/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup af Hardisk ?
Fra : Andrewz
Vist : 586 gange
80 point
Dato : 16-02-05 12:46

Hej ,

- Jeg har haft brugt nogle dage på at lave en installation til windows så den selv installere hvad jeg vil have på computeren når jeg bruger cd' en , men så tænkte jeg om det ikke ville være nemer bare at sætte computeren op som man vil have den også lave et "Image af Hardisken" ? . nu kommer mit spørgsmål findes der er et godt program til det ? Programmet SKAL være gratis. Jeg har fundet mange programmer der kan gøre det men ikke noget gratis ?

- Jeg undskylder at jeg ikke kan give flere point for spørgsmålet, men har på nuværende tidspunkt kun 40 point at give af : (

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-05 12:58

Drive Image og Ghost er suvrene programmer til at lave image.
Men du kan til nød bruge dette program til at lave copi som du så har liggende i reserve evt. på en anden HD.
Technet boot diskette som er lavet af en kandubruger.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 16-02-05 13:15

Ja de 2 programmer kender jeg men igen de SKAL være gratis programer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-05 14:48

Denne er absolut gratis:
Technet boot diskette som er lavet af en kandubruger.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-02-05 16:15

Windows XP ?
Hvorfor bruge alle de fine programmer, når XP har det indbygget ?
Under Systemværktøjer ligger : Sikkerhedskopiering.
Det findes i XP Pro og jeg mener også, at det kan installeres fra Home-versionens CD.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 17-02-05 18:06

Til Emesen: - okay ? så er det bare mig der ikke kan finde ud af at bruge det ? ... jeg har prøvet at lave en start diskette og boote fra den også når jeg kom ind skrev jeg nc (prøvet også dc), men jeg forstår ikke helt hvad det har med at lave et diskimage ?

Til Gambrinus: Grunden til det er at den ikke laver hele HD'en som den var før . eller det vil sige den sletter ikke de filer som er kommet ind efter ,

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-05 19:08

Dit krav er gratis......................
Drive Image og Ghost er ikke gratis.
Hvis du henter denne diskette - boote med den - så kan du se din HD
Nu kan du også kopiere din HD og gemme det.
senere kan du hente din kopi og sætte den ind.

Normalt bruger man disse "købeprogrammer" til at lave sammenpakkede imagefiler som backup.
Jeg bruger selv Drive Image til at lave backup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:21

Lav en Ultimate Boot Cd,der er flere værktøjer på som kan gøre hvad du eftersøger f.eks Partition Saving
under
Partition Tools, pluds de forskællige HDD toll's fra de forskællige HDD fabrikanter.
http://www.ultimatebootcd.com/

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-02-05 19:23

Tools

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-02-05 20:04

Hva'ba'va ??????
Sikkerhedskopiering formaterer C drevet, installerer Windows og alle programmer samt opsætning, som det var, da man lavede sikkerhedskopien.
Hva' vil du/i mere ?
Jeg laver altid et C-drev på 10 - 20 Gb og lægger så sikkerhedskopien på D-Drevet.
Dokumenter, e-mails og andet lægger jeg selvfølgelig også på en anden partition.
Det tager mig 20 minutter at starte hele dynen op fra bunden.
Gambrinus .-))

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 18-02-05 12:20

man kan også tage back up med nero burning

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 18-02-05 15:21

Jeg vil ikke kun "kopiere" filerne fra C drevet hen til et andet sted. Jeg vil lave et "Image" altså en fil hvor det hele ligger i, ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-02-05 21:34

Stadig.
Det er det sikkerhedskopiering gør.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 18-02-05 21:43

jaah og det er derfor jeg siger jeg ikke vil sikkerhedskopier men lave et image.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 80 point
Dato : 18-02-05 22:00

Øøhhhh, er der noget jeg misforstår ?
Hvis du kører ”Sikkerhedskopiering” og ”Guiden Forberedelse Af Automatiseret Systemgenoprettelse” laves en .bkf fil, som du evt. kan lægge på D-drevet.
Til sidst bedes der om en diskette.
Dette gør du, når alt på dit C-drev er, som du vil ha’ det.
Hvis du så synes, det hele bliver for rodet, smækker du Windows XP cd’en i, booter fra Cd-drevet, taster F2 for Automatisk Systemgenoprettelse. På et tidspunkt bedes om disketten. Så formateres C-drevet, Windows installeres og til sidst hentes alt fra din .bkf fil.
Hele dit C-drev er, så som det var, da du lavede .bkf filen.
.bkf filen fylder ca. lige så meget som dit C-drev minus Windows filer og sidefil
Min .bkf fil fylder ikke mere end, at den nemt kan være på en DVD-skive.
Er det ikke det, du vil ?
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Andrewz

Dato : 19-02-05 20:55

Jow Gambrinus. Mig der ikke forstod hvad du mente.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-02-05 21:31

Det er bare ok.
Jeg er lidt (meget) imod at ha' alle mulige smarte programmer inde på min pc.
Især når Windows eller et af de programmer, jeg i frorvejen bruger, har funktionen indbygget, når man kikker nærmere efter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : risper

Dato : 13-08-05 20:57

Til Gambrinus . ved du om samme funktion ligger i windows 2000

Kommentar
Fra : amc

Dato : 06-04-06 20:09

Hvordan installer man sikkerhedskopiering i home