/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
gør en kælk hurtiger
Fra : webmusta_1
Vist : 3537 gange
100 point
Dato : 14-02-05 17:45

er det mulig at gøre en kælk hurtiger for jeg syneds at det går lidt langsomt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 17:48

du kan for eks smøre stearin på mederne - det er både billigt og nemt

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-02-05 17:54

Utr

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-05 18:07

Hvis mederne er blevet rustne efter 10 - 15 år uden sne, så start med lidt fint sandpapir, og følg op med mirit´s ide med stearin, så skal du bare se

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-05 18:08

nemlig bennymanden -

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-02-05 18:10

Stearin eller et stykke håndsæbe på mederne hvis det er en trækælk...
Men lige nu er sneen ret tung, fordi det ikke fryser ret meget. Det er derfor, at man ikke får så meget fart på.
Tø-sneen er bedre til at lave snemænd af.
Det bliver frost i nat, og hvis frosten holder i morgen, så bliver det bedre at kælke. (Og sværere at lave snemænd)

Kommentar
Fra : webmusta_1

Dato : 14-02-05 18:58

hvilken sand papir skal jeg bruge

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-05 19:01

Hvis den er meget rusten kan du godt begynde med en grov, men til sidst inden du gnider stearin på skal du bruge noget meget fint sandpapir

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-05 19:08

Jo mere glat og blank den bliver neden under, jo bedre glider den.
Lad os høre i morgen hvordan den kører - men først må du i gang med sandpapir, når den så er helt glat og blank, så tager du nogle rester stearinlys og gnider den godt med dem.
Hvis det så samtidig er frostvejr i morgen, så skal der nok komme fart på.

God fornøjelse

mvh Benny

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 19:10

Monter en Chevrolet V8 med turbo, og direkte træk til et snelarvebælte, så skulle den være fjong
Eller find en bakke der er lidt mere stejl
Ellers er du vist dækket godt ind med det "gamle" trick hvad angår stearin... du kan evt. også bruge ski-voks.
Hygge... og go' kælketur
Søren

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-02-05 21:03

Jeg syntes at alle tar det som en selvfølge at det er en gammeldags kælk med metal meder, men sæt nu at i har lokket en ungersvend til at slibe sin plastik kælk med sandpapir... hehe

Junior

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 21:14

Plastic... sprøjt den med silicone - resten kan du bruge til støvlerne så de bliver "vandtætte"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 21:16

NB: og det er ikke silicone fra en fugepistol
Samme type som det du benytter til bilens gummilister (spray eller stift), eller også impregnerings-spray til tekstiler.

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 23-02-05 23:22

"er det mulig at gøre en kælk hurtiger for jeg syneds at det går lidt langsomt"

1. Luk øjnene - så føles det hurtigere.
2. Læg dig på maven - så føles det hurtigere
3. Vent til det fryser
4. Kælk i mørke - så føles det hurtigere
5. Tab noget vægt...
6. Læg dig på ryggen på en sort affaldssæk, der er sprayet med silikone (til instrumentpaneler) - SÅ kommer du af sted!

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 27-02-05 19:55

En god gang brun sæbe, flydende eller fast, det bestemmer man selv... Jeg lover dig der kommer så meget fart på at du ikke drømmer om det...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-02-05 20:10

Behøves vist ikke i øjeblikket, ---alt er belagt med is. Jeg behøver i hvert fald hverken kælk eller skøjter for at få gevaldig fart på ned ad stierne..