/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
rødpungts patroner
Fra : tom34
Vist : 794 gange
200 point
Dato : 30-01-05 13:11

Er der nogle der kender til rødpungts patroner til riffel og hvad de kan bruges til, og er der evt en hjemmeside hvor man kan se dem plus deres pris.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-05 16:56

Hej tom34
Nu ved jeg ikke lige, hvad det er du er ude efter, men for mange år siden kunne man købe sporlyspatroner.
Hvis det er rødpunktpatroner du mener, har jeg aldrig hørt om dem, men jeg så engang i en annonce (formodentlig i jagtbladet) at man kunne få en dims med rødpunkt til at sætte ind yderenden af piben, man kunne så se om kugletræfpunktet fald sammen med trådkorset i kikkerten, om det virkede husker jeg ikke.
Ellers har jeg kun set rødpunkt i forbindelse med kikkerter.
Er dette ikke nok, må du komme med en uddybende forklaring.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 30-01-05 18:09

rødpungts patroner til riffel skulle virke på den måde når lader rifflen med patronen og trykker af skulle der udløses en rød laser stråle, som man så skulle kun aflæse traf punget på en skydeskive
jeg har fået at vide i vores jagtbutik at de findes men de kunne så ikke oplyse prisen og hvor de kan skaffes
VH Tom

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-05 18:14

Okay, som sagt har jeg kun kendskab til den type som sættes i piben, men resultatet er det samme.

Accepteret svar
Fra : joppes

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-05 18:17

Hej tom34
Hvis jeg ikke tager fejl er det en patron man lader sin riffel med så man kan se om riffel og kikkert er nogenlunde skudt ind det er især nyttig hvis man er lidt i tvivl om man har stødt sin kikkert.
Hvis det er kan du se en på: /www.jagtogfritid.dk gå så ind under produkter og så RED I LASER der skulle du kunne læse lidt om det.
Hilsen Joppes

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-05 18:29

Her er den alligevel
http://www.jagtogfritid.dk/
se under produkter-Red-I-Laser, men den er pebret

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-05 18:30

Ups-der var een der var hurtigere

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 30-01-05 19:38

Tak for svaret joppes.