/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Upload via FTP gået i hårknude
Fra : Ammitz
Vist : 388 gange
150 point
Dato : 22-02-05 17:42

Har lavet en lille hjemmeside ved hjælp af FrameTool og Netscape Composer, som jeg før har gjort.
Nu skulle den gamle skiftes ud, - da den ikke mere var af værdi for mig.
Men aldrig har jeg haft så mange problemer med at up-loade den. Har nu forsøgt i to døgn.
Hvad mon jeg gør forkert. For et år siden da jeg lagde en site op, - gik det ganske nemt, - og jeg har ikke fået hverken ny udbyder eller hostadresse siden da. User Id og Password er også det samme.
Har talt med udbyder Tiscali idag, - og der er ingen fejl at finde, når han prøver at lægge en testside ud.
Heller ikke fejl i de udfyldte rubrikker, som jeg læste op for ham.
Siden jeg opretter i FrameTool kalder jeg index.html
Herefter kobler jeg de html-filer til rammerne som jeg har bestemt mig for.
Når jeg lukker siden op i min browser, fungerer alt som det skal.
Skidtet vil bare ikke lade sig lægge ud på nettet???????
Jeg har forsøgt både i Cute_Ftp og i WS_Ftp.
Hvem her en ide til, hvad jeg gør galt her i 2005?????

Ammitz

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 22-02-05 17:56

Får du en fejl-besked eller ser det ud som om filerne er blevet uploaded, nåt du benytter ftp-programmet?
Hvordan ser siden ud, når du ser på den efterfølgende, er den blank, ligner den den gamle, kommer der fejl--medelelse?

Mine to umiddelbare tanker er: Du uploader uden at overskrive de nye filer, eller du har ikke sat properties på filerne korrekt, således at alle og enhver ikke tilladelse til at se dem...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-02-05 18:28

Min side hedder www.kj-offset.dk
Det ser ud som om alle filer bliver uploaded, - når jeg beder den om det.
Men der kommer ingen fejlmeddelelse.
Når jeg så tjekker på nettet, - er det kun mine nye rammer der kommer frem.
Heri står fejlmeddelelser, som du kan se på adressen.
Ammitz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-05 18:31

Lad os kalde dit domæne for www.minside.dk - OK

Nu kalder du din side med din browser - sådan:
ftp://www.minside.dk

Nu bliver du bedt om adgangskode og password. - Så skulle du gerne kunne komme ind bag om din hjemmeside.
Her kan du redigere i indholdet og rename filer.
Nye filer kan du med stifinderen, styartet i baggrunden, evt. fordelt på hver sin halvdel af skærmen, trække de nye filer over på dit domæneplads. - Hvorefter du lukker af ved at lukke siden ned ved klikke på X som normalt.

Fordelen er at du har direkte adgang, og der er ingen begrænsninger i antal af overførte filer, som der kan være i visse andre programmer, hvor man har gratis licens eller delvis licens, og derfor en begrænsning.

FTP funktionen ligger jo i IE, i hvertfald fra ver. 5,5 og opefter, måske også tidligere versioner.

Prøv det!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 160 point
Dato : 22-02-05 18:42

Læg mærke til de fleste domæneservere skelner mellem små og store bogstaver i filenavne.
I din kildetekst:
Kode
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="GENERATOR" CONTENT="Mozilla/4.03 [da] (Win95; I) [Netscape]">
<TITLE>index</TITLE>
<FRAMESET COLS= 14%,* BORDER=5>
<FRAME SRC=oversigt.html NAME=Frame1 SCROLLING=NO FRAMEBORDER=YES>
<FRAMESET COLS= 64%,* BORDER=5>
<FRAME SRC=bygning---med-tekster-til-.html NAME=Frame2 SCROLLING=AUTO FRAMEBORDER=YES>
<FRAME SRC=firmanavn-og-adresse-x1.html NAME=Frame3 SCROLLING=NO FRAMEBORDER=YES>
</FRAMESET>
</HEAD>
<BODY>
&nbsp;
</BODY>
</HTML>

- bruger du godt nok kun små bogstaver, men hvordan ser de enkelte filenavne ud?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-02-05 19:06

I de enkelte filnavne har jeg blanet det rigtig godt.

Nu bliver du bedt om adgangskode og password. - Så skulle du gerne kunne komme ind bag om din hjemmeside.
Her kan du redigere i indholdet og rename filer.
Nye filer kan du med stifinderen, startet i baggrunden, evt. fordelt på hver sin halvdel af skærmen, trække de nye filer over på dit domæneplads. - Hvorefter du lukker af ved at lukke siden ned ved klikke på X som normalt.

Fordelen er at du har direkte adgang, og der er ingen begrænsninger i antal af overførte filer, som der kan være i visse andre programmer, hvor man har gratis licens eller delvis licens, og derfor en begrænsning.

Bliver lige prøvet, når jeg har spist aftensmad. Men jeg er ikke helt med på, hvad du mener, - så jeg vender tilbage.

Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 22-02-05 21:39

Tak for svaret severino.
Da først jeg fik ændret alle filnavnene, som skulle uploadedes, - til navne kun med små bogstaver og uden bindestreger og unødige mellemrum, - gik det hele som en leg. Havde jeg dog bare spurgt allerede i går, - ville jeg have sparet hele dagen idag. Men det var altså fejlen, - og dette er nu noteret på mine papirer, så jeg husker det til næste gang.

TAK _TAK -TAK.....
Ammitz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-05 22:10

Tja, uanset om du fik svar i går eller idag, så ville du alligevel have brugt dagen, men dog nok på noget andet.

En god regel er at alle linknavne og filenavne skrives med små bogstaver. De skal ihvertfald være 100% indentisk lige som en Ruko eller Yale nøgle, her hjælper en tak i forkert højde ikke med at komme ind.

De fleste webservere er af UNIX typen, og de skelner skarpt mellem stort og småt, i modsætning til din browser, som er ligeglad.

Det var ihvert fald godt du fik løst problemet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-05 22:21

NB Nydelig side! Måske kommer jeg og hilser på, næste gang jeg skal til Roskilde!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 23-02-05 09:22

Du skal være velkommen, - det ville være hyggeligt at møde dig.
Ammitz