/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hjælp .... har brug for en oplysning !!
Fra : Fnollerpige
Vist : 848 gange
150 point
Dato : 31-08-02 16:13

jeg prøver desperat på at finde ud af hvad et MÅNEDSKORT, periodekort eller hvad det end hedder, koster fra Præstø Rutebilstation til Maribo Station - det kan man nemlig ikke få at vide hverken hos STS ( Storstrøms Amts Trafikselskab eller DSB ) da man skal med begge selskaber for at komme fra Præstø til Maribo.

Er der nogen der ved eller ved hvor jeg kan få oplysninger om det..... Har ringet til DSB og STS, men de ved det som sagt ikke.
Måske nogen har sådan et kort, eller er inde i priser.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 15:20

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> writes:

> jeg prøver desperat på at finde ud af hvad et MÅNEDSKORT, periodekort
> eller hvad det end hedder, koster fra Præstø Rutebilstation til Maribo
> Station - det kan man nemlig ikke få at vide hverken hos STS (
> Storstrøms Amts Trafikselskab eller DSB ) da man skal med begge
> selskaber for at komme fra Præstø til Maribo.
>
> Er der nogen der ved eller ved hvor jeg kan få oplysninger om det.....
> Har ringet til DSB og STS, men de ved det som sagt ikke.
> Måske nogen har sådan et kort, eller er inde i priser.

Hvis du går ind på http://www.sts-web.dk/, så kan du finde et zonekort
over Storstrøms Amt. Da DSB i de enkelte amter, følger amternes
trafikselskabers priser, skal du blot finde ud af hvor mange zoner der
er mellem Maribo og Præstø. Så vidt jeg kan se er der 5.

Men så kommer problemet med at finde ud af hvad deres rabatkort
koster, og der står jeg altså af. Sjældent har jeg da set så rodet et
system, men prøv at ring til STS og spørg dem direkte om det ikke er
rigtigt at DSB bruger amternes takster inden for amterne og om der
ikke er 5 zoner og hvad et kort så koster til dit forbrug.

Mvh Trine

PS. Det vil være rart hvis du næste gang skriver et lidt mere sigende
emne/subject.

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 150 point
Dato : 31-08-02 20:56

DSB og STS bruger desværre det begreb, at de kun vil hjælpe deres egne kunder. Skal du med tog og bus i kombination kan du selv finde ud af dette.

DE har desværre ikke forstået en lyd af begrebet kundeservice.

Jeg vil også give ovenstående ret i at STS hjemmeside er ret uoverskuelig, men med lidt tålmodighed kan det godt lykkedes at finde vej.

Du har endda flere muligheder....

Jeg ville nok starte med linie 63 fra Præstø til vordingborg, den finder du her :

http://www.sts-web.dk/zoner/planer/rute63.htm

Den passerer igennem zonerne : 52,53 og 50

Tog fra Vordingborg Station til Nykøbing Falster (DSB) :

Den passerer igennem zonerne : 50, 31 og 30

Tog fra Nykøbing Falster til Maribo (Lollandsbanen) :

Den passerer igennem zonerne : 30, 23 og 20

Dette giver 7 sts zoner ialt og rejsen tager ca. 2½ 3 timer afhængig af tidspunkt og dag du tager afsted.

Hvis du køber et periodekort, som er det samme som et månedkort (i DSB regi), betaler du for de dage du rejser. Dvs,. rejser du mandag-fredag, er det 5 dage på en uge og skal du afsted en hel måneden skal du regne med ca. 22 dage rejsedage.

Priserne fremgår af nedenstående oversigt :

http://www.sts-web.dk/pris2002.htm

Køber du for en måned af gangen, betaler du det der hedder dagspris. Dagsprisen er i dit tilfælde : periodekort, voksen, 7 zoner = 73,00 kroner for en dag.

Og da du benytter det 22 gange om måneden giver dette : 22 x 73 = 1.606 kroner.

Alternativt hvis det passer sammen kan du også tage bus linie 60, den passerer zonerne : 20,23,31 og 50

Denne tur koster altså kun 6 zoner, så bliver månedsprisen :

22 x 63 = 1.386 kroner.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 20:29

HELT ENIG MED TRINE....DU SKAL SGU IKKE SKRIVE HJÆLP, MED MINDRE DU SIDDER I
EN AKUT KLEMME....jeg kunne godt komme med nogle harske kommentarer til
dette indlæg, men undlader, da afsenderen sikkert er en pæn og sød mand !

og så til mit spørgsmål !: er der nogle som kan fortælle mig om man skal
bruge 6 eller 7 klip til Sønder Omme, når man kommer fra Thulstrup ???

Nej, det er sgu blot en joke...jeg håber at adm. lige holder et vågent øje
med den slags indlæg, så denne nyhedsgruppe ikke ender op med at blive en
pendant til HT`s og DSB`s hjemmesider !

Hilsen PC

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:ur8gf860b.fsf@trinekc.dk...
> "Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> writes:
>
> > jeg prøver desperat på at finde ud af hvad et MÅNEDSKORT, periodekort
> > eller hvad det end hedder, koster fra Præstø Rutebilstation til Maribo
> > Station - det kan man nemlig ikke få at vide hverken hos STS (
> > Storstrøms Amts Trafikselskab eller DSB ) da man skal med begge
> > selskaber for at komme fra Præstø til Maribo.
> >
> > Er der nogen der ved eller ved hvor jeg kan få oplysninger om det.....
> > Har ringet til DSB og STS, men de ved det som sagt ikke.
> > Måske nogen har sådan et kort, eller er inde i priser.
>
> Hvis du går ind på http://www.sts-web.dk/, så kan du finde et zonekort
> over Storstrøms Amt. Da DSB i de enkelte amter, følger amternes
> trafikselskabers priser, skal du blot finde ud af hvor mange zoner der
> er mellem Maribo og Præstø. Så vidt jeg kan se er der 5.
>
> Men så kommer problemet med at finde ud af hvad deres rabatkort
> koster, og der står jeg altså af. Sjældent har jeg da set så rodet et
> system, men prøv at ring til STS og spørg dem direkte om det ikke er
> rigtigt at DSB bruger amternes takster inden for amterne og om der
> ikke er 5 zoner og hvad et kort så koster til dit forbrug.
>
> Mvh Trine
>
> PS. Det vil være rart hvis du næste gang skriver et lidt mere sigende
> emne/subject.
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
> http://usenet.dk
> http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 20:29

kors hvor er det da nemt at pisse på folks sukker madder.. Gider i ikke læse
indlægene så klik dog kun på dem som har jeres interesse.
sværere behøver det vel ikke være.

leif

begin 666 7.gif
M1TE&.#EA$@`2`,3_`/______,__,,_^99O^9,_]F9OO[^]/3T\S_,\S,9LS,
M,\R9F;*RLIF99IDS,Y*2DH2"`'=W=V9F9F8S,RH_`````,# P ``````````
M`````````````````````````"'Y! $``!8`+ `````2`!(`0 6,H"6.9$DZ
M@A H`$ I50NL3GE$CC-->738$U5@$2@6B8C)SQ*!" J%@3$P@ H2$1)CHI@6
M%1,&*2CT3L$B%&%=#@C6!$%-M$V9`XFPZ?#([7(/2UI!1PH-"DAZ(A).=V<2
M(F0!APL0"A +AC1I*9TR+0J=<T%0!6U/5G,'DE0#KE-*@TY7";40BB:Y)B$`
!.P``
`
end

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 21:25

Selvfølgelig læser man dette indlæg, der råbes jo dels på HJÆLP, og dels så
kan man jo ikke med den overskrift vide hvad det handler om, før man har
åbnet brevet !....og så handler det altså blot om en der næsten er gået
totalt i coma, fordi han ikke kan finde prisen på et månedkort ml. Præstø og
et sted ude på Karl tyndskids danske marker.....hvis sådan et indlæg får
nogle små uskadelige knubs, så er det sgu både meget forståeligt og sundt
for afsenderen !.....og så er der ingen grund til at spille misforstået
formanende som Leif !

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:b24c9.40583$ww6.3081399@news010.worldonline.dk...
> jeg prøver desperat på at finde ud af hvad et MÅNEDSKORT, periodekort
> eller hvad det end hedder, koster fra Præstø Rutebilstation til Maribo
> Station - det kan man nemlig ikke få at vide hverken hos STS (
> Storstrøms Amts Trafikselskab eller DSB ) da man skal med begge
> selskaber for at komme fra Præstø til Maribo.
>
> Er der nogen der ved eller ved hvor jeg kan få oplysninger om det.....
> Har ringet til DSB og STS, men de ved det som sagt ikke.
> Måske nogen har sådan et kort, eller er inde i priser.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 31-08-02 23:02

Hold da fest .... PC ....anede ikke du var supervisor herinde...undskyld ad helvedes til ....

Zonker tak for dit indlæg, det var smaddersødt af dig *S*...og Tak til trine også....måske lige borset fra rådet om hvor og HVAD jeg må og ikke må ....i dette Internettets tilsyneladende Sovjetunionen..!!!

PC - du trykkede vel også mest for at få de 150 point....

-----------------------------------------------------------------
Og Leif .... helt enig - folk herinde er den største samling sure skvadderbananer jeg længe har set, alle har en kommentar og en mening om alt....

------------------------------------------------------------------
Og Zonker - du som er så elsket herinde ..... DU FÅR pointene...*G* for det er et godt svar på et GODT spørgsmål som er aldeles relevant.... FOR MIG !!! og desuden var opført under kategorien "Rejser og udflugter"

----------------------------------------------------------------
OG PC - du skal IKKE sige sgu til mig, og jeg er ingen han DOH ....hvor mange "hanner" kalder sig for Fnollerpige - lille klovn.
og ved du hvad - hvis jeg virkelig så`n rigtigt var i nød - tror du så i din vildeste fantasi jeg ville sidde her og sige så`n......
Hjælp jeg har en styrtblødning er der nogen der ved hvem jeg så skal ringe til !!!
Har før set dummere og mindre relevante kommentarer/ spørgsmål herinde....så klap liiige hesten, Bror Lort.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 23:29

"PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:akr853$1lr1$1@news.cybercity.dk...
> Selvfølgelig læser man dette indlæg, der råbes jo dels på HJÆLP, og dels

> kan man jo ikke med den overskrift vide hvad det handler om, før man har
> åbnet brevet !....og så handler det altså blot om en der næsten er gået
> totalt i coma, fordi han ikke kan finde prisen på et månedkort ml. Præstø
og
> et sted ude på Karl tyndskids danske marker.....hvis sådan et indlæg får
> nogle små uskadelige knubs, så er det sgu både meget forståeligt og sundt
> for afsenderen !.....og så er der ingen grund til at spille misforstået
> formanende som Leif !

Hvorfor svarer du ikke det rigtige sted i tråden? Det bliver hurtigt noget
rod hvis folk svarer alle andre steder end dér hvor indlægget hører hjemme!
Du svarer på noget som Leif har skrevet, så svar venligt i DEN tråd. Og nu
vi er ved det: Skriv venligst _under_ det indlæg du svarer på. (Brug
www.usenet.dk når du så åbenlyst er i tvivl) .
Du skal forøvrigt ikke udråbe dig selv til selvbestaltet "netpoliti" og
rakke legitime indlæg ned. Det er da muligt, at overskriften/emnet ikke er
faldet så heldigt ud, men det er set så tit. Spørgeren henvender sig her,
fordi vedkommende har et problem som hun søger en løsning på. Hvis du ikke
har et svar på spørgsmålet, så lad dog være med at skrive noget som helst!
Din slags forpester i den grad usenet.

*PLOINK*

MVH
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 23:30

"leif" <siripot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7118eb$0$129$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> kors hvor er det da nemt at pisse på folks sukker madder.. Gider i ikke
læse
> indlægene så klik dog kun på dem som har jeres interesse.
> sværere behøver det vel ikke være.

Hørt!

/Steen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-09-02 01:24

uuhhhh det er sørme svært herinde ... har det næsten som når man blev sendt på inspektørens kontor da man gik i skole.... men er da glad for at andre også synes at visse personer herinde reagerer lige lovligt voldsomt på mit spørgsmål. Bevares det virkede måske panisk, men efter en time med DSB`s sider, der ikke uploader særligt hurtigt gik jeg .... ja jeg gik lidt i panik. Jeg er fornylig oprettet som bruger herinde, og har med de andre spørgsmål jeg har stillet kun mødt søde mennesker der har været villige til at hjælpe, men engang imellem får man lige hylet en spand møg i fjæset herinde.
Tør man spørge om noget en anden gang !!!
Tjooo, det tror jeg godt jeg gør, men skal nok som Trine foreslår være mere specifik i mit emne *Smiler*

Fortsat god weekend allesammen

Fnollerpige
og så er den vist ikke længere, vel !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 10:03

"PC" <bbb7714@vip.cybercity.dk> writes:

> HELT ENIG MED TRINE....DU SKAL SGU IKKE SKRIVE HJÆLP, MED MINDRE DU SIDDER I
> EN AKUT KLEMME....jeg kunne godt komme med nogle harske kommentarer til
> dette indlæg, men undlader, da afsenderen sikkert er en pæn og sød mand !

Og du behøver ikke råbe af folk.

> og så til mit spørgsmål !: er der nogle som kan fortælle mig om man skal
> bruge 6 eller 7 klip til Sønder Omme, når man kommer fra Thulstrup ???
>
> Nej, det er sgu blot en joke...jeg håber at adm. lige holder et vågent øje
> med den slags indlæg, så denne nyhedsgruppe ikke ender op med at blive en
> pendant til HT`s og DSB`s hjemmesider !

Tja, den er allerede en pendant til f.eks. SAS, for der bliver da
beredvilligt svaret på hvor meget en flybillet til Grønland koster
eller hvordan man kan komme fra punkt E i Europa til punkt U i
USA.

F.eks.:

Jeg har et væddemål kørende om flytiden fra Sidney til den sydligste
internationale lufthavn i New Zeeland. Mit skud er ca. 10 timer.

Her er lige snippet fra fundatsen:

Gruppen skal være et forum for diskussioner af emner relateret til
både indenlandske og udenlandske rejser.

Så ud fra det er spørgsmålet/-ene altså helt i orden.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 17:34

> HELT ENIG MED TRINE....DU SKAL SGU IKKE SKRIVE HJÆLP, MED MINDRE DU SIDDER
I
> EN AKUT KLEMME....

*suk*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 18:39

d. 01/09/02 18:34 ytrede John K på sydfynsfm_sletdette@hotmail.com i en
tvivlsom meddelse: 3d724185$0$704$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

>
> *suk*
>
Dobbelt suk
>

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-09-02 21:13

Mange tak for tilliden.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 21:07

Hvis der kom 100 af denne slags indlæg, ville i nok ikke indtage samme
holdning....men dette var jo nok en enlig svale....så på denne måde får vi
alle forhåbentligt snart fred
Hilsen PC

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:b24c9.40583$ww6.3081399@news010.worldonline.dk...
> jeg prøver desperat på at finde ud af hvad et MÅNEDSKORT, periodekort
> eller hvad det end hedder, koster fra Præstø Rutebilstation til Maribo
> Station - det kan man nemlig ikke få at vide hverken hos STS (
> Storstrøms Amts Trafikselskab eller DSB ) da man skal med begge
> selskaber for at komme fra Præstø til Maribo.
>
> Er der nogen der ved eller ved hvor jeg kan få oplysninger om det.....
> Har ringet til DSB og STS, men de ved det som sagt ikke.
> Måske nogen har sådan et kort, eller er inde i priser.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Fucker

Dato : 03-09-02 17:36

Kvajpander hele bundet !