/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NET-passport og windows update
Fra : 20083103
Vist : 409 gange
500 point
Dato : 07-02-05 22:10

jeg kan ikke komme ind på disse sider. fejl 0x80072EF, men anvisningen på microsofts hjemmeside virker ikke.Hvad gør jeg?

hvem hjælper?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-02-05 22:16

Prøv at deaktivere din Firewall

mvh
Benny

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 07-02-05 22:23

hvad skal jeg gøre når jeg har gjort det?

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 510 point
Dato : 07-02-05 22:39

Du skal prøve at deaktivere din Firewall, jeg ved jo ikke om du evt. har flere, jeg har f.eks. både den i Windows sikkerhedscenter og så en Sygate, når du har sat dem på >Tillad Alle< eller måske lukket dem, sig OK til eventuelle advarsler. Når du har gjort det prøver du om du kan komme ind på de drilagtige sider, Win-update og NET-passport.
Vend lige tilbage hvis det lykkes.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-02-05 22:40

Jeg kan f.eks. ikke opdatere Windows hvis min >Sygate< er aktiv

Kommentar
Fra : uffe33

Dato : 08-02-05 01:52

Download tcpoptimzer herfra http://www.speedguide.net/downloads.php indstil max MTU til
1492 så virker det.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-02-05 06:28

j har samme fejl meddelse når j prøver at logge på messenger 7.0 beta og har haft den i nogle dage tror det er en fejl på ms server for nogle gange kan j godt logge på

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-02-05 06:49

uffe33 jeg har lige forsøgt på min maskine og det funker ikke

mvh Granslam

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 08-02-05 18:15

jeg kører med adaware se personal og avg antivirus - er der noget firewall i dem? Hvis ikke det er det, behøver jeg jo ikke at deaktivere min firewall, well?

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 08-02-05 18:15

jeg kører med adaware se personal og avg antivirus - er der noget firewall i dem? Hvis ikke det er det, behøver jeg jo ikke at deaktivere min firewall, well?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-02-05 19:06

NIX - jeg bruger selv både AVG og AdAware, der er ingen firewall - normalt er der heller ingen problemer med Windows egen firewall fra SP2, som jeg skrev tidligere så har jeg fundet ud af at Windows ikke kan opdatere uden jeg stiller min Sygate på "Allow All" men det kan jo ikke være dit problem hvis du ikke har den installeret.
Det <granslam> er inde på, har også givet lidt problemer her hos mig de seneste dage, MSN- messenger logger af og på igen flere gange om dagen, den fejl hensætter jeg også til at ligge hos MSN, men det forklarer jo ikke, at du ikke kan opdatere Windows.
Hvordan er din opsætning? Har du installeret SP2 ? Er automatiske opdateringer fra Windows slået til ?
mvh Benny

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 08-02-05 21:00

Ja, automatiske opdateringer er slået til. På min update log kan jeg se, at den sidste opdatering skete den 12.01. Det var den dag jeg havde fået fjernet en virus i systemet.
Og ja, jeg har installeret sp2.
Men fejlmeldingen er jo den der står i overskriften - + at der er en fejl i systemet. Men hvor lige præcis?

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 08-02-05 21:01

Ja, automatiske opdateringer er slået til. På min update log kan jeg se, at den sidste opdatering skete den 12.01. Det var den dag jeg havde fået fjernet en virus i systemet.
Og ja, jeg har installeret sp2.
Men fejlmeldingen er jo den der står i overskriften - + at der er en fejl i systemet. Men hvor lige præcis?

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 10-02-05 18:46

Det ville være dejligt at få lidt ideer? Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 10-02-05 18:51

:-|

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 18-02-05 18:18

Jaah, 1. Geninstaller Messenger 6,2

lav en manuel logon

3. post hvis det ikke virker :)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 19-02-05 11:33

du skal ind og stille i din antivirus (norton) har selv gjort det på min og nu virker det

mvh Granslam

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 23-02-05 08:17

Ja, beklager det sene svar, nu kan jeg heller ikke logge ind på denne side fra min computer hjemme, og skal vente på at jeg er på arbejde.
Jeg bruger ikke norton antivirus, og hvad skal jeg jeg stille i den?

Til torbenvinter! Hvordan laver jeg en manuel logon?
Hvad mener du med "post" - hvis ikke det virker?

Et andet spørgsmål: Hvordan laver jeg en backup på hele skidtet, hvis jeg vil formatere min harddisk.

Mister jeg mine filer, hvis jeg bruger HP-genoprettelsesproceduren?

Hvordan kopierer jeg evt. kun mit outlook expres - så jeg ikke mister mine adresser og mine mails. Jeg synes ikke det ligger lige for ....

Hvem har et svar?

Godkendelse af svar
Fra : 20083103

Dato : 27-02-05 11:15

Tak for svaret bennymanden.

Det viste sig at fejlen skyldtes min gamle norton firewall. der ikke var afinstalleret.