/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ZoneAlarm..indstille til netværk??
Fra : Jean Brodersen
Vist : 593 gange
80 point
Dato : 17-01-01 22:23

Min mand og jeg har 2 pc''ere forbundet med netværk, det er Bjørns maskine der er koblet op på dsl, og vi har sygate installeret.
Vi har haft zonealarm før, men opgav at bruge det, da vi ikke kunne konfigurere det, så jeg kunne bruge nettet.
Er der nogen der ved hvordan den skal sættes op, så den ikke lukker min maskine ude..??
vi kører begge med win 98 som styresystemer.

Kommentar
Fra : fargo

Dato : 17-01-01 23:00

Hej Jean,

Det er fordi i skal sætte din computer op til at være en local forbindelse til din mands computer.

Gå ind i zonealarm under Security og tryk på Advanced, så åbnes et vindue, herinde vælger du "LocalZone Contents", og trykker på Add/Ip address. Nu skal i så tilføje IP adressen for din maskine.

Og resten af zonealarm skal bare være som det er som standard.

Håber dette hjalp jer på vej

>>Fargo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-01 23:07

> Min mand og jeg har 2 pc''ere forbundet med netværk, det er Bjørns maskine
der er koblet op på dsl, og vi har sygate installeret.
> Vi har haft zonealarm før, men opgav at bruge det, da vi ikke kunne
konfigurere det, så jeg kunne bruge nettet.
> Er der nogen der ved hvordan den skal sættes op, så den ikke lukker min
maskine ude..??
> vi kører begge med win 98 som styresystemer.
Tror nok I skal have fat i ZoneAlarm Pro for at gøre det. Men det er ikke
gratis. Prøv evt. at add'e din IP-adresse til det lokale netværk. Jeg ved
ikke om man kan gøre det i den gratis version, men kan man er det:
Security->Advancded->LocalZone Contents->Add>>->IP-address. Eller prøv at
sætte V i adaptersubnettet til jeres interne netværkskort.

mvh
SirWheels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-01 05:31

Det kan man også i den gratis version.
Det samme sted. Security->Advancded->LocalZone Contents->Add>>->IP-address.

--
Martin.

Can a stupid person be a smart-ass?.

"SirWheels" <madbusiness@_remove_post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:94552l$5vq$1@news.cybercity.dk...
> > Min mand og jeg har 2 pc''ere forbundet med netværk, det er Bjørns maskine
> der er koblet op på dsl, og vi har sygate installeret.
> > Vi har haft zonealarm før, men opgav at bruge det, da vi ikke kunne
> konfigurere det, så jeg kunne bruge nettet.
> > Er der nogen der ved hvordan den skal sættes op, så den ikke lukker min
> maskine ude..??
> > vi kører begge med win 98 som styresystemer.
> Tror nok I skal have fat i ZoneAlarm Pro for at gøre det. Men det er ikke
> gratis. Prøv evt. at add'e din IP-adresse til det lokale netværk. Jeg ved
> ikke om man kan gøre det i den gratis version, men kan man er det:
> Security->Advancded->LocalZone Contents->Add>>->IP-address. Eller prøv at
> sætte V i adaptersubnettet til jeres interne netværkskort.
>
> mvh
> SirWheels
>

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 18-01-01 14:36

Hej Fargo
Gik ind hvor du skrev og tilføjede min ip i boksen "from"... var dog lidt usikker på hvad der skulle stå i boksen "to" så jeg skrev "255.255.255.0".. og det ser ud til at virke, jeg kan komme på og også hente post, men er det det rigtige tal at skrive, jeg vil jo helst ikke have problemer med det senere..*S*
Skal icq konfigureres i icq''en, eller i zonealarmen, hvis du kan svare på det også, smider jeg nogle flere point i..
Jeg er sikker på at jeg ville kunne læse det enten på icq eller zonealarm''s sider, men det er meget teknisk, og når jeg ikke har så meget forstand på netværk i forvejen, er det svært at forstå deres instruktioner 100 %.
>Jean

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-01 20:24

> Det kan man også i den gratis version.
> Det samme sted. Security->Advancded->LocalZone
Contents->Add>>->IP-address.
Men det er ikke sikkert det virker! For I ZoneAlarm Pro skal man også
konfigurere den som at det er en gateway-server eller klient!

> Can a stupid person be a smart-ass?.
Jada.

mvh
SirWheels

Accepteret svar
Fra : fargo

Modtaget 80 point
Dato : 18-01-01 22:22

Hej Jean,

Jeg køre med PRO udgaven, og der sætter man kun en beskrivelse og en ip adresse, men hvis der i din står TO og FROM, så skal du skrive din ip begge steder, kan jeg kun forstille mig. Du skal ihvertilfælde ikke skrive en subnet adresse : 255.255.255.0, det har intet med noget at gøre.

Med hensyn til ICQ, skal du inde i ZONEAlarm sætte op, at dette program godt må komme igennem din firewall.

Gå op i PROGRAMS og find derefter ICQ og tryk på options. Nu skal du så sætte :

LocalZone <: Always allow access
LocalZone >: Always accept the connection
Internet Zone <:Always allow access
Internet Zone >:Always accept the connection

Og resten skal du ikke røre.

Håber dette hjælper dig på vej

>>Fargo

Godkendelse af svar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 19-01-01 11:19

Tak for svaret fargo.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-01 05:42

"SirWheels" <madbusiness@_remove_post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:947ftr$2tm8$1@news.cybercity.dk...
> > Det kan man også i den gratis version.
> > Det samme sted. Security->Advancded->LocalZone
> Contents->Add>>->IP-address.
> Men det er ikke sikkert det virker! For I ZoneAlarm Pro skal man også
> konfigurere den som at det er en gateway-server eller klient!
>

Nu har jeg endelig fundet herind..*SS*..
Syntes lige jeg ville give besked om udfaldet.

Jeg gjorde som i beskrev, og kan oplyse at det virker fint i den gratis
version.

Endvidere fik jeg også min icq til at virke gennem firewallen, - den ville
ellers kun acceptere Bjørns icq, - jeg satte sikkerhedszonen til medium for
internettet efter råd fra zonelabs, da vi bruger sygate som router skrev de,
at det var sikkert nok at bruge den indstilling.

/Mvh Jean Brodersen

Kommentar
Fra : kharder

Dato : 30-09-01 22:19

Blot lige en lille kommentar, Zonealarm er ikke særlig sikker, jeg har haft besøg på min pc, dengang jeg brugte zonealarm. Der stod den på lock, men aligevel kunne personen i telefonen, som havde hacket sig ind på min pc fortælle mig hvad jeg havde på min harddisk. Surt show. Brug i stedet tiny firewall, og en netkort tjekker.