/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
overføre digital billeder til pc?
Fra : Vismanden
Vist : 622 gange
130 point
Dato : 06-02-05 17:29

Jeg har lige taget nogle billeder med et digital kamera. Jeg har ikke maual til det, og heller ingen cd osv.
Men når jeg kommer mit USB kabel til computeren og til kameraet, sker der ikke noget.
Hvad gør jeg ved det?

Jeg har haft 2 digital kameraer før i tiden. Og der skulle man bare proppe USB kablet i pc´en, og så fandt den selv ud af at der var "nyt hardware" eller lign.

Nogen der har en løsning?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 17:36

kik på kameraets hjemmeside.
mit kan sættes som webcam. og så virker kun som det, også under scanner.
det skal tages fra og indstilles , for at optræde som digital kamera.
det er flere slags usb(mini) men tror ikke at de kan forveksles

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 06-02-05 17:56

Det forstår jeg ikke noget af.
Hvordan skulle man kunne det?
Det er et canon kamera. Jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter på deres hjemmeside.

Kan man ikke bare tvinge hardware frem på sin pc?

Det andet er da for besværligt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-02-05 17:57

hvilken model?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-02-05 18:05

Hvis dit kamara har en form for hukommelseskort, kan du tage dette ud og overføre dine billeder via en kortlæser til din PC.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:06

jeg har jo ikke bestemt kameraenes funktioner
du går ind på canon og finder hvad der er af support til din model.
http://www.canon.dk
eller hvad de nu kalder det

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:08
Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 06-02-05 18:19

Det er et Canon POwershot G1.
Halv gammelt. Jeg har fundet en masse drivers til det her:

http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/PowerShot_G1579.asp

men hvilken en skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 06-02-05 18:29

Jeg bruger windows xp prof, som OS.

Men det er som at ligegyldigt hvilken driver jeg downloader, så skriver den at den ikke kan køre på MS Dos og wimdows, når jeg prøver at installerere den?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:33

nr 3 vil jeg tro

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-02-05 18:36

Hej Vismanden.
Du kører win XP - så prøv at tilslutte dit kamera via USB - gå ind i >Programmer > Tilbehør > Guiden Scanner og Kamera - så starter guiden op.
Kan du så ikke kopiere dine billeder ind derfra ?
mvh
Benny

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:40

undskyld det er forkert
start med at vælge
1 Operating system 'windows'
2 Language 'english'
3 tryk go

der er nu 9 valg
alt fra nr 3 og frem kan du bruge
men driverne er nr 3.

Sorry

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:43
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 18:49
Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-05 19:20

Hvis du kan udtage hukommelsen som et indstikskort (memory) så ville jeg vælge en kortlæser.
Ellers skal du vælge den nyeste driver fra det link som du selv har lagt her i tråden, og i det sprog du syntes bedst at kunne forstå.

Normalt vil Win XP have drivere til de flest forkomne enheder, så det undre mig lidt, at den ikke popper op med en mulighed.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-02-05 20:24

Hej
Jeg har en Canon G3. Hvis jeg optager i format "RAW" skal jeg bruge nogle specielle drivere, der kan forstå dette format. Hvis jeg optager i "jpeg", har jeg normalt ingen problemer under Win XP-pro. Du er sikker på, at dine usb-porte fungerer korrekt?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-02-05 16:30

Mange gange vil pc'er opfatte et kamera, so en flytbar disk. Man kan så blive ved med at klikke ind til der er billeder, markere det hele , og så enten kopiere eller klippe, for derefter at gå der hen hvor du vil gemme billederne og og gem!.