/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern Win SP2
Fra : BS
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 13-02-05 21:12

Hej alle ...

Ja jeg vil gerne have fjernet Win sp2 fra computeren og inde i Tilføj & Fjern står der ikke sp2 fordi at den er med i windows CDen og jeg vil have den frem og fjern den ?????
Hvad kan jeg gøre ved det ???

M.V.H BS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 21:30

Det kan være du kan bruge dette:
http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 21:35

filer >importer og exporter>importer internet e-mail adresser

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 21:36

Sorry forkert tråd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-05 22:32

Du kan ikke fjerne SP2 hvis den ligger integreret på din windows cd! Hvorfor egenligt osse?

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 13-02-05 22:49

Læs her hvordan du fjerner winSP2 fra din Pc'er
http://support.microsoft.com/?kbid=875350
1003jeppe

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 13-02-05 22:50

Nu har jeg selv kikket lidt omkring i min egen computer som også er installeret med en xp cd hvor SP2 var lagt på.
I tråden der henvises til, passer henvisningen til hvor sp2 lægger sig ikke.
Jeg søger lidt videre på min egen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 22:56

Nu ser jeg først at din sp2 er indbygget - så dur mit link vist ikke.
Men er di sp2 indbygget bør den også være ok.
Hvad er dit egentlige problem.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 13-02-05 23:04

Mit forrige indlæg var til emesens tråd.
1003jeppe: Den passer bedre.
Her ligger mit uninstallprogram på min computer:
C\$NtUninstallBB34707$\spuninst\spuninst.exe
For at se den, skal du i mappeinstillinger sørge for at du har markeret for "vis skjulte filer"

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 13-02-05 23:07

Vi prøver en gang mere:

c\windows\$NtUninstallBB34707$\spuninst\spuninst.exe

Kommentar
Fra : BS

Dato : 15-02-05 23:03

Hej alle ....

Jeg må siger at det ikke har været en hjælp og det ikke virker når jeg søger på c\windows\$NtUninstallBB34707$\spuninst\spuninst.exe siger den at den ikke findes hmmm .
Jeg ville have den frem inde i Tilføj eller fjern men lykkes ikke ..
Kom med flere bud ;-(

Fra BS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-05 02:36

Endnu engang! Hvis din windows installation er født med SP2 eller du bruger en slipstreamed sp2 version, kan du ikke fjerne den! Du kan kun fjerne den hvis du har opdateret med SP2 efter du har installeret en tidligere version af winxp!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-02-05 11:58

Som jeg skrev i tidligere indlæg, er min installations cd også født med SP2. Følger man ovenstående sti, (istedet for at søge på den, og man i mappeindstillinger har sat "vis skjulte filer" så kommer jeg frem til spuninst.exe. Som beskrivelse til den står der "fjernelse af Windows servicepack".

Om man kører filen, ved jeg selvfølgelig ikke hvad resultatet bliver, og hvad der sker med selve installationen. Har bestemt ikke tenkt mig at lave forsøget!
Vil i det hele taget, råde til at lade vær med at køre den, hvis ikke man på forhånd har tungtvejende grunde, og er indstillet på at det muligvis koster en nyinstallation af xp.

Jeg følger op på tedd og emesen med spørgsmålet om hvorfor du vil af med SP2. Det kunne jo være at en herinde kunne hjælpe dig med evnt. problemer du kunne have med den.

hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-05 12:20

Mener du KB834707 tukols?

Så er det en sikkerhedsupdate til Internet Explorer!
http://support.microsoft.com/?kbid=834707

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-02-05 13:21

Tedd: Du har fuldstændig ret. Jeg blev "vildledt" af underteksten "fjernelse af Windows servicepack". Takker og bukker mange gange for at du følger op på min fadese. PHY-Ha.....det er godt det er nogle der er vågne.

Hilsen tukols