/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mit Xp "glemmer" nogle programmer når de~
Fra : petermadsen81
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 28-01-05 19:46

Hejsa....

Når jeg xp ligger der nogle programmer der starter op med det samme.
Messenger, antivirus, activesync, ect...

jeg har ialt 5 programmer der starter op på den måde og plejer at ligge sig nede i "tray"
Men min pc er begyndt med følegende:

Når den starter op får den ikke alle programmer med. Sommetider kun messenger. sommetider kun messenger og antivirus og sommetider også activesync. men så kommer den ikke længere...
hvis jeg så logger af - og logger på igen.... så kommer de alle med og der er absolut ingen problemer. Hvis jeg genstarter er det det samme problem igen....

Skuffende.. help anyone!!!

Følgende programmer er på listen:
Messenger
TDC Kabeltvs sikkerhedspakke
Microsoft active sync
Jetmail monitor
Terratec remote control editor
Wallmaster

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 20:33

Prøv med en defragmentering!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 20:50

Har du flere login på komputeren og hvis ja er det vel ikke sådan at nogle af dine startprogrammer tilfældigvis er lagt ind under et andet login.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 20:57

Hæ, det gør min også. Men det virker som om "de glemte" programmer kører alligevel, de står bare ikke i proceslinien. Jeg er helt sikker på, at det er den skide sp2 der laver ravagen. Der var ikke noget i vejen før den kom ind.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 21:01

Jeg vil da også godt indrømme at min printer af og til ikke optræder i systray, men den virker nu alligevel.

Såååå - sp2 (gid fanden havde det) er da en mulighed.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 21:29

Ja, min viser bl.a. ikke altid antivirusprogrammet. Men tjekker jeg efter om det kører, så er det i fuld gang. Det samme gælder Asus probe (temperaturmåler) og firewallen Yahoo messenger kører dog ikke. Men det er ved at være et par uger siden, den har gjort det. Min samlever har "haft fat i nakken på den". Til sidst gik den i sort konstant i ordets bogstaveligste forstand. Den viste kun sorte firkanter i hele linien. Men lige på stående fod/siddende bag kan han ikke komme på, hvad han gjorde ved den.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 22:26

Altså - nu har i fået al den sikkerhed - og så er det også galt.
Jeres firewall/antivirus skal jo lige op at køre før i går ud på nettet med diverse programmer.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-05 22:47

Jeps emesen. Men der er heller ingen der siger, vi går på nettet. Det er når computeren starter op, det går galt. Faktiske kan min slet ingenting, før det hele er startet op. Hvis jeg sætter den til et eller andet inden den har startet det hele, sker der lige præsis ingenting - med mindre den går i sort.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 23:02

Jeg skal også være lidt forsigtig med at gøre noget inden min "Norman" er færdig med at køre.

Kommentar
Fra : gop1958

Dato : 29-01-05 08:55

Højreklik på proceslinjen, vælg egenskaber. Under fanebladet "proceslinjen" vælger du tilpas. Under aktuelle elementer kan du vælge en handling for de enkelte elementer. Prøv det, det kan aldrig skade.
En anden mulighed kan være en systemgendannelse, hvor du vælger en dato du ved det virkede.

Lige en til dem der læser mede SP2 fejler intet, husk opdatering og alm. vedligeholdelse af systemet og vær meget forsigtig med gratis downloads.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-01-05 20:17

Vi har prøvet systemgendannelse op til flere gange på min, kørt den store scandisk, vi har ryddet op og prøvet alt mellem himmel og jord. Det eneste gratis jeg henter er opdateringen af Antivir o.lign. og billeder fra Webshots. Og dem har jeg hentet i årevis, uden der har været ballade. Så jeg tror ikke, det har noget med dem at gøre.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 30-01-05 13:53

Jeg har ik flere logins. kun mit eget. Jeg har heller ikke "velkomst"siden aktiveret så den hopper lige ind i mit win. Jeg prøvede dog at opprette en anden profil så den startede med velkomstsiden og jeg skal klikke på mit navn for at starte min profil op. Nu i siger det med antivirus - så vil jeg lige prøve at koble den fra og genstarte... det kan være det er den der "dræber" de andre programmer....

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 30-01-05 13:54

Vil også lige tjekke om de faktisk kører i baggrunden men bare ikke bliver vist..

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 30-01-05 15:45

hmm de kører i baggrunden.... men det ene af programmerne... Terratec er et fjernbetjenings program... og det virker ikke nå rikonet ikke er der selvom filen kører i baggrunden.... underligt...

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 30-01-05 15:47

hmm jo det gør.. UNDERLIGT!!!!!!..... men ok... Jetmail er et program jeg har brug for at kunne klikke på... så det er lidt irriterende at ikonet ikke er der....!

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 20-02-05 22:46

hmm da jeg fjernede Jetmail fra start listen så var der ingen probs mere...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-02-05 23:47

Så har det nok været det. Jeg har heller ikke haft nogen problemer med min, siden jeg smed en ordentlig bunke ud.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-02-05 23:49

Det er altså temmelig underligt, som en computer kan te sig. Nogle gange virker vores post ikke. Hvis jeg så taget et spil Mahjong, så virker posten bagefter. Det virker mindst 8 ud af 10 gange. Skørt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-05 04:40

Gå ned i mappen>C:\WINDOWS\Prefetch og tøm denne,slet ikke mappen men tøm den kun.
Pc'en skal boote en tre til fire gange før opstart's programmerne loader optimalt igen,det samme gælder for de programmer du starter i systemet,Prefetch er en form for caching af programmer/filer så de starter hurtigere,altså systemet skal ikke søge over hele disken hver gang du starter et program det leder først i Prefetch cachen før det søger på disken(en for for genvejs cache).Bliver denne mappe overfyldt eller filerne i samme bliver/er korupte så vil dine programmer/filer have svært ved at starte/loade,længere historie.
Et krav for at Prefetching køre/virker er at opgavestyring under tjenester køre(det gør denne tjeneste som standart)vis man har stoppet tjenesten,af en eller anden grund så vil opstart og programmer starte langsommere(Prefetch kører ikke).
Se om dine programmer starter normalt igen når pc'en har været startet en tre fire gange.
Man kan også hente dette lille program og slette indholdet af den omtalte mappe,nede i bunden
af programmet (Win XP Prefetch Clean),husk at fjerne flue benet igen så du ikke tømmer mappen
hver gang du bruger programmet til f.eks at tømme andre mapper,kan starte med window.
Disk Cleaner

http://www.xs4all.nl/~mp2004/
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-05 04:50

Og når man sletter programmer så vil der også blive efterladt filer fra disse i Prefetch mappen og systemet skal så søge i blandt disse filer fra programmer som ikke eksisterer
mere,endnu en hindring/kan være korupte/langsommere cache.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-05 04:51

en form for genvejs cache

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 03:18

Har du fået ordnet problemet???????
Hilsen Jette