/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mysteriet om den lille digitale signatur~
Fra : jpaludan
Vist : 733 gange
3 point
Dato : 22-02-05 22:50

Der var engang en digital signatur, der lå og hyggede sig på sit C-drev.Den ville helst ligge alene og skjult for alle, så den havde gemt sig godt, og få anede hvor den i grunden var henne. Men så en dag kom der en væmmelig stor fyr - han hed Windows...XP! Han ville også ligge på C-drevet og brasede ind i den lille signaturs hvilested uden at tage hensyn til, om der lå nogen i forvejen. Det var ikke så godt....nu kunne den lille signatur ikke længere komme frem! Den var nu gemt så langt væk under denne Windows...XP-fyr, at den ikke længere kunne finde vejen ud - og ingen kunne finde vejen ind. Den prøvede at vise vejen ind til sig, ved at få en mappe - som lå synligt - til at lægge et spor...mappen hed TDC. Den havde også ligget på C-drevet da Windows...Xp kom, og var også blevet væk, men den havde fundet vej tilbage, ved at sikre sig mod indtrængende gæster og sørge for, at brugeren altid kunne hente en kopi af den og lægge den tilbage på C-drevet. Desværre for den lille signatur - og brugeren - kom den aldrig frem igen, og ingen kunne længere finde den. Brugeren fik dog hele tiden besked om, at den lille signatur dog stadig lå på C-drevet, og søgte efter den i lang tid. Desværre anede brugeren intet om, hvor der skulle søges efter den, og måtte opgive.

Er der nogen der kan hjælpe med at få gravet den lille digitale signatur frem igen ? Vi ved den ligger på C-drevet, men kan ikke finde den....

Mange hilsner og håb om redning
Jpaludan

PS: Jeg kom til at sende spørgsmålet i den forkerte gruppe og mistede de point jeg havde. Jeg havde kun 83 point at give væk, og den nåede at stjæle de 80 point, jeg havde sat spørgsmålet til . Derfor kan jeg desværre kun give de 3 point, jeg havde tilbage. Det er jeg meget ked af, og jeg håber der er nogen der kan/vil hjælpe mig alligevel :'-(

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-02-05 22:58

Hejsa, jeg kan ikke hjælpe dig med den lille signatur, men jeg kan hjælpe med de 80 forsvundne point Sålænge ingen har skrevet i din tråd (den under kategorien Mac), kan du stadig lukke den og dine 80 point er igen dine

// Toupie

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 22-02-05 23:08

>*.pfx< kan du prøve at søge på på hele C: drevet og måske dukker det op - måske som en skjult fil eller i papirkurven...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-02-05 23:15

Tja......nu kan du ikke lukke tråden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-05 23:22

er der ikke mulighed for at genoprette hos tdc - eller få dem til at spore og sende til dig ?????????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-02-05 23:34

For Windows98 SE ser det sådan ud.... (er det en hjælp ? )
C:\WINDOWS\Menuen Start\Programmer\Digital Signatur

Lav evt. en søgning på "skift", og der kommer en genvej som hedder "Skift adgangskode".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 23-02-05 00:22

Hej til jer.
Toupie - Tak for dit råd. Jeg var ikke hurtig nok til at se det. Der var svaret da jeg så det du havde skrevet. Desværre.
miritdk - Jeg kontaktede Hotline i dag og fortalte, at den stadig lå på harddisken, men at man ikke kunne finde den. Han sagde at jeg skulle bare forattere og installere Windows igen. Jeg har lige installeret og fået det meste på plads. Jeg håbede sådan at der ville være en anden udvej end at flytte 60 GB igen for at installere forfra.
jakjoe - også tak for dit råd. Jeg prøvede, men der dukkede ikke noget op. Jeg ved ikke om det er helt det samme i WinXp, som i windows 98 hvad det angår.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-02-05 00:26

Den digitale signatur bør jo nok hedde det samme, så det er spørgsmålet, om den overhovedet eksisterer mere ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-02-05 10:24

Jpaludan ja sådan noget er ret ærgeligt men nu er det sket og så vil jeg komme med endnu et lille råd Hvis du får et brugbart svar i denne tråd, så henvis brugeren til at skrive en kommentar i den anden tråd - så kan den bruger med rigtigt svar alligevel få de 80 point du gerne ville give og hvis du ikke får noget brugbart svar, så behøver du ikke accepterer nogen overhoved Dog er dine point så tabt

Håber du får løst dit problem

// Toupie

Accepteret svar
Fra : stilke

Modtaget 3 point
Dato : 24-02-05 22:51

Jeg har nok oplevet problemet, ihvertilfælde kunne jeg ikke bruge min dig.sign, jeg mailede til TDC, og de tilbød bare at slette den gamle, så kunne jeg få en ny, - - så var det klaret.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 25-02-05 09:27

Da infomation om din digatel signatur ligger på TDC server er det en let sag for dem at sende en nyt. Digital signatur er en lille program som ligger på din computer og er nemt for TDC at gendanne.

Godkendelse af svar
Fra : jpaludan

Dato : 25-02-05 19:21

Tak for svaret stilke. Jeg har bestilt en ny signatur på TDC's hjemmeside, og den har jeg fået installeret i dag. Så jeg klarede det på den måde. tusind tak for jeres indslag her....