/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Program der kan fortælle farvekoden
Fra : als
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 28-08-02 20:13

Jeg har en gang hørt om et lille program der kan fortælle hvad farvekoden (Hex-farvekode eller R/G/B) er for en bestemt farve når man holder musepilen hen på farven. Jeg synes det ville være rigtig godt når man laver hjemmesider, så kan man være sikker på altid at ramme den korrekte farve igen, når man nu skal bruge den flere gange på siden. Er der nogle der kender eller husker sådan et program. Jeg tror det var freeware eller shareware.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-08-02 20:18

åbn paint ---> colors --> edit colors ---> define custom colors ---> vælg farven og aflæs

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-02 21:16

http://www.chunting.com/

der kan du finde en lille freeware ting der kaldes colorpicker

vh
dorthe

Godkendelse af svar
Fra : als

Dato : 28-08-02 22:38

Tak for jeres svar. De var alle gode, men det var colorpicker som jeg søgte så points går til itgrafen, al den stund at vi ikke kan dele points her på Kandu.

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 28-08-02 23:09

thjaa bortset fra at de to programmer du fik links til først både indeholder colorpicker funktionen men også kan finde harmoni farver til den valgte farve osv, så

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 28-08-02 23:30

tak skal du ha' als

vh
dorthe