/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
email
Fra : bjarnebjarne
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 20-02-05 14:56

Hej
det eneste email program jeg har er Hotmail. kan det godt lade sig gøre at kunne bruge Outlook Expres uden at have et
email abonnement, er der nogen der ved det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 15:04

hvis du har en udbyder - ligemeget hvem - er det klart du kan bruge outlook express - og en eller anden er du vel koblet op hos ikke ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 15:11

Start Oulook Express
funktioner>konti>tilføj>post>skriv et navn der skal vises>næste>jeg har allerede...>
skriv din hotmail adresse>næste>nu skulle der gerne stå hotmail>næste>
i kontonavn står der hotmail>skriv evt dit password eller vent med det.>næste>
tryk udfør og du er klar til at modtage og sende post fra din Outlook Express.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 15:14

emesen det er jo kun hvis spørger vil have hotmail integreret

bjarnebjarne - kig på din udbyders hjemmeside og se opsætning af outlook express i første omgang hvis du ikke vil integrere hotmail

ellers - ok - følg emesens rår

ps min personlige holdning er nu at webbaserede konti skal holdes for sig - men det er jo en smagssag

Kommentar
Fra : bjarnebjarne

Dato : 20-02-05 15:17

jeg er koblet sammen med en, der er koblet på hos Tele Danmark...kan man dele emailen uden at kunne læse hinandens email. kan man ikke få Outlook Expres uden en udbyder, vil gerne betale for det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 15:22

hvis du er koblet op via en andens pc - så kan i lave en ekstra mailadresse hos tdc - derpå skal i så sørge for at have password og lign for ikke at komme ind i hinandens mails - det kan gøres under meddelelsesregler - hvor konti A skriver at B ikke skal hentes fra serveren og omvendt.

Outlook express ligger jo parat til at bruge men kræver at der er en udbyder - og i dit tilfælde er det jo hos din ven

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 16:33

Altså:
Mailprogrammer som Outlook og Outlook Expesss kan modtage og sende forskellige mailtyper.
Hvis du har en en Hotmail-adresse som dette eks. abc@hotmail.com så kan du bruge din hotmailadresse på disse måder.
Via webmail >>>>>>> www.msn.dk fra en hvilken som helst comp
Via Oultlook Express >>>>>>>som altid følger med et vindows styresytem/program
Hotmail post kommer kun til den som har logget sig ind til hotmail med password.
Der kan være flere brugere på samme PC som ikke kan se eller røre ved hinandens mail...............med identiteter i eks. Outlook Express

Jeg har flere hotmail/andre mail på samme Outlook Express.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 16:49

rigtigt emesen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 16:56

E-mail-adresser til hele familien
Er I flere brugere af et internetabonnement, kan det være rart, at I hver især har jeres egen private e-mail-adresse. Dette er der adgang til med et internetabonnement hos TDC, hvor man frit kan oprette op til fem e-mail-adresser. De ekstra adresser kan du oprette på TDCs Webmail.

Fem adresser - én mailboks
Det at du har fem e-mail-adresser, er ikke ensbetydende med, at du har fem selvstændige mailbokse. Adresserne er udelukkende alias for den samme mailboks, og uanset hvilken af adresserne en e-mail bliver sendt til, vil den som udgangspunkt blive hentet ned, når du synkroniserer Outlook Express.
Du kan altså sammenligne de ekstra adresser med navnene på din postkasse udenfor døren; uanset hvilket navn der står på forsendelsen, vil den havne i den samme boks.

Fordeling ved hjælp af meddelelsesregler i Outlook Express
Ved at benytte såkaldte meddelelsesregler i Outlook Express, er det dog alligevel muligt at fordele indkomne mails, s å de havner hos den af abonnements brugere, som de var beregnet på. En vejledning til hvordan du selv kan foretage denne opsætning, finder du på vores servicesider og her i: Sorteringsregel i OE
Vi gør opmærksom på, at TDC ikke yder telefonisk support på opsætning af meddelelsesregler.

Tilknytning af webmail til TDConline
Hvis du har et login, skal du logge ind og gå til punkt 3 i denne vejledning.
Hvis du ikke har et login til TDC Online og vil se din mail online, skal du først oprette et login. Det kan du gøre her mail.tdconline.dk

Her klikker du på -> Opret login til TDC med tilknytning af mailboks, så vil du blive bedt om at indtaste din mailadresse samt kodeord og klik -> Opret.

Nu vil du blive bedt om at tage stilling til, om de oplysninger der står om dig er rigtige. Hvis de er rigtige, gå til punkt 1 hvis ikke, gå til punkt 2.
Så lader du prikken være i Ja og klikker på Næste. Nu bliver du bedt om at oprette et nyt brugernavn/password, som skal bruges fremover, når du vil se dine mails online. Når det er gjort klikker du på ->Næste. Nu får du mulighed for at bestille en Digital Signatur. Her kan du vælge Ja tak eller Jeg er under 15 år eller Ikke ønsker en. Klik Næste. Så er oprettelsen af dit nye login færdig og det er en god ide at printe dine nye oplysninger ud, og derefter klikke på Afslut. Du vil komme direkte ind til din Indbakke. Du er nu færdig og kan gå til punkt 4.

Hvis de ikke er rigtige skal du sætte prikken i Nej, ovenstående oplysninger passer ikke på mig, men er den person, der har oprettet webmail/freemail mailboksen og klikke på Næste. Her skal du så udfylde siderne fra 1 til 4. Side 1 skal du udfylde med dine personlige oplysninger og klikke Næste. På side 2, bliver du bedt om at oprette et nyt brugernavn/password, som skal bruges fremover, når du vil se dine mails online. Når det er gjort klikker du på Næste. På side 3 får du mulighed for at bestille en Digital Signatur. Her kan du vælge Ja tak eller Jeg er under 15 år eller Ikke ønsker en. Klik Næste. Side 4. Så er oprettelsen af dit nye login færdig og det er en god ide at printe dine nye oplysninger ud, og derefter klikke på slut. Gå til punkt 3.

Nu skal du have tilknyttet din mail adresse til dit login. Øverst til højre er der en "log ud" knap, under den står der Tilknyt abonnementer. Klik på den. Nu er du inde på tilknytnings siden. Her skal du finde punktet Flere tilknytninger, og i Type skal du i menuen vælge Webmail/freemail. Felterne Mailadresse og Kodeord udfyldes og klik på Tilknyt. Nu er din mail adresse tilknyttet og du kan nu klikke på Tjenester øverst til højre. Nu er du på forsiden og har din mail midtfor til højre. Her klikker du på Mail og du kommer ind til din indbakke. Gå til punkt 4.

Nu er du i din indbakke og når du fremover skal kontrollere din mail, skal du ind på http://mail.tdconline.dk/?mailks og logge ind øverst til højre, med Brugernavn og Password.
Denne nye side kræver på Pc'en Internet Explorer 6.0 eller nyere og på MAC Netscape 6.1 eller nyere.
Opsætning af meddelelsesregler i Outlook Express
Opret ekstra e-mail-adresser på Webmail
Klik her istedet hvis du er Webspeed eller Esenet kunde

afskrift fra tdc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 17:41

skulle måske lige tilføje her også at det ikke er nødvendigt at bruge webmailen for at kunne bruge de forskellige konti i outlook express når det først er sat op via webmail -
Bruger det selv og har ikke problemer med det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 19:16

Denne nye side kræver på Pc'en Internet Explorer 6.0 eller nyere og på MAC Netscape 6.1 eller nyere.

Sorry men jeg kører altså med:
Outlook Express 5.0
Internet Explorer 5.0