/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problemer med Pinnacle Studio 9 eller HD~
Fra : smukkefrank
Vist : 355 gange
300 point
Dato : 03-02-05 08:25

Hej derude,mit problem er,at når jeg har færdigt gjort mit projekt,som typisk varer 55min,og skal til at "lave disk" i Pinnacle,så popper der en besked op,efter en 1,5 til 2 timers tid,at min ext. hd er fyldt,(selvom at der er 170gb tilbage),derefter skriver xp om "skriveforsinkelser" og "ikke systemresourser nok".Jeg har prøver at bruge mine harddiske på kryds og tværs men uden videre held.Hvis der er en derude.som kan afhjælpe mit problem,vil det bare være stort.
Mvh Frank.

Min PC Har følgende:
P4
2,7Ghz
1gb ddr ram
40gb int. hd
200gb ext. hd
Min studio 9ver. er 9.3.5

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-02-05 08:57

Det lyder som om den bruger din int. HD da den jo kommer med en fejlmeddelelse efter 30 GB, selvom der er 170 tilbage på din ekst. HD. Dvs at den på en eller anden måde "læser" på den int. HD selvom den overfører data til den ekst. HD. Men da du jo har prøvet at bytte om på dine HD er det jo nok ikke der fejlen ligger. Jeg tror nærmere det er fordi den bruger din int. HD som "base" og derfra sender det over på den ekst. HD istedet for at overføre dine data DIREKTE til din ekst. HD. Undersøg derfor din opsætning i Pinnable (kender ikke selv dette program) men/for det må være dér fejlen ligger?!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 03-02-05 13:08

jeg har selv studio version 8 og det køre upåklageligt, er du sikker på, at den ikke gemme dine færdige filer på dit interne drev?? det er ikke sikkert, at du kan lave filen om til film direkte på hd, det mener jeg ikke man kan, der skal du gøre det på dvd eller cd-rom.

Er det når du gr dit projekt til en fil eller er det når du laver filmen til afspilning???

Mvh

Morten

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 03-02-05 13:11

jeg har selv studio version 8 og det køre upåklageligt, er du sikker på, at den ikke gemme dine færdige filer på dit interne drev?? det er ikke sikkert, at du kan lave filen om til film direkte på hd, det mener jeg ikke man kan, der skal du gøre det på dvd eller cd-rom.

Er det når du gr dit projekt til en fil eller er det når du laver filmen til afspilning???

Mvh

Morten

Kommentar
Fra : smukkefrank

Dato : 03-02-05 13:52

Hej
Det er når jeg skal fremstille dvd disk,det går galt,typisk efter et par timer.Kan det have noget at gøre med,at det er en ext. hd,som kører usb2? Vil det være bedre at sætte en int. hd ind i pcén?

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 03-02-05 16:08

Har du undersøgt dine indstillinger for midlertidig hukommelse i din opsætning for de to HD????
Prøv at kigge under "Indstillinger for ydeevne" "Virtuel hukommelse" Som standard ligger den på min maskine til 768 MB, I min XP maskine.

Jeg ved ikke om Windows XP gør det samme som Win. 98, men her havde jeg et lignende problem og måtte justere denne parameter manuelt, så kørte det.

Held og lykke