/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved tilslutning af digitalkamera ti~
Fra : Divser
Vist : 359 gange
200 point
Dato : 17-02-05 21:51

Hej Eksperter!

Jeg er blevet stillet et spørgsmål, som jeg håber, en af jer måske er stødt på før, og kan kommentere/løse. Det drejer sig ikke om min egen pc, så jeg har ikke mulighed for at prøve noget af, men måske har em af jer et råd, som jeg kan give videre. Problemet er, at Windows XP kommer med følgende fejlmelding, når et helt nyt digitalkamera tilsluttes:

"Guiden Ny hardware fundet
Hardwaren kan ikke installeres
Der opstod et problem under installation af denne hardware: USB Flash Drive
Der opstod en fejl under installeringen af enheden
Datafejl (cyklisk redundanscheck)"

Kameraet er blevet tilsluttet en anden pc og har fungeret fint, så det er tilsyneladende pc'en, der har et problem og ikke kameraet.

Har nogle af jer kommentarer/løsningsforslag?

Mvh
Divser

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 17-02-05 22:56

Prøv lige, at få tjekket om enheden er sat ind under andre enheder og med udråbstegn.
Dette sker ofte ved ufuldstændige installationer og den bedste løsning er så at fjerne enheder og genstarte.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 22:57

P.S! Det er i Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåndtering, der skal tjekkes.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-05 10:01

der kan være at driveren til kameraet skal installeres

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 04-03-05 20:01

Hej BjarneD.

Det ser ud til, at denne sag aldrig bliver helt afklaret. Jeg har ikke selv inspiceret pc'en, men fået at vide, at alle "alting" er checket, så jeg tror ikke, at jeg/vi rigtig kan bidrage med mere på det grundlag. Nu er pc-indehaveren rejst på ferie, så jeg vælger hermed at lukke spørgsmålet og acceptere dit svar. Hvis ikke problemet bliver løst, vil jeg nok foreslå, at der i stedet anskaffes en billig kortlæser, som kan tilsluttes en usb-port.

Mvh
Divser

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 20:11

Det ville være en løsning med seåarat kortlæser, men det kunne jo også være den software der normalt følger med, der er problemet og det kan være, at Windows XP har indlæst sin egen, som så ikke virker hvilket måske kunne løses ved, at fjerne den og så prøve igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 20:12

Du er velkommen til at prøve at "kalde" igen her når der igen er adgang til PC'en så jeg kunne få en chance for at fortjene de point du har givet mig.

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 06-03-05 16:39

Hej BjarnD

Tak for tilbagemeldingen, dit yderligere forslag og tilbuddet om fortsat at stå til rådighed. Nu må vi se, hvordan sagen udvikler sig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-03-05 16:49

OK