/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BjarneD vær sød lige at kigge ind her ;-~
Fra : miritdk
Vist : 615 gange
10 point
Dato : 27-01-05 10:42

du skrev i et andet spørgsmål
citat" En lille bemærkning: Reparation af netværksforbindelse kræver IKKE genstart!
Reparationen får DHCP opkoblingen til at søge efter en ny IP adresse hvilket selvfølgelig også sker ved genstart så hvorfor bruge livrem når seler er nok.
Er systemet sat til at anvende DHCP (Hent automatisk IP adresse under TCP/IP protokollen under LAN)" citat slut

du har sikkert ret - men - når jeg bruger reparer så kommer der en dialogboks med at jeg skal genstarte compputeren - når reperation er fuldført - aldrig når det ikke lykkes - der komme så beskeden om at kontakte udbyder. Jeg har talt med udbyder om det og fået at vide at det normalt kræver genstart... så hvad skal jeg så tro ?????????

Det har da også vist sig at den dialogboks der kommer når det er gjort bliver hængende indtill man har genstartet - så kan du så lige være sød at forklare sammenhængen ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-05 10:44

mit spørgsmål udledt af dette http://www.kandu.dk/dk/spg/59294

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 20 point
Dato : 27-01-05 11:17

Hej Miritdk

undskyld jeg blander miug, men her er en mulig forklaring:

Når XP/2000 startes op tildeles fra DHCP serveren (din ADSL fobindelse) et IP nummer. Dette IP nummer får en start dato og en udløbsdato.

Når du rep. din forbindelse, så forsøger XP at fortælle DHCP serveren at netkortet er til stede, med de og de informationer, hvorefter DHCP serveren anerkender disse registreringer, og du kan arbejde videre.

I de tilfælde hvor du tildeles et nyt IP nummer og dermed laver en ny reg. i DHCP serveren får du en ny start og udløbsdato på dit IP nummer, og der skal du genstarte HVIS din DHCP server ikke vil anerkende de nye indstillinger. Ses typisk hvis der benyttes andre DHCP servere end TDC's som er primær: 193.162.159.194 og sekundær: 193.162.145.130

Jeg ville bruge en DOS boks, og der skrive IPCONFIG /RELEASE for at frigive dine IP indstilinger, og derefter skrive IPCONFIG /RENEW for at få tildelt en nye IP adresse, og dette kan ske uden at genstarte.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-05 20:45

Tak for svaret larsfrohn. godt du blandede dig - den store D ville åbenbart ikke spilde tiden - nå godt ord igen - ganske glimrende besvarelse der er værd at gemme.