/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Randering i Pinnacle.
Fra : cccf
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 25-01-05 17:29

Hvad skal der til for at min randering i pinnacle bliver hurtigere?
Jeg har win xp- Athlon 1600+ -1.40ghz- 768 mbram -60gbharddisk

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 26-01-05 08:27

Hej !

Umiddelbart vil jeg mener at du skal have nogle flere GHz, men jeg har selv pinnacle dc10 (til analoge videokameraer) på en P4 2.4GHz pc med 512 mb ram. At rendere en fuld DVD tager lang tid.

meiland

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 26-01-05 08:41

Hvor lang tid tager det dig at randere 60 minutter. hvis du også har korrigeret for farver ?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 26-01-05 10:20

Jeg har ikke lige check på tidslængden.

De sidste par dvd'er har jeg lavet med menuer, hvor "filmen" kører i de enkelte "kapitelvinduer" (hvis du forstår hvad jeg mener). Det kræver tilsyneladende 2*rendering. Tidsforbrug inkl. brænding (2.4x) ligger en del over 3 timer. Normalt sætter jeg pc'en igang i løbet af aftenen og så kører den natten igennem.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 26-01-05 17:40

ok:
Jeg har hørt at SCSI harddiske arbejder meget hurtigere, men jeg ved ikke om den umidelbart passer til min pc.?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 27-01-05 11:14

SCSI diske er nok hurtigere end ATA diske, men de koster også en del mere. Måske er SATA diske et bedre valg ??

Hvis du ikke har en SCSI port på bundkortet, kan man købe en PCI-controller. Har selv brugt en SCSI-brænder med kort til en gammel pentium 133 MHz.

Kommentar
Fra : Yascin

Dato : 30-01-05 00:18

Først og fremmest går jeg udfra at du har husket at sætte grafik indstillinger for dit grafik kort INDEN I pinnacle studio. Den skal stå på dr hedder hardwarerendering eller opengl. Meget viktigt for rendering hastigheden.
Flere harddiske kan speede hastigheden noget op. Man kan osse flytte pagefil(sidefil)
Ellers kan du lige her og nu gå i kontrol panel/system/advanced/performance/settings og derinde kan du stille for bedste performance, det giver altid lidt.

Scsi diske er ikke specielt hurtiger end ide diske nu om dage og dyre.
Bare glem alt om dem, der ingen der bruger dem mere.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 30-01-05 11:53

Kan du fortælle mig mere nøjagtigt hvor i pinnacle man skal sætte grafik indstillinger ??

Accepteret svar
Fra : Yascin

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-05 13:30

Nej....nu bruger jeg desværre ikke selv, men prøv at gå i hjælp i studio og søg efter ord grafikkort ,opengl, rendering. (en ad gangen)
Ellers ved jeg at det osse det står i den danske vejledning til studio.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:31

Tak for svaret Yascin.