/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
DVD afspiller
Fra : Wheel
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 21-02-05 19:42

Vi vil købe en DVD-afspiller til vores børn, og kom til at snakke om hvad (5.1 CHANNEL DVD PLAYER) betyder i en annonce, hele annoncen er neden under

United DVD5066 5.1 ch DVD Player

FORMATS SUPPORTED: DVD/MP3/
CD/CD-R/CD-RW/PICTURE CD/
VCD/S-VCD
5.1 CHANNEL DVD PLAYER
OPTICAL OUT
10 VIDEO D/A CONVERTER
NTSC/PAL/AUTO SELECTABLE
SELECTABLE SCREEN ASPECT RATIO
(4:3 AND 16:9)
ZOOM
S-VIDEO OUTPUT
SCART OUTPUT
COAXIAL DIGITAL OUTPUT
PARENTAL LOCK

LEVERES KOMPLET I ORIGINAL EMBALAGE

Accepteret svar
Fra : Jonatan83

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-05 19:49

Hej:

Bedre forklaret end her får du ikke tror jeg:

Se de små videor der er på siden også:
http://www.ke-musik.dk/Upload/HtmlArticles/Article1136/index.htm

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 19:58

Det der står, er at den understøtter en DVD der har et lydspor i 5.1 surround formatet.
Altså hvis dit fjernsyn er sat op med 5 højtalere og en stor bashøjtaler, så vil de spille alle sammen hvis altså at DVD-filmen har et sådant lydspor.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 19:59

Her er så den historisk fortælling om hvad det er:

Dolby Digital 5.1

Det hele blev digitalt med Dolby Digital der debuteret til hjemmebiografen i 1997. Teknikken er kendt som AC-3, der er det system, man bruger til at kode og afkode Dolby Digital signalet.
Dolby Digital tilbyder seks separate kanaler. (højre – center – venstre – højre bag – venstre bag - subwoofer)
Da kanalerne er separerede, er der intet signal, der uønsket smutter over i en kanal, hvor den ikke høre den hjemme. Da der samtidig er fuld båndbredde i alle kanaler, dvs. fra dyb bas (20 Hz) til de højeste toner vi kan høre ( 20 kHz), får man en bedre surroundoplevelse og en større mulighed for at styre lyden rundt om tilskueren. Det mest brugte format med Dolby Digital er 5.1, som er standard surroundformat på DVD-film. Selvom det er mest almindeligt med 5.1 kan andre formater forekomme alt efter medietype. 1- tallet i Dolby Digital 5.1 fortæller at formatet har et separat signal – Low Frequence Effect eller blot LFE – signal. LFE – signalet er et særligt signal, der indeholder de allerlaveste frekvenser ( 20 – 120 Hz) fra filmens lydspor. LFE signalet bliver oftest gengivet af en subwooferen. Dolby Digital 5.1 er blevet udpeget som standard surround format, hvilket betyder, at alle film som minimum har et Dolby Digital lydspor. Dolby Digital kan godt havde mindre en seks kanaler lagt på. Mange underholdnings DVD’er har således Dolby Digital men i 2.0 – altså stereo.

Dolby Digital operer med en hastighed på mellem 198 og 448 kbps afhængig af format og hvilket medie der anvendes. Mest brugt hastighed på DVD-film er 448 kbps.

Kommentar
Fra : camel30

Dato : 21-02-05 20:01

Hej Wheel.

Det betyder at du kan tilslutte 5 højtalere og en subwofer.

De fem højtalere skal tilsluttes således.
2 foran hvor du sidder
2 bagved hvor du sidder
1 center højtalere som gerne må stå oven på fjernsynet
1 subwofer.....det er ikke helt så vigtigt hvor den lige står.

Hyggehejsa

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-02-05 20:27

Nu i er igang med at købe ,ville jeg købe en hvor det klart fremgår af teksten at den understøtter både plus og minus format.De findes i alle priser fra 269 kr -3000 kr

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 21-02-05 20:32

Denver DVD-182 CDR Her er nogle modeller
CDRW DVD-R
DVD-RW
DVD-R DL? DVD+R
DVD+RW
DVD+R DL? VCD
SVCD
DivX
JPG MP3
WMA $80 7.4 (7.9)
7 votes
View 8
reports
(722
views)
Add report
Denver DVD-186 CDR
CDRW DVD-R
DVD-RW
DVD-R DL? DVD+R
DVD+RW
DVD+R DL VCD
SVCD
DivX
JPG MP3
WMA $50 8.3 (8.9)
13 votes
View 14
reports
(1750
views)
Add report
Denver DVD-188 DivX CDR
CDRW DVD-R
DVD-RW
DVD-R DL? DVD+R
DVD+RW
DVD+R DL? VCD
SVCD
DivX
JPG MP3
WMA $70 7.6 (7.8)
21 votes
View 32
reports
(15986
views)
Add report
Denver DVD-192 CDR
CDRW Few DVD-R
Few DVD-RW
DVD-R DL? DVD+R
DVD+RW
DVD+R DL? VCD
SVCD
DivX?
JPG MP3

Godkendelse af svar
Fra : Wheel

Dato : 26-02-05 09:56

Tak for svaret Jonatan83.