/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP og CorelDraw 8.0
Fra : Ammitz
Vist : 588 gange
150 point
Dato : 28-01-05 11:46

Er der nogen der ved om Win XP ikke vil samarbejde med CorelDraw 8.0?
Efter skift til XP er det ikke mere muligt, at udskrive fra CorelDraw 8.0, - er det fordi den er for gammel til XP'eren?
Ammitz

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 28-01-05 13:45

Har den selv uden problemer, måske det er driver til din printer der skal opdat??

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-01-05 22:06

Har faktisk også måttet opgive at køre Corel Draw 8 på win xp.
Så det er med interesse at jeg også følger dette spørgsmål. Jeg tror ikke på den med driveren
Man kan frøgte at der skal en opgradering til nyere Corel program til
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 28-01-05 23:54

xp og denne køre 110 % ok sammen, i har ander problemmer....min er også v 8 og har aldrig haft nogle ting der var galt med den, måske i skulle kigger efter andre problemmer ??
V8 køre perfekt på min win xp pro

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-01-05 15:38

har du prøvet at sætte den til at køre som win 98 eller ME kombatibel

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-02-05 18:46

Ja, - det må være andre problemer, - driver er opgraderet - hvælper ikke.
Har også prøvet at ændre til win 98 og til ME-kompatibelt. Heller ikke disse 2 forsøg hjalp.
Nu viser det sig også at 3 ud af 9 ordbøger ikke virker.
Er der ikke een af alle jer derude - som kan komme med gode forslag til at løse problemet, - kan man risikere at ødelægge noget ved at køre XP's reparationsprogram?
Kam man derved få fejl i systemdatabasen, - og hvordan ser man om der er sket noget med systemet?
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-02-05 11:13

Hallo - er der slet ingen der kan hjælpe med gode forslag til at finde fejlene????

Er der ingen der kan besvare mine spørgsmål???

Ammitz

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-02-05 11:28

Det er svært at hjælpe dig, fordi vi ikke ved hvad du har installeret eller - jeg tror ikke opå at du kun har en XP og så corel 8.0???

Hvad med RAM - hvor meget har du der, din harddisk er den ved at være fuld, har du defragmenteret den??

Corell - er alle de sidste drivere fra Corel indlæst
Windows - samme

Hvilke øvrige programmer har du???

Hvilke printere er installeret???? og hvis flere printere i hvilken rækkefølge???

Det var bare de mest umideelbare spørgsmål som jeg lige rystede af - derudover er der ca. 200 som kommer til

Lars

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 150 point
Dato : 02-02-05 19:03

måske skulle du prøve at afinstallere corel draw slukke og genstarte (husk at der kun skal være flueben i det du vil afinstallere hvis du har flere Corel-programmer) og dernæst installere programmet igen. Hvis du har arbejder du har gemt skal du gemme dem i en anden mappe du kan huske og ved hvor ligger så du kan åbne dem igen efter geninstalleringen.
Prøv at lade printerren være tændt.
Jeg har fået den til at virke også uden at sætte den som Win me kompatibelt
Held og lykke
Niels

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 02-02-05 19:57

Det kan jo også være dit printer kabel eller din printer der uheldigvis er færdig??? Hvilken printer har du, hvor gammel er den, hvordan er den tilsluttet USB eller andet og sidste men ikke mindst kommer der nogen fejlmeddelelse?

Mvh.

Sutrow

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 03-02-05 12:46

Tak for svaret nielsjs.
Noget ser ud til at have ændret sig, - jeg stopper foreløbig her, og prøver de næste par dage om det lykkes helt.
Ammitz