/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gemme i moviemaker????
Fra : December
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 26-01-05 15:13

Jeg har optaget nogle filmklip på mit webcam og vil godt redigere i det........Det har jeg ingen problemer med men når jeg skal gemme det kan jeg ikke........Der kommer en fejl op og siger at jeg ikke kan gemme den på den angivne placering. Så anbefaler den at jeg gemmer den i den gamle placering men det kan ikke lade sig gøre da jeg ikke kan finde den i de filer den viser mig. Så kan jeg finde den mappe det hører til men det hjælper heller ikke for så kommer samme fejl igen.

Jeg har moviemaker 2 og alt er opdateret. Filen er kun 11 mb.

Kan det være fordi det er forkert format eller hvad?????

De formater jeg har prøvet er: MPEG og Winamp

Kan i hjælpe mig???????????

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-01-05 16:20

Det kan være at du ikke har plads til at gemme filen. Men ellers skal du gemme som projekt. Når du er færdig skal du gemme film filen på et andet sted end projektet ligger.

Kommentar
Fra : December

Dato : 26-01-05 17:15

Hvordan gemmer jeg som projekt? Kan man ikke kun gemme på computer, internettet, cd og kamera???

Jeg har 24 GB ledig plads tilbage så det skulle ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-01-05 17:21

Gem projekt som...og bagefter gem som film fil

Kommentar
Fra : December

Dato : 26-01-05 17:27

ok done.....men nu kan jeg så ikke åbne filen igen.......hvad nu?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-01-05 17:50

Du skal åbne projekt i moviemaker. Når du er helt færdig med at redigere skal du gemme den som filmfil. Hvis du vil se filmen brug Media player eller et andet program.

Kommentar
Fra : December

Dato : 26-01-05 19:43

det virker stadig ikke.......den bliver ved med at komme med den samme fejl hele tiden.

Er der evt andre programmer jeg kan bruge? Det jeg skal have lavet er at jeg skal have gjort filmen lille ret MB mæssigt. Den er på 11 MB nu og jeg vil gerne have den ned på 4-5 MB. Nogen forslag????

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-01-05 22:46

Så skal du bruge et helt andet program. Prøv Virtualdub. Du kan downloade det blandt andet hér : http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1.6.3.zip?download

Hvis det ikke virker så søg efter det på google. Det er et ret smart lille program.
Når du har fået programmet installere du det.
Derefter:

Hent din film fil ind i programmet.

TRYK File - open video file.. Under video fanen vælg fast recompress. Gå i file igen og SAVE AS AVI. Så får du en mindre film!

Kommentar
Fra : December

Dato : 27-01-05 11:53

Nu har jeg gjort som du sagde men nu fylder den 925MB i stedet for

Er jeg dum eller hvad?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-01-05 17:40

Nåe ja, når du vælger fast recompress skal du i samme fane vælge compression. Der skal du finde divx codex 5.2 eller sådan noget derefter trykker du på " with must 4....." i højre kolonne. Prøv det. Hvis du ikke har codec så søg efter det.

Kommentar
Fra : December

Dato : 28-01-05 12:15

Nu fik jeg den fra 11 MB til 9 MB men den akal helt ned på 4-5 MB

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 28-01-05 12:42

Så prøv at gøre det samme igen.

Kommentar
Fra : December

Dato : 28-01-05 18:21

Man kan kun komprimere den en gang og det er det.......Har du andre forslag?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 28-01-05 19:01

Så må du prøve Windows medei codex....Hvad skal du bruge det til?

Kommentar
Fra : December

Dato : 28-01-05 19:14

Det er et filmklip jeg skal have lagt ind på en hjemmeside men det må kun være 4-5 MB stort. Alle andre bruger Moviemaker men det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 28-01-05 19:18

Så må du dele det op i små bidder. Jeg ved ikke rigtig hvad du ellers kan gøre.