/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
cdèr sangnavne
Fra : granslam
Vist : 589 gange
500 point
Dato : 31-01-05 23:51

jeg har fundet ud af efter jeg har lagt mine cdèr ind på min computer at jeg kunne ha brugt et progran som søger mine cd i en database samtidig med man lægger dem ind så sangnavne kommer frem men skal jeg virkelig starte helt forfra for det kan lade sig gøre ??? der er ca 300 cdèr og det tog sku lang tid
jeg håber der er nogen som har et godt forslag jeg har converteret dem til mp3

mvh Granslam

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-05 00:26

Jeg er bange for at der ikke er nogen vej udenom. Den info du søger ligger som et "tag" i filen, eller rettere i dit tilfælde gør den ikke.
Hvis du vil have den information når du afspiller filerne, må du enten lytte til filerne og selv skrive det ind i filen, eller gennem hele processen igen.
Hvis du laver helt nye filer, så vær sikker på dine indstillinger, så programmet du bruger, kalder filerne det du gerne vil fra starten af, så du ikke skal til at omdøbe dem igen.
Sorry, men sådan er det desværre.

Accepteret svar
Fra : kjeldal

Modtaget 510 point
Dato : 01-02-05 00:41

Hej.
Prøv lige følgende program: CDDB Mp3 Tool, som findes på:
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Other-AUDIO-Tools/CDDB-MP3-Tool.shtml

"CDDB MP3 Tool is a tool that will treat a directory of MP3 files as an Audio CD and access a FreeDB (CDDBp) server to retrieve information about the MP3 files."

/Kjeldal

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 01-02-05 00:57

kjeldal du er en skat det virker tussinde tak

mvh Granslam

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 01-02-05 00:57

Tak for svaret kjeldal.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-05 01:00

Jeg synes at de svar de andre har givet dig er noget SNOT. Det du ønsker kan Windows Media Player gøre for dig.
Hvad er problemet? Nu siger vi at Windows Media Player hedder WMP. WMP Kan alt du har behov for, Så Hvad er problemet? Glem de andre svar og lær at bruge WMP. Kærlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-05 01:02

Du har sgu fortjent pointene Kjeldal. Det program skal jeg også lige have fat i.
Jeg var helt sikker på at det ikke kunne lade sig gøre at genkende hvor en fil oprindelig stammer fra.
Det må du sgu' undskylde granslam

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-05 01:28

Jeg har prøvet programmet. Jeg synes ikke altid den kalder mine filer det den burde.
Prøv at checke det på nogle enkelte filer, før du sætter den til at køre alle filer. Ved godt den kun kan tage 99 filer ad gangen.
Måske er det fordi jeg testede den på nogle danske filer. De er normalt ikke så kendte databaserne.