/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køre med 2 PC'er på een skærm?
Fra : Ammitz
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 06-02-05 15:40

Jeg har en PC med Win 98 (Kaldet B) som jeg har kørt på de sidste par år.
Jeg har fået en ny PC med Win 2000 (Kaldet A) som ikke er taget i brug endnu, - men enkelte programmer, netopkobling m.m. er klargjort.
Jeg har een skærm, - eet tastatur - een mus - een scanner (Det hele kaldet Q)

Kan det lade sig gøre, at køre med A som primær PC på Q og stille B op ved siden af A som sekundær PC, - koble A og B sammen så jeg kan køre med begge PC'er på Q.
Hvis Ja, - hvad skal der så bruges af netkort, kabler m.m.? - Kan det med fordel køres ind over HUB'en med TCIP adresser, - ligesom Andre PC'er som dog har hver deres egen skærm, tastatur og mus?
Hvilken løsning er den hurtigste og sikreste?

Idéen hermed er, at jeg så løbende kan hente fra B hvad jeg skal bruge, og herefter gemme på den nye og rene A.

Jeg har 2 HD i hver PC, foruden både CD-rom drev og DVD/CD brænder.
Ammitz

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-02-05 15:54

Hejsa det kandu sagtens.
Man kan få en omskrivter der kan betjene to PC va et tastatur en mus og og en skærm.
Det udstyr vi anvender i firmaet er købt ved Black Box.
Du kan få udstyr der kan køre i almindeligt netværkskabel.
prøv at søg på tastatur og skærmomskifter på EDBpriser.dk
Så der er mange muligheder.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-02-05 15:58

Jeg glemte lige at sige at det ikke er noget man bare selv laver. Da PCen ikke kan tåle at miste mus og tastatur....
Den kan sagtens tåle at man fjerner skærm ved at trække stikket ud... og den køre fint videre når man sætter det i igen,,, Men den dør hvis du fjerner tastatur eller mus...
Men udstyret findes...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 16:05

sikker fjernbetjening af pc/netærk.
her kan du have eks. B i et vindue eller fuldskærm gennem A og omvendt !
http://www.netop.dk det kan prøves gratis i en måned.

netværk gennem hub, swiths er bedst og findes i mange routere.

netværksharddiske fås til ca 1000kr. og kan styre ftp og nethd (delte mapper).

kabelsæt til deling af a og b på q ca. 300 til 1500 efter behov og funktion.

Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 16:09

Benjamin.Hansen - > pc'er kan godt køre uden tastatur og mus, det skal indstilles i bios.
fjern aldrig stik og sæt dem ikke til mens pc'eren er tændt. (USB undtaget)

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-02-05 16:32

Hej natmaden!
Vi har jo HUB'en, - kan PC B kobles på denne uden Q, - så jeg via andre komputere, kan hente over til A?
Vi har andr PC'ere på HUB'en, - hvor jeg kan gøre dette, - men de har alle og Q.
Ammitz

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-02-05 16:54

jeg købte lidt udstyr hos: http://www.1tegration.dk/
der er stik til computer 2 (kan også fås til flere computere)
så vidt jeg husker betalte jeg under 200- for det
jeg skifter mellem comp med SCROLL LOCK knappen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 16:58

Der er mange kombinationer,
Hvis B sidder til huben behøves den ikke a
de andre pcer vil kunne nå den direkte,
hvis den skal tvinges i gennem a, må du have 2 netkort på a
hvor det andet kun går direkte til b.
b kan godt køre uden andet tilsluttet end netstik og strøm, med ikke særlig praktiskt.
så en splitledning til pc'er med samme mus,skærm og tastetur. er bedst.
Resten er jo et netværk som du er ved at opsætte, og det har du vel alerede når der er flere pc'er end a og b

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 17:15

http://www.midtdata.dk
kik under -> hardware -> Switchboxe

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-02-05 17:57

Natmanden> PC dør ikke ved at tage skræmen af og sætte den til igen...
Og Ja til opsætning uden mus men det var jo ikek spørgerns problem
Der blev spurgt om omskiftning af helebrugerflade imellem 2 PCer...
Det var lidt svar til debat uden om emnet...
mvh benjamin

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-02-05 18:36

Det lyder alt sammen rigtig godt, - jeg vender tilbage med point, når jeg har fået afprøvet noget af det, - Foreløbig tak, -
Ammitz

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 07-02-05 06:50

Du skal bruge en KWM Switch (CS-62a-b). Modellen har to porte med lyd og alt det andet. Og så skal du bruge VNC, som remote værktøj. Den er gratis.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 07-02-05 10:42

Til Wilsonweb
Kender du til hvor man køber en KWM Switch (CS-62a-b). Og evt. hvad sådan en koster?
Hvilken port på PC A og hvilken port på PC B tilsluttes sådan en, - er det måske til USB stikket?
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 07-02-05 10:52

Til Ferik
1. Kan du nøjagtigt fortælle mig hvad det var for udstyr du købte, - så jeg har mulighed for at søge efter det samme?
2. Når du anvender scroll knappen, - skal jeg så forstå det på den måde, at du konstant arbejder på 2 PC'ere?
3. Og at du på den måde i flæng kan bruge alle faciliteter på begge PC'ere?
4. Kører du med samme eller forskelligt styresystem på dine PC'ere?
5. Betyder det noget, at styresystemerne ikke er eens?
6. Hvilke porte bruger du for at sammenkoble?

Ja, det var ialt 6 spørgsmål til dit svar i går. Håber du kan besvare alle 6.
Ammitz

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-02-05 11:01

http://www.pc-netto.dk kik under netværk -> KWM SWITCHE
kik efter 'Belkin 2-Port KVM Switch with Audio Support and Built-In Cabling'
ca nr14-15 på listen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-02-05 11:40

Det er to ting du vil som i og for sig ikke berører hindanden.
1. en omskifter mellem to pc'er til 1 skærm/lyd/mus/tastetur. det er jo sådan set løst!

2. et netværk
Hvor mange pc'er handler det egentligt om.
Skal de alle på nettet. skal b være skjult for de andre, skal b ikke på nettet og kun forbindes til a og resten til a og internet
er det fastnet?

-------[internet]
-------[Router] (og switch/hub)
-----------| (A+X+Router mødes)
----------/-\
---------|--[A]-[1 skærm/lyd/mus/tastetur mellem A og B]
---------|----\--/
--------/|\----[B] (B kun til A netkort)
-------/-|-\
------[XXXX]

= alle pc'er på inter/intranet undtagen B som dog er på inter/intranet gennem A