/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
alternativer til Akvastabil akv.?
Fra : Wheelie
Vist : 1750 gange
200 point
Dato : 27-08-02 07:31

Jeg vil gerne have et større akv. end mit nuværende 250 l. og synes jeg får for lidt ekstra ved at købe akvastabil 325 da denne jo blot er længere og ikke højere/dybere. Næste er 535 l. og DEN ville jeg gerne have. Men AK, den er lidt for lang, men dejlig høj og dyb.
De mål jeg er ude efter er noget i retning af 140x60x60. Man kan selvfølgelig selv lave et, men jeg vil gerne have et der er fabriksfremstillet så der er et pænt heldækkende armatur (for det kan jeg squ ikke selv finde ud af at få lavet...*suk*)
Er der nogen der har et forslag?
Mvh Wheelie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 08:00

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have et større akv. end mit nuværende 250 l. og synes jeg
> får for lidt ekstra ved at købe akvastabil 325 da denne jo blot er
> længere og ikke højere/dybere. Næste er 535 l. og DEN ville jeg gerne
> have. Men AK, den er lidt for lang, men dejlig høj og dyb.

En 530 l (160x55x60) vil jeg ikke anbefale, da den er for smal, den er svær
at indrette og fiskene bliver let sky. Jeg har selv en, det er endnu værre
med 660 l (200x55x60) også kaldet "tagrenden"

> De mål jeg er ude efter er noget i retning af 140x60x60. Man kan
> selvfølgelig selv lave et, men jeg vil gerne have et der er
> fabriksfremstillet så der er et pænt heldækkende armatur (for det kan
> jeg squ ikke selv finde ud af at få lavet...*suk*)
> Er der nogen der har et forslag?

Det nærmeste du kommer til det du foreslår, er 430 l (130x55x60) den er
faktisk udemærket, både rummelig og kompakt på en gang, og fylder ikke
alverden. Jeg har haft alle tre akvarier og vil helt klart anbefale 430 l,
Aqualine laver den som standard model til ca. kr. 1.700,-.

Jan

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 210 point
Dato : 27-08-02 08:51

Hej
Ja, jeg har også gode erfaringer med 430L akvastabil. Målene synes jeg er fotrinlige, specielt hvis du har stimefisk, som rød neon mm. Jeg synes ikke det er for smalt. Fiskene så ihvertfald ud til at trives gevaldigt. Jeg fandt mit komplet med pumpe, lys, bord og varme til kr.1800.- i den blå!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 09:11

J@N <itjf@nospam.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:akf4ek$34n$1@sunsite.dk...
>
> "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...

> Det nærmeste du kommer til det du foreslår, er 430 l (130x55x60) den er
> faktisk udemærket, både rummelig og kompakt på en gang, og fylder ikke
> alverden. Jeg har haft alle tre akvarier og vil helt klart anbefale 430 l,
> Aqualine laver den som standard model til ca. kr. 1.700,-.

Nu er priser jo en meget variabel ting! Den pris på 1700 kr, hvor gammel
er den eller hvor har du den fra?
Jeg kiggede på Planteimportens side, og de er jo kendt som værende et at
de billigste steder, men de ville have
2073 kr for akvariet.

Du kan iøvrigt da få lavet akvarierne i stort set lige de mål som du vil
have, selvfølgeligt er de dyrere, men så har du også
fået lige det der passer dig.

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 12:44

Prøv ChiclideCentret det er de billigste !
Hvis du har plads til 160 cm burde du prøve med 720L med målene 160*75*60
det er nok det færdigbyggede akvarie jeg synes bedst om !

--
SOS icq: 102169245

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:akfbmj$5gd$1@news.cybercity.dk...
>
> J@N <itjf@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akf4ek$34n$1@sunsite.dk...
> >
> > "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...
>
> > Det nærmeste du kommer til det du foreslår, er 430 l (130x55x60) den er
> > faktisk udemærket, både rummelig og kompakt på en gang, og fylder ikke
> > alverden. Jeg har haft alle tre akvarier og vil helt klart anbefale 430
l,
> > Aqualine laver den som standard model til ca. kr. 1.700,-.
>
> Nu er priser jo en meget variabel ting! Den pris på 1700 kr, hvor gammel
> er den eller hvor har du den fra?
> Jeg kiggede på Planteimportens side, og de er jo kendt som værende et at
> de billigste steder, men de ville have
> 2073 kr for akvariet.
>
> Du kan iøvrigt da få lavet akvarierne i stort set lige de mål som du vil
> have, selvfølgeligt er de dyrere, men så har du også
> fået lige det der passer dig.
>
> Carsten
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 13:31

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:akfbmj$5gd$1@news.cybercity.dk...
>
> J@N <itjf@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akf4ek$34n$1@sunsite.dk...
> >
> > "Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...
>
> > Det nærmeste du kommer til det du foreslår, er 430 l (130x55x60) den er
> > faktisk udemærket, både rummelig og kompakt på en gang, og fylder ikke
> > alverden. Jeg har haft alle tre akvarier og vil helt klart anbefale 430
l,
> > Aqualine laver den som standard model til ca. kr. 1.700,-.
>
> Nu er priser jo en meget variabel ting! Den pris på 1700 kr, hvor gammel
> er den eller hvor har du den fra?
> Jeg kiggede på Planteimportens side, og de er jo kendt som værende et at
> de billigste steder, men de ville have
> 2073 kr for akvariet.

Der var engang hvor Planteimporten var den førende butik i København, både
med hensyn til priser og fisk, men sådan er det ikke mere, f.eks. er
Cichlidecentret meget billige med akvarier.

mvh Svendemand

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 13:58

Ghetto Svend <svendjensen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6b704f$0$27701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Der var engang hvor Planteimporten var den førende butik i København, både
> med hensyn til priser og fisk, men sådan er det ikke mere, f.eks. er
> Cichlidecentret meget billige med akvarier.

Netop som jeg skrev er priser noget meget variabelt, og fordi der er en
butik i landet som er meget billige,
er det ikke sikkert at ham der spurgte, kan bruge den til noget som
helst. Sandsynligvis vil prisen være en helt anden
hvis han nu bor i Jylland, eller at han skal havedet bragt med
fragtmanden.

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 21:37

Petworld i Århus er uden tvivl de billigste i DK med akvastabil og Juwel
akvarier. Hvis du findet dem billigere end hos petworld, kan du være sikker
på at forhandleren taber penge på det. Petworld tager indkøbsprisen + moms,
inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier.

--

Venligst,
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> wrote in message
news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have et større akv. end mit nuværende 250 l. og synes jeg
> får for lidt ekstra ved at købe akvastabil 325 da denne jo blot er
> længere og ikke højere/dybere. Næste er 535 l. og DEN ville jeg gerne
> have. Men AK, den er lidt for lang, men dejlig høj og dyb.
> De mål jeg er ude efter er noget i retning af 140x60x60. Man kan
> selvfølgelig selv lave et, men jeg vil gerne have et der er
> fabriksfremstillet så der er et pænt heldækkende armatur (for det kan
> jeg squ ikke selv finde ud af at få lavet...*suk*)
> Er der nogen der har et forslag?
> Mvh Wheelie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 23:34

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akgnt7$t0j$1@sunsite.dk...
> Petworld i Århus er uden tvivl de billigste i DK med akvastabil og Juwel
> akvarier. Hvis du findet dem billigere end hos petworld, kan du være
sikker
> på at forhandleren taber penge på det. Petworld tager indkøbsprisen +
moms,
> inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier.

Hvorfra ved du at det er den rigtige indkøbspris??
Jeg er altid meget skeptisk over for den slags numre.

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 00:02

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> wrote in message
news:p1Ea9.22514$ww6.2334789@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have et større akv. end mit nuværende 250 l. og synes jeg
> får for lidt ekstra ved at købe akvastabil 325 da denne jo blot er
> længere og ikke højere/dybere. Næste er 535 l. og DEN ville jeg gerne
> have. Men AK, den er lidt for lang, men dejlig høj og dyb.
> De mål jeg er ude efter er noget i retning af 140x60x60. Man kan
> selvfølgelig selv lave et, men jeg vil gerne have et der er
> fabriksfremstillet så der er et pænt heldækkende armatur (for det kan
> jeg squ ikke selv finde ud af at få lavet...*suk*)
> Er der nogen der har et forslag?
> Mvh Wheelie

Hej.
Hvad med at se om du ikke kan finde et 375 liters akvarie. Der kan man
nemlig godt få armatur til - har selv lyst på sådan et, men må vente til
jeg får lidt bedre plads.
Målene på dette akvarie er 150 x 50 x 50 cm - så det skulle ikke blive for
smalt i forhold til højde eller længde.
Hilsen Ditte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 09:01

Har selv arbejdet i akvariebutik i ca. 4 år, og hvis du ser priserne, kan du
se at enten tjener alle andre MEGET på deres akvarier, eller også tjener
petworld intet.

--

Venligst,
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

> Hvorfra ved du at det er den rigtige indkøbspris??
> Jeg er altid meget skeptisk over for den slags numre.
>
> Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 11:01

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
news:aki00m$afh$1@sunsite.dk...

>>Petworld tager indkøbsprisen + moms,
>>inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier.

> Har selv arbejdet i akvariebutik i ca. 4 år, og hvis du ser priserne, kan
du
> se at enten tjener alle andre MEGET på deres akvarier, eller også tjener
> petworld intet.

Er det rene gætterier eller ved du det?

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 12:53

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:akfsg8$n56$1@news.cybercity.dk...
>
> Ghetto Svend <svendjensen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d6b704f$0$27701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Netop som jeg skrev er priser noget meget variabelt, og fordi der er en
> butik i landet som er meget billige,
> er det ikke sikkert at ham der spurgte, kan bruge den til noget som
> helst. Sandsynligvis vil prisen være en helt anden
> hvis han nu bor i Jylland, eller at han skal havedet bragt med
> fragtmanden.
>
> Carsten

Du skrev:
>> Nu er priser jo en meget variabel ting! Den pris på 1700 kr, hvor gammel
>> er den eller hvor har du den fra?

Og det var det jeg svarede på - forstår ikke helt dit svar.

Svendemand

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 15:19

Om jeg ved hvad? Om jeg har arbejdet i dyrehandel i ca. 4 år? Ja det er jeg
ret sikker på.

--

Venligst,
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:aki3d4$81d$1@sunsite.dk...
>
> "ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
> news:aki00m$afh$1@sunsite.dk...
>
> >>Petworld tager indkøbsprisen + moms,
> >>inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier.
>
> > Har selv arbejdet i akvariebutik i ca. 4 år, og hvis du ser priserne,
kan
> du
> > se at enten tjener alle andre MEGET på deres akvarier, eller også tjener
> > petworld intet.
>
> Er det rene gætterier eller ved du det?
>
> Jan
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 15:37

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse
news:_PTa9.27879$ww6.2506225@news010.worldonline.dk...
>
> Hej.
> Hvad med at se om du ikke kan finde et 375 liters akvarie. Der kan man
> nemlig godt få armatur til - har selv lyst på sådan et, men må vente til
> jeg får lidt bedre plads.
> Målene på dette akvarie er 150 x 50 x 50 cm - så det skulle ikke blive for
> smalt i forhold til højde eller længde.
> Hilsen Ditte
>
En sådan balje fås hos www.avifauna.dk for kr. 1849,-. Heldækkende armatur
fra kr. 1479 og opefter...

MVH
Davidsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 19:33

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
news:akim4o$ek0$1@sunsite.dk...
> Om jeg ved hvad? Om jeg har arbejdet i dyrehandel i ca. 4 år? Ja det er
jeg
> ret sikker på.
>
Ved du om Petworld tager indkøbsprisen + moms,
inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier?

Håber ikke spørgsmålet kan misforstås

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 20:53

Ja det ved jeg.

--

Venligst,
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:akj1df$7od$1@sunsite.dk...
>
> "ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
> news:akim4o$ek0$1@sunsite.dk...
> > Om jeg ved hvad? Om jeg har arbejdet i dyrehandel i ca. 4 år? Ja det er
> jeg
> > ret sikker på.
> >
> Ved du om Petworld tager indkøbsprisen + moms,
> inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier?
>
> Håber ikke spørgsmålet kan misforstås
>
> Jan
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 18:21

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> wrote in message
news:akgnt7$t0j$1@sunsite.dk...
> Petworld i Århus er uden tvivl de billigste i DK med akvastabil og Juwel
> akvarier. Hvis du findet dem billigere end hos petworld, kan du være
sikker
> på at forhandleren taber penge på det. Petworld tager indkøbsprisen +
moms,
> inkl. fragt(til butikken) for alle deres akvarier.
>
Husk at der er noget der hedder mængderabat

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com
ICQ# 54047619