/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne usd stil 256 mb
Fra : gizmodk
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 29-01-05 19:00

jeg har lagt nogle data ned på min usb 2.0 stik twinmos k23 256mb , de er lavet i en engelsk udgave af windows xp, men kan ikke åbne den, men jeg har fundet et program der siger den godt kan se filerne med de er i nået der heddet fat 16, hvordan åbner jeg den, bruger selv windows xp pro sp2 dansk

kim

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 19:11

De fleste stick memory card bruger filsystemet FAT som også er Fat16
Spørgsmålet er nok mere hvilke datatyper det er som skal åbnes.
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>rul lidt nede til højre>kan du se dit stick

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 30-01-05 08:53

jeg kan se den i bunden af skørm billede og der står ikkke allokeret

kim

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-05 11:18

Det lyder ikke godt, for ikke alokeret betyder at der ikke er oprettet nogen partition eller den der var er slettet.
Derfor kan filerne godt ligge der endnu, og læses af specielle programmer.
Når du har læst dem/hentet filrne, kan du optertte en partition og formatere den til FAT

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 30-01-05 12:33

kan de ikke reddes snøft snøft

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-05 15:03

Det program som kan se filerne - kan samme program også hente filerne.
For filerne er ikke FAT16 - de ligger bare i et filsystem der hedder FAT16.

Godkendelse af svar
Fra : gizmodk

Dato : 22-03-05 17:43

Tak for svaret emesen.