/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Fastelavns regler
Fra : patrickfridal
Vist : 17919 gange
50 point
Dato : 04-02-05 15:20

Hejsa,

Nogen der kender reglerne til hvordan man bliver kattekonge/kattedronning?
Hvad bliver man hvis man slår bunden ud?
Eller anderledes sagt: Hvad bliver den person der slår bunden ud af fastelavnstønden?

Mvh. Patrick.
Go´ weekend.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-05 15:23

Kattrgronning eller bundkonge.

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 04-02-05 15:54

Tak for svaret wibbi.

Du mener vel Kattedronning? :P

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-05 15:56

Det gælder om at slå tønden i stykker og få den gevinst der ligger inden i den. Den der slår bunden ud af tønden bliver "Kattedronning" og den der slår det sidste bræt ned bliver "Kattekonge".

Men jeg tror at hver "institution" laver deres egne regler, men mener at det rigtigste er at man bliver kattedronning , hvis man slår bunden ud.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 04-02-05 16:51

Selv tak Patrickfridal. Ja selvfølgelig mener jeg kattedronning :=) - nogen gange går det lidt hurtigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 21:28

Tønden er slået ned så der kun er en eller to pinde på snoren = Kattedronning
Den sidste pind er slået af = Kattekonge.............det plejer at være mig, for der skal slås på en bestemt måde (min hemmelighed).

Hilsen storpraleren.