/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sletning af spørgsmål
Fra : RichardStrand
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 24-01-05 21:23

Hvordan sletter jeg mine gamle spørgsmål?

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 24-01-05 21:26

Det kan du ikke.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 21:30

Jo, hvis der ingen kommentar er kommet, kan du bare slette det. Men, hvis det er kommenteret, kan du ikke.

mvh
Grethe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:31

Nej. Når du skriver "gamle spørgsmål", kandu ikke. Stiller du et nyt spørgsmål, kandu slette det før der er kommet én kommentar. Derefter kandu ikke. Så tænk dig om før du stiller et spørgsmål. Det samme gælder for øvrigt tip's.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 24-01-05 21:33

TAK - mærkeligt - hvorfor dog ikke ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-05 21:37

Hvis der er kommet kommentarer til dine spørgsmål, kan du ikke slette det, men lukke det ved at acceptere en kommentarerne.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 21:41

Jeg mener da godt "gamle spørgsmål" kan slettes, hvis de ikke er kommenteret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:43

Richard

Du spørger Hvorfor ikke. Det er fordi Kandu er en viden-delings-database. De spørgsmål og svar, der stilles og besvares, gemmes så andre kan søge i dem. Hvis du pludseligt kunne slette dine spørgsmål og de afgivne svar, ville en masse viden jo gå tabt. Allerede når du første gang bruger Kandu, opfordres du til at læse om siden og dennes regler. Der er det beskrevet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 21:46

grethes > JA vel kan de da så. det har intet med alderen at gøre. KUN at de er ubesvarede.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 21:53

Det var også det jeg svarede.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 24-01-05 21:53

Hej Arne
Det kan jeg godt se det fornuftige i
vh
RS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-05 21:58

RichardStrand

Dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/48984
kan du lukke, da du har fået et svar af OleVilhelmsen, du skal bare acceptere hans svar.

Dette http://www.kandu.dk/dk/spg/38975
ved jeg ikke rigtigt om du har fået svar på, du kan vælge at acceptere en af kommentarerne eller lade spørgsmålet stå åbent.

Der er ingen regler for at et spørgsmål skal lukkes.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-01-05 22:00

Til arne.jakobsen

Citat
Nej. Når du skriver "gamle spørgsmål", kandu ikke. Stiller du et nyt spørgsmål, kandu slette det før der er kommet én kommentar. Derefter kandu ikke. Så tænk dig om før du stiller et spørgsmål. Det samme gælder for øvrigt tip's.

Her modsiger du da dig selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-05 22:01

Citat
Det er fordi Kandu er en viden-delings-database.

Hvis du ikke kan bruge en kommentar, som et svar, skal du da ikke acceptere, så kan svaret jo ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 22:01

grethes > Jeg er heller ikke uenig med dig, har blot uddybet dit svar. Og fortalt lidt mere om emnet, end du gjorde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-01-05 22:10

grethes - VIL du bare diskutere? Jeg mente selvfølgeligt at et Gammelt spørgsmål var et spørgsmål der allerede var kommenteret.

ans

Der er da ingen der har sagt eller foreslået at spørgeren skal acceptere et uacceptabelt svar. Hvor pokker har du fået DEN ide fra?

Lad være med at svare ans - dette er ikke en smalltalk.

Lad nu Richard selv bestemme.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-01-05 22:10

Richard Strand
Du skal trykke på "accepter svar" oppe i højre hjørne over den kommentar som du synes er det bedste svar for dig, så fremkommer en ny side hvor du skal vurdere hvor godt et svar du synes det var, derefter er spørgsmålet besvaret og dermed lukket. Det bliver så flyttet over i "besvarede spørgsmål" og en time senere skal andre brugere så "betale" et antal point for at se svaret, disse point får du ind på kontoen.
mvh Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-05 23:54

arne.jakobsen

Citat
Lad være med at svare ans - dette er ikke en smalltalk.

Nu ved jeg jo ikke om du mener, at andre brugere i denne tråd, ikke skal svare mig, eller om det er mig, der ikke skal svare.
Men hvad, det kommer jo ud på et. Det er nemlig ikke noget, du bestemmer.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:02

Bare for at få bølgerne til at gå rigtig højt:

Man kan også slette et gammelt spørgsmål - altså et spørgsmål med kommentar - så længe kommentarerne kun er af den, der stillede spørgsmålet

Kommentar
Fra : _kmh.

Dato : 25-01-05 00:09

justuniverse >

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 00:14

Ja, og hvis nogen brugere ikke kan opføre sig ordentligt og skriver grimme ting, kan man bede redaktionen om at slette hele spørgsmålet og vedkommende bruger, hvis det skønnes nødvendigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-01-05 00:19

Hej dova>nyt spørgsmål

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 25-01-05 00:45

Arne Jakobsen du er så skør i bålden.... jeg syntes du må stoppe med dit pis nu..jeg mener sku det..

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-05 00:49

flueben...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-01-05 01:12

ans

Når jeg skriver DIREKTE henvendt til dig, så er det squ da dig jeg taler til og ikke alle andre! Kandu ikke forstå det? Jeg skrev det for at undgå at du ændrede denne seriøse tråd til en ny debatklub. Du plejer ikke at virke dum, men at du ikke forstår hvad jeg mener når jeg skriver direkte til dig, er da en falliterklæring.

bentok

Du kan ikke stave til en bold, og du kan heller ikke bande korrekt. Så hvordan du kan kalde dig selv for OK er en gåde for alle andre end dig selv og måske din Moar! Lad være med at blande dig i en tråd, når du ikke har en kommentar til den. Sådan noget er KUN tilladt i kategorien Smalltalk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-05 01:29

AJ

Sådan noget er KUN tilladt i kategorien Smalltalk.

Hvor står det?

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 25-01-05 10:56

Det er fjollet at man ikke kan slette et spørgsmål, når det tilsyneladende ikke kan besvares. Jeg har stillet nogle spørgsmål gennem tiden, som der ikke er kommet nogle fornuftige svar til, og så vil det jo være omsonst at acceptere et af dem som svar. Nu står de så bare og samler støv, indtil en eller anden en dag kommer forbi med det rigtige svar - og det er ikke særligt sandsynligt.
Hvis jeg valgte bare at acceptere et af de foreslåede svar, bare for at få spørgsmålet lukket, ville Kandu.dk ret hurtigt blive en meget utroværdig og ubrugbar vidensdatabase.
Derfor ville det være en god idé hvis man kunne slette sine spørgsmål. Eller at de slettede sig selv efter en periode, hvis ikke de blev besvaret.

Desuden mener jeg ikke at de ligegyldige fraser der nogle gange flyver gennem forummet er hverken passende eller givende på nogen måde. Spild af tid og plads, så måske det ville være en idé at besvare spørgsmål istedet for at svine hinanden til?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-05 11:03

arne.jakobsen

Citat
Der er da ingen der har sagt eller foreslået at spørgeren skal acceptere et uacceptabelt svar. Hvor pokker har du fået DEN ide fra?

Det var jo blot en oplysning om, at det ikke er påkrævet, at lukke et spørgsmål, hvis der ikke er et brugbart svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 02:09

Til alle deltagere i denne tråd:

Det er selvfølgeligt altid bedst hvis et stillet spørgsmål også resulterer i et tilfredsstillende svar. Men sådan er hverken livet eller Kandu. Man kan ikke altid regne med at få et supergodt svar. Men de point man har udlovet ER tabt, og så kan man vise sin taknemmelighed overfor de mennesker der trods alt har prøvet at hjælpe én ved at sige TAK for hjælpen. Og det gør man ved at lukke spørgsmålet. Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 27-02-05 00:30

OK - TAK TIL ALLE FOR DERES BIDRAG - FANTASTISK AT FØLGE DISKUSSIONER OG DIVERSE HÅNLIGE BEMÆRKNINGER SVARERNE IMELLEM.

TAK IGEN JEG BEHØVER IKKE FLERE SVAR, SÅ HERMED BURDE SPØRGSMÅLET VÆRE LUKKET. DET ER STADIG DEN ENESTE MÅDE JEG KAN FINDE.

VENLIG HILSEN

RICHARD

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-05 00:37

Richard - Det er jo lidt ærgerligt at kandu ikke har vist dig hvordan, men nu skal jeg så gøre mit bedste.

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-02-05 00:44

Point mig her og point mig der ..........

Godkendelse af svar
Fra : RichardStrand

Dato : 27-02-05 00:51

Tak for svaret arne.jakobsen. Endelig var der en fornuftig og rationel person der kunne give det rigtige svar. Mange tak til ARNE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-02-05 00:54

Flot AJ. Så snaskede du dig igen nogle af dine elskede point til dig. Men nu er det osse eddersvært at finde ud af, hvordan man lukker et sp. LOOL