/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ATI Radeon 9800 PRO
Fra : ponti
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 12-02-05 09:36

Jeg har efter et stykke tid uden fejl, begyndt at få følg. fejl når jeg starer min PC op: You have not connected the power extension cable to your radeon 9800 video card. Please refer to the getting started guide for proper hardware installation!!!

Mit pc kører rigigt godt med XP og 1 GB ram på mit Asus A7N8X-E Deluxe bundkort, men nu er den fejl begyndt at komme. Jeg har intet "gjort" inden fejlen er opstået. Det har ikke noget at gøre med strømkablet som medd. referer til. Jeg har ligeledes søgt efter nye agp driver, til mit asus bundkort men kan ikke finde nogen udover den CD der fulgte med bundkortet. Mit atikort kører med de nyeste ati catalystdriver 5.2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-05 09:58

Gå ind i bios under avanceret>jumper fri bla bla og sæt strømforsyningen til dit kort op til refresh rate 1.6v eller 1.7v,jeg har oplevet at nogle bundkort ikke levere strøm nok til grafik kortet og skærmen går i sort eller det kan ikke starte skærm billedet,jeg har det problem du omtaler på min nr 3 pc og har sat strømmen op til 1.6v, problem løst.
Manse9933

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 12-02-05 10:13

Det var et godt bud, min bios stod til 1,5v. har nu sat den op til 1,7v så for vi at se om det hjælper.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-05 10:24

1,5v er den normale/standart setting til et standart G kort,men nogle bundkort levere ikke
den omtalte strøm til G kortet,prøv også at opdatere din bios med ASUS Update programmet.

prøv med 1.6 først hjælper det ikke så prøv 1.7.

Manse9933