/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk formatering
Fra : janh
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 02-02-05 09:17

Efter at have lagt win xp ind på en ny hd og derefter lagt sp2 og virusscanner ind lagde jeg mærke til at jeg havde fået hd delt forkert op (var lidt hurtig på tasterne) så C drevet er på 8 gb og D drevet på 72 gb ser ud til at det lægger div. ting over på D drev, C drev kan jeg ikke se noget på. Så nu vil jeg høre om skal jeg starte om igen eller kan jeg bare forsætte med at bruge det hele som det er.
MVH
jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-05 09:34

Du kan vel sagtens bruge det som det er nu, men jeg ville nu begynde forfra

http://www.how2format.com/index.php?howtoformat=harddisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-02-05 10:27

Partition Magic8 kan rette op på fejlen, så du får en stor harddisk.

De 8 GB er lidt i underkanten, hvis du spiller meget, får så fyldes den op. Du kan redde lidt ved at flytte XP's swap fil til D:\ drevet, men 8 GB er for lidt i længden.

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 10:38

undrer mig lidt - findes der ikke en vejlledning til formattering i lig med molos link et eller andet sted der er på dansk ???????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-05 10:42

miritdk -> Det meste omkring vedligeholdelse af Windows finder du her : http://www.wintip.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 10:49

molo..... kender den og er ikke lige hvad jeg søgte - men tak

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-05 10:59

Du kan ændre det med programmet Partition Magic. ca. 600 kr.
eller med denne diskette fra en Kandubruger. Gratis.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den rulle ind.
Nu kan du ændre din harddisk, men vær lidt forsigtig.

Godkendelse af svar
Fra : janh

Dato : 04-02-05 16:51

Tak for svaret emesen. Det var lige sådan et program jeg kunne bruge, så nu har jeg lavet en en pakke med div. ting til opstart af en ny pc.
MVH
Jan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 17:03

Når du arbejder med partitionering der hvor styresystemer ligger så lav kun een stor ting ad gangen og genstart ind i mellem.