/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
clocking af intel processor
Fra : crayzee
Vist : 296 gange
20 point
Dato : 17-02-05 20:57

hej mit spørgsmål er hvordan man clocker en intel pcocessor? jeg har menlig hørt at de er låste så man ikke kan gøre det.. i kender måske et godt program til at clocke intel cpu'er med??

det er en ny acer 2300 1.5 som jeg gerne vil have lidt mere skub i,, :P

M.V.H Morten

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-02-05 21:31

http://www.overclocking.dk/guider.asp
se om du finder noget her

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 17-02-05 23:31

Det er jo en Celeron M der sidder i den bærbare.
Celeron er ikke noget at overclocke og slet ikke i en bærbar hvor der er dårlige muligheder for, at sikre kølingen.
Hvis du kunne overclocke den ville du ret hurtigt få nedsat ydelse fordi den ikke kan slippe af med den ekstra varme og så er du sandsynligvis ringere stillet end før.
Bærbare er ikke beregnet til høj ydelse så hvis det er de tdu vil have skulle du måske bytte den til en stationær hvor du jo kan få væsentligt mere for pengene.
Du kan da ikke selv have betalt den Acer hvis du så hurtigt er parat til at ødelægge den.

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 18-02-05 12:38

okay, nej det kan jeg godt se.. der bliver nok lidt for meget vameudvikling... så lader jeg den bare være som den er.. jeg var også bare nysgerrig for vidste heller ikk om jeg turde clocke den..
nej det var en gave fra mine forældre....
Tak for svaret/advarslen BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-05 13:01

Det er da også en glimrende maskine som den er - til prisen.