/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvilken valuta skal jeg have med til Tun~
Fra : Etaten
Vist : 4876 gange
100 point
Dato : 29-01-05 08:40

Jeg skal i marts måned på golfferie til Tunesien - Da man jo ikke kan veksle til deres valuta hjemmefra, vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaring i, hvad der er bedst at have med til Tunesien og hvordan vekslingen foretages uden at blive snydt alt for meget?

Endvidere vil jeg høre om der er pengeautomater i og omkring Monastir?
M.v.h.

Etaten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-05 08:56

Euro eller US-dollar i kontanter eller rejsechecks til at omveksle i landet. Der er jo ind-og udførselsforbud på tunesiske dinar. Rejsechecks kan være meget svære/stort set umulige at indløse. ( skulle jeg hilse og sige fra nyligt hjemkommen familie)

Ring til rejseselskaber med stor erfaring lige i tunesien - de ved med sikkerhed en masse - eller for den sags skyld ambassade osv

dit sidste spørgsmål kan jeg ikke svare på - beklager

Kommentar
Fra : gop1958

Dato : 29-01-05 09:02

Du skal bruge tunesiske dinar. Se link

http://da.wikipedia.org/wiki/Tunesien

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-05 13:15

Som <miritde> skriver Euro eller US-dollar .. men ikke FOR STORE sedler .. kan anbefale 50 og 100 Euro/Dollar.
Har selv ferieret i Tunesien, og vekslede ca. en gang om dagen.
"at blive snydt alt for meget?" .. jeg havde selv samme tanke, men må indrømmer at INGEN forsøgte at snyde. Jeg vekselde både i banker, hoteller og veksleboder, og OVERALT var det den samme kurs.

Rigtig god tur, du bliver garanteret modtaget som en helt .. efter nederlaget i aftes !

/PG

Godkendelse af svar
Fra : Etaten

Dato : 29-01-05 18:10

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : styrmand55

Dato : 12-02-05 19:53

Hej hej
var i Tunesien for et år siden , i bl.a. Sousse og der var inge problemer med veksling - je gmedbragte lidt 100kr sedler og i den almindelige ophidselse vekslede jeg allered elidt i bussen hos BRAVO tours rejseleder, haha det var den allerdårligste kurs på hele turen, Der er mange pengeautomater og der brugte jeg mit visa kort - man kunne betale i supermarkeder og på restauranter og der var vekselmulighed på hotellet. alt fint fint, jeg rejser derned igen på fredag. med venlig hilsen lone

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 01-05-05 12:44

Valutaen i Tunesien skal købes i landet og må ikke udføres af landet.
Men ellers Us doller