/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende hukommelse/sidefil
Fra : smeden123
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 16-02-05 14:40

Hej, jeg har lavet en upgrade fra win 2000 til win xp, da den så starter op første gang kommer der en meddelse om at "Enten findes sidefilen ikke eller at man skal justerer den virtuelle hukommelse" Jeg smutter så en tur under egenskaber for denne computer, avanceret osv. Rigtig nok der er ikke noget sidefil, retter det til bruger defineret, genstarter. Samme problem, har nu prøvet at rette den til alt muligt. Computeren har 256 mb ram, har sat max til 1000mb. Det tager en krig for den at starte op. Hvad er det lige der sker? Troede så at det kunne være filsystemet, aha den kørte fat32, lavede det om til ntfs, det hjalp heller ikke. Derfor har jeg brug for lidt hjælp så jeg ikke skal til at geninstallerer...Håber jeg!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-05 16:53

hej !
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;317277
og download filen -
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=36920
ellers er mit bud indstallere driver til bundkort...men prøv det andet først hvis ikk``

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 16-02-05 19:02

Ok, jeg prøver det lige imorgen. Vender tilbage.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-05 20:40

Du kan osse prøve at scanne for fejl på disk
åbn Denne Computer (windows tast+e)
højre klik på drev (der er dit windows drev - hvor windows er indstalleret)og vælg egenskaber - fanen funktioner - en fuld fejl søgning.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 17-02-05 11:41

Ok så har jeg prøvet det hele. Den opdatering man kan hente er er allerede installeret da det er en del af SP2.
Der er nok ikke andet at gøre end formaterer den. Men tak for hjælpen ellers.

Kommentar
Fra : halifax

Dato : 18-02-05 03:15

Inden du formaterer og geninstallerer kunne du prøve en Repair af XP
http://support.microsoft.com/kb/315341/DA/