis jeg nu havde fået svar på mit spørgsmål, så kunne jeg jo også have gået ind og brugt det som tips alligevel, og så syntes jeg da heller ikke det ville være fair. Lad os nu se om ikke det endda går. - Så kunne du jo tage dem, for du var alligevel opmærksom på det.
Iøvrigt syntes du og andre ikke at det er et skønt og anderledes skrivebord det giver?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 21:09

jaja - du har jo ret -

øhhh må indrømme jeg ikke lige prøvede - men skal nok lige huske det før eller senere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 21:11

hmmmm kunne ikke dy mig - men fik da ikke noget resultat ud af det der forandrede noget - det skal nok lige lege lidt med - kan faktisk godt huske det fra tidligere versioner

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-03-05 21:24

Hvor teksten før stod i en uigennemsigtig bjælke, skulle den gerne efter operationen, stå gennemsigtig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 21:29

tror jeg er midlertidig blændet

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-03-05 21:39

Hvis jeg forstår dit sprog rigtigt, så får du det ikke til at fungere. - Det er vel XP du har på din maskine.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 21:41

jeps - xp - og nej fungerer ikke hvis jeg forstår dig rigtigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-05 21:44

vender tilbage - tror jeg bare skal genstarte den her sarte maskine

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 09-03-05 23:02

Efter at jeg i dag har kørt systemgendannelse, virker mit gennemsigtighed i længere, og jeg kan ikke få det til at virke efter mit forslag tidligere her på siden, ---- Hvad er der, der foregår? Så nu er vi lige vidt med spørgsmålet.
Så miritdk, jeg troede det var dig der var noget galt med,- sådan kan det jo gå.
Jeg kørte systemgendannelse, fordi der er blevet sådan, at jeg hvergang går her ind på siden, er den begyndt med at jeg skal logge mig ind, og det irriterer mig, så jeg ikke gider at gå ind og se på så mange spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 05:52

haha - men du kan rette på det med at du ikke gider skrive.....
funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse - sæt flueben i brugernavne og adgangskoder

ps... også flueben her på kandu i husk mit ----------

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 09:23

miritdk,-Jeg var lige inde og kontrollere i funktioner, - og der er sat flueben i brugernavne og adgangskoder, - og det er også kun på den her side (www.kandu.dk), alle andre sider hvor jeg kan få aut. login, der er der ikke noget ivejen. Jeg har skrevet til kandu-redaktionen, om det kun er mig som bliver behandlet sådan, - men har ikke fået svar, og forventer det heller ikke.
Jeg tror snart at jeg lukker den her klumme, der kommer vist ikke mere indlæg her.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 09:32

Foriøvrigt har jeg fået mine gennemsigtige skrivebordsikoner igen, ved at sætte systemgendannelse til et tidspunkt hvor jeg kørte dette tema, - men hvordan jeg oprindelig fik det lavet er så endnu en gåde?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 09:35

login på kandu - hmmm - har aldrig tænkt over det men logger da også ind med brugernavn og kodeord hver gang - vane

Hvordan du fik lavet dine gennemsigtige ikoner fra start - tjah - mon ikke du har brugt det program du omtaler så ?

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 09:43

Jeg afkræfter at have downloadet ovenstående program. jeg får bloppet en bjælke op fra firewall om usikker side/progr. så det venter jeg med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 09:45

hvilket program stilke

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 11:48

Det er på dette link, og det stå ret tidligt i i denne klumme, det er foriøvrigt dig selv som har indsat linket. http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diverseutilities&order=&page=15

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 11:53

hmmm - kører hos min nabo der ikke har problemer - men vær du hellere forsigtig

Du skrev at du selv havde et program der kunne - så brug dog det

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 12:09

Du misforstår, jeg har ingen program, det er indbygget i XP, men hvordan??? Min dreng har det også kørende (gennemsigtigheden) men han kan heller ikke huske hvordan han fik det til at virke.
Miritdk tror du ikke jeg skal lukke vi kommer nærmest ikke videre.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-05 12:32

luk du bare - det bestemmer du jo - øhhh trans tekst skriver du - mente da det kunne.
Må indrømme at jeg har forhørt mig men at ingen har kunnet give mig et svar - men spørgsmålet forsvinder jo ikke fordi du lukker- jeg forstår dig godt

Godkendelse af svar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 12:41

Tak for svaret miritdk. Og se lige hvor mange forskellige der har været inde og givet sit besyv med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 12:46

hahahahaha - ingen nyhed -

skal nok skrive igen hvis jeg kan finde ud af hvad den funktion kan være - hvis din søn kører med det må i kunne finde ud af det ved at gennemgå relevante indstillinger og så vær sød at skrive det

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-03-05 13:15

Skal vi nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 19:10

held og lykke med det så

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 11-03-05 18:38

Jeg har lige kørt systemgenoprettelse (ikke systemgendannelse), fordi jeg syntes den havde nogle særheder, (tilsyneladende manglede filer, og som tidligere nævnt var den begyndt med at jeg skulle logge ind på KANDU hver gang, - dette er iorden nu også) og efter dette oprettede jeg igen gennemsigtige ikoner på skrivebordet, men så kom jeg i tanke om, om det er fordi jeg kører med "klassisk skrivebord", at det måske virker på min, og ikke på din, miritdk, hvis du vil prøve, og med held, så giv lige et praj.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-05 05:50

god - øhhh et eller andet - er lige kommet hjem så kan ikke beslutte om det nu er morgen eller nat (daffer lige ned her ved puteren)

Jeg bruger også klassisk skrivebord og kan da for hulen ikke lige se hvad betydning det skulle have - og har ingen ide om hvad du så har gjort for at få de ikoner gennemsigtige - weird !!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 18:50

altså kan ikke lige gennemskue hvad du har gjort og er kommet i tvivl om vi i virkeligheden taler forbi hinanden - men fik lige et praj om at det har jeg jo selv haft - så vil da lige høre med dig om du på nogen måde har undersøgt dine indstillinger og fundet ud af hvad der er hvad.
god weekend herfra

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 20-03-05 14:39

For at vi er enige om hvad der er klassisk skrivebord, så prøv lige at højreklikke på et bart felt på dit skrivebord. Tryk egenskaber - udseende - vælg: "Laouttypen Windows klassisk" - anvend. ---- Så er det ihvertilfælde sat på plads. ---- Dernæst: Dobbeltklik på "Denne computer" - tryk på "vis systemoplysninger" (ude i siden), tryk på fanebladet "avanceret" tryk på "indstillinger" -under ydeevne. Sæt prik ud for "juster til bedste udseende", Tryk "anvend" og derefter OK. ---- Og hvis ikke det har hjulpet, så prøv at sætte prikken på "computeren justerer selv til bedste udseende", (der stå min prik nu efterhånden, men det ved jeg ikke om det er noget den selv har fundet på, siden jeg har kørt systemgenoprettelse). ... Giv lig lyd fra dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-05 18:59

hah - har jeg da gjort for længe siden - nul om det virker - så har sendt følere rundt til venner og bekendte - hermed lyyyyyyyyyyyyyyyyd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:50

hvis du er interesseret så kører der er spørgsmål om at gemme ikoner lige nu her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/71577

du er ikke så nem at glemme