/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overførsel fra analogt videokamera
Fra : zxcvbnm1
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 12-02-05 12:23

Jeg forsøger at overføre nogle gamle videooptagelser fra mit analoge videokamera til PC via Windows Video Maker.
Jeg har tilsluttet kameraet til grafikkortet (Radeon 9200) og forsøger at hente video fra movie Maker, men der sker intet.
Hvá gør jeg galt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-05 13:18

er der video in/out på dit kort? Det nytter jo ikke noget hvis der kun er video out!

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 12-02-05 13:30

Til tedd: Det ved jeg faktisk ikke. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk kun der er video-out, og det forklarer jo sagen. Hvordan kan jeg i øvrigt se det?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 12-02-05 13:48

http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1450 Radeon 9200 Pro
Citat fra ovenstående: Man kan se, at kortet har en analog skærmudgang, en DVI udgang, samt TV-Udgang.
Du mangler jo en TV-Indgang, og selv med et kort der har en sådan, vil dine overførsel fra VHS til komputeren, blive bedre med et rigtigt TV-kort (Grapperkort som feks. sælges af Aldi nu som Digital video converter som en extern USB2 box til 599kr)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 12-02-05 13:55

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : dofymifu

Dato : 21-08-05 11:13

Jeg har har et problem med at lyden ikke følger med, når jeg vil overføre fra anlogt kamera og videobåndoptager.
Jeg kan overføre via USB Instant og TV in/out.
Har tidligere kunnet optage uden problemer.
Computeren er opdateret til Movie Maker 2.1, men det er som der mangler et eller andet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 11:42

dofymifu det er smartest at oprette dit eget spørgsmål, da ingen ser et lukket spørgsmål (Kun mig og zxcvbnm1)
Og så skriv lidt mere om dit kort og styresystem.
Men hvis du har kunnet før, så må det jo være stikkene, eller indstillingen af lyden/lydkort i Movie Maker?
VH Palle Hansen