/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skal jeg vælge gratis eller betalingsant~
Fra : RyeJensen
Vist : 932 gange
100 point
Dato : 31-01-05 12:37

Jeg har førhen sværget til Norton Internet Security, men jeg har set hos bekendte, at 2005'eren sløver computeren en del, så jeg ville vælge et andet program. Jeg hentede bullguard, og har prøvet det i lidt over en måned. I weekenden fandt jeg så ud af, at den ikke havde fanget alt og at jeg for første gang nogensinde har fået virus. Bullguard blev dermed kasseret. Så hentede jeg panda antivirus titanium. Den fik computeren til at køre helt vildt langsomt (den var 2½ minut om at starte). Derefter prøvede jeg Panda Antivirus Platinium, og det kører godt, men den er også rimelig dyr (499 pr. år). Nu har jeg så læst mig til, at de bedste er Norman og Kaspersky. Det virker dog som om, at man lige så godt kan vælge et af de gratis antvirusprogrammer.

Mit spørgsmål er herefter: Er de gratis antivirusprogrammer virkelig lige så gode som betalingsprogrammerne, eller får jeg mere/bedre sikkerhed ved at lægge nogle kroner?

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 31-01-05 12:59

Til RyeJensen
Prøv at kigge herind der er mange muligeheder.

http://www.spywarefri.dk/index.htm
eller her,de er kanon.
http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-01-05 13:08

Jeg ville vælge Norman, men Kaspersky er også rigtig god, men kan i enkelte tilfælde sløve lidt. Du er godt sikret med Norman http://www.spywarefri.dk/softwareshop.htm#virus Hvis det skal være gratis så synes jeg selv at Avast er god http://www.spywarefri.dk/avastmanual.htm men man får hvad man betaler for. Norman er lige den tand bedre som berettiger til de 200 kr som programmet koster pr. år.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 31-01-05 13:10

Tror selvføligelig at du får lidt mere sikkerhed ud af de store betalings programmer..
Men de gratis er også gode..
Hvis du vil ha' et betalings program ville jeg nok vælge Norton...

Men ska' du ha' et gratis vil jeg anbefale: AVG antivirus Free Edition...

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 31-01-05 13:11

Eller AntiVir... Det er også godt... Det ser ikke vildt fint ud.. men det er godt...

Mvh Simon...

P.S. Du skriver bare hvis du vil have et par link's...

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 31-01-05 13:11

Hej

Jeg bruge Norman til 300 kr for 3 år billigere kan det ikke blive
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 31-01-05 13:11

Hej

Jeg bruge Norman til 300 kr for 3 år billigere kan det ikke blive
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 31-01-05 13:11

Hej

Jeg bruge Norman til 300 kr for 3 år billigere kan det ikke blive
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-01-05 14:50

Jeg bruger AVG Free Edition, den kan sættes til at opdatere sig selv hver gang du tænder for PC'en - jeg ved ikke om den kan downloades, men den ligger på alle CD'ere der følger med bladet Komputer for alle, fra Boniers.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : gop1958

Dato : 31-01-05 15:14

Du kunne vælge at abonnere på en sikkerhedspakke fra din udbyder, der er løbende automatisk opdatering. En pakke koster typisk ca. 50 kr pr. md.
På spywarefri.dk kan du vælge at hente Ad-awarw SE samt Spybot, so er to gode og anerkendte værktøjer. Læs mere på http://www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-05 16:02

Hej med dig! Jeg bruger selv en kombination af Antivir, Zonealarm, Spybot S&D, Ad-Aware - og til mailbox Spamfighter. Ingen af disse betaler jeg for, og jeg er ikke blevet angrebet af virus.
Desuden kører jeg en gang i mellem Stinger og Housecall - bare for at være sikker. Har dog aldrig fundet noget.

Det høvs skam ikke at koste noget at være godt sikret

Vaxen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-05 18:13
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-01-05 18:18

Du kan downloade AVG free edition her:
http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5
jeg bruger den selv, og den bliver ganske rigtigt opgraderet hver gang du starter computeren. Den er gratis til privat brug.
Spyware klares med den her:
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
den er også gratis.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-01-05 18:27

Tak for svarene, men jeg har sådan set ikke problemer med at finde steder, hvor jeg kan downloade gratis antivirusprogrammer, og jeg tvivler i og for sig heller ikke på, at de er ganske glimrende. Jeg mangler mere et svar på, om jeg får mere/bedre sikkerhed ved at betale mig fra det. Jeg har ikke noget imod at betale for antivirussoftware, men jeg kan jo lige så godt spare kronerne, hvis de gratis er lige så gode

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-05 18:35

Hvis jeg sammenligner min egen løsning med bekendte, der bruger Norton Internet Security har min computer holdt sig mere ren. - Der er selvfølgelig noget mere arbejde i det, men jeg synes det er en brandgod løsning. Og jeg ved, at der er mange gratis programmer som er mindst lige så gode som dem, jeg bruger.

Vaxen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-05 18:40

har aldrig brugt andet ind gratis antivirus/spy har pt ingen problemmer haft

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-05 21:44

Hvis du vil betale og ha' det ultimative så er her min samling og du får selvfølgelig hvad du betaler for:

Kaspersky Antivirus med autoupdate hver time og største database overhovedet
BitGuard Firewall, dansk og bedste software-firewall
Spy Sweeper, vel nok bedste antispyware-scanner
TrojanHunter, så har trojanerne ikke en chance.

så kører du på første klasse. Hvis du vil køre på en god anden klasse så findes der flg. gode gratis

Avast Antivirus
Sygate Firewall
Spybot, Ad-aware, IE-Spyad, SpywareBlaster og SpywareGuard

... og husk man får hvad man betaler for også selv om mange der bruger gratisprogrammer ikke har haft virus. Hvordan ved de det? Er de sikker på at virusscanneren har fanget dem? nåh nej...

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-01-05 21:51

Als - ved du hvad forskellen er på kasperskys Anti-Virus Personal og Anti-Virus Personal pro?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-02-05 09:58

als det kan man jo tjekke ved at køre onlinescan en gang i mellem

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-02-05 11:48

rotw> Jeg er helt enig dig, men mange "glemmer" at onlinescanne og det er vigtigt at man vælger et andet mærke end den man bruger til sin faste scanner.
Mange får sig en stor overraskelse med denne engangsscanner fra Kapersky. Husk at sætte den op til at gennemscanne hele computeren:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
RyeJensen> Forskellen på pro og alm vender jeg tilbage til. Tiden er knap da jeg er på kursus

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-02-05 12:57

RyeJensen> vedr. dit Kaspersky-spørgsmål:

Der er flere indstillinger i Pro´en, altså man kan bl.a. sætte den til at lave nogle forskellige opgaver på et specifikt drev eller mappe. Ud over det er der også en speciel office guard med.

Jeg mener ikke at de ekstra indstillinger retfærdiggør prisforskellen og anbefaler altid den normale personal

Kommentar
Fra : Venom86

Dato : 07-02-05 01:34

Hvis det skulle være gratis ville jeg vælge Kaspersky's Escan, Zonelabs Firewall. Spybot og muligvis adaware..
så ville du stå godt..

Godkendelse af svar
Fra : RyeJensen

Dato : 11-02-05 13:22

Tak for svaret als. Jeg tror jeg vælger kasperskys antivirus og sygate firewallen (jeg har nemlig allerede firewall i min router).

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-02-05 23:12

Kaspersky finder du her: http://www.capitalsoftware.dk/ehandel/?ref_id=DkLLB
og Sygate her: http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Kaspersky har tre sikkerhedsniveauer. Brug det mellemste.
Tak for points