/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Faldstamme, - skjule i hjørne
Fra : tipini
Vist : 4219 gange
50 point
Dato : 04-02-05 13:22

jeg har en faldstamme i hjørnet af mit badeværelse, - ved siden af toilettet. Da jeg påtænker at have bruseniche hvor toilettet er idag, så vil jeg skjule faldstammen, men hvordan? Bor i stuen. Faldstammen har delvist synligt tilløb fra ovenboens håndvask, - dvs, - det er ikke nok at skjule stammen lige op og ned, - der er noget røragtigt synligt i loftet. Der skal kunne sættes fliser op på en eller anden måde omkring faldstammen.

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 04-02-05 13:36

det er lige hvad du laver i et badeværelse, du skal overholde vaadsrums regulativet, ellers får du ballade når du flytter, hvad bor du i ejer, lejer , andel, bestyrelsen skal altid indblandes samt muligvis kommunen

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-05 13:39

Skjul det med en kasse (kasser) af krydsfiner. Skru nogen lægter i væg/loft og byg kassen udenpå dem.
Hvis du vil have det vandtæt før du sætter fliser på så beklæder du det med glasfiber, det er nogen måtter du køber i byggemarkedet eller hos en der reparerer sejlbåde. Du ruller først primer på derefter lægger du glasfiberet. Giv det to tre lag så er det 100 % tæt. Det er let at arbejde med og fylder ingenting i tykkelsen, under 1 mm.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 04-02-05 13:52

Sæt nogle lister rundt om, som beklædes med 2 lag vådgips, spartles med vådrumsspartel, så har du overholdt alle kravene til småhusreglementet.

Godkendelse af svar
Fra : tipini

Dato : 04-02-05 14:44

Tak for svaret stig54.